מפעל לאסקפיזם: הסגנון הסקסי והמשוחרר של פקטורי 54

התצוגה של פקטורי 54 שהתקיימה רגע לפני הבחירות הוכיחה שצדק חברתי אולי לא נקבל הקיץ, אבל הרבה עור חשוף כן. זה לא יהיה זול

תצוגת פקטורי 54. קיץ 2015. צילום: אבי ולדמן
תצוגת פקטורי 54. קיץ 2015. צילום: אבי ולדמן

בשבוע וחצי האחרון נראו הרבה דברים מגוחכים או סתם מעוררי זיכרונות לימים אופטימיים יותר. למשל התצוגה של פקטורי 54 – הרשת שהיא אחת היבואוניות בעלות הפרופיל הגבוה ביותר לאופנת מותרות אירופאית ואמריקנית. זו הסתיימה כזכור בהנפת שלטים של בר רפאלי, שקראו ללכת להצביע. אפילו אם המהלך הזה ספג ביקורת על היותו טרמפיסטי, ואולי קצת מנותק בהקשר לבחירות הנוכחיות שהתמקדו בנושאים חברתיים ויוקר המחיה – מציאות שהיא ההפך המוחלט מהדימוי הנוצץ של הרשת – הוא הצליח ללבות עוד קצת את התקווה ששררה בעיר ערב הבחירות.

מה שקרה בערב שאחרי כבר ידוע ונטחן בכל פלטפורמה וירטואלית או מציאותית אפשרית, וכמו המודעות של V15 פוסט הבחירות, התבוננות בתמונת הפינאלה המתוקשרת הזו מייצרת תחושה לא נוחה. אבל מלבד המיני הפגנה הזו, הקולקציה העונתית של פקטורי מבקשת לספק סוג של אסקפיזם – תרפיה בשופינג שנוקטים אלה שיכולים להרשות לעצמם – עם נבחרת מרשימה של מותגי על כמו ולניטנו, מארק ג׳ייקובס ואלכסנדר וונג.

תצוגת פקטורי 54. קיץ 2015. צילום: אבי ולדמן
תצוגת פקטורי 54. קיץ 2015. צילום: אבי ולדמן

בפקטורי בחרו העונה ללקט מכל בתי האופנה השונים האלה משהו שיכול להתקבל על הקולבים בסניפים המקומיים ולהתמקד בקו בסגנון סקסי ומשוחרר, עם הרבה יחס שווה ולעתים שלילי בין כמות הבד לבין העור החשוף. בהצהרת העיתונאים שליוותה את האירוע דיברו על קיץ של אהבה, בוהמייניות, רוקנרול ומרד נעורים, אבל היה אפשר לקלוט את הרוח ההורמונלית הכללית כבר במראה הפתיחה של בר רפאלי, בשמלה בעלת שסע עמוק שחשף תחתונים שחורים וסנדלי גלדיאטור פטישיסטיות שטיפסו עד למעלה הירך. כוכבות האוסף באווירה הזו היו שמלות המיני הגראפיות והמנצנצות של ורסאצ'ה, שיחד עם ההיצע של הקו המשני של החברה, ורסוס, בוודאי יהפכו למובילי מצעד המכירות בקיץ הקרוב, כשהדיבורים על צדק חברתי יעברו משולחנות בתי הקפה לאולמות האירועים.

49־19,990 ש״ח, להשיג בסניפי המותג