פרידה מ"הטופ מודל הבאה": התוכנית שלימדה אותנו לחייך עם העיניים

"הטופ מודל הבאה" יורדת מהמסך אחרי 12 שנים באוויר, ומשאירה אותנו עם הרבה רגעי טראש בלתי נשכחים, וגם עם כמה מסרים על התמודדות עם כישלונות ואהבה עצמית

הטופ מודל הבאה
הטופ מודל הבאה
15 באוקטובר 2015

טיירה בנקס היקרה שלום,

עכשיו, משהגיעה השעה לארוז את האגו שלך וללכת הביתה, אפשר לומר זאת באופן רשמי: נכשלת. כבר 12 שנה את מבטיחה לנו את הטופ מודל הבאה, וכל מה שקיבלנו זה שערוריות, צעקות ואינספור סצנות בכי במייקאובר. זה לא כל כך מפתיע, בעצם. למתחרות בטופ מודל לא היה סיכוי אמיתי, הן היו שם כדי לאייש קלישאות ריאליטי כמו "הביצ'ית", "הדתייה הצדקנית", "ההיא שנופלת מהמסלול אבל מעולה בצילומי היי פאשן", "ההיא שבאה ממצוקות" וכמובן "השחורה המועצמת שרבה עם כולם אבל טיירה עפה עליה". ובכל זאת, 21 מנצחות (העונה ה-22 בעיצומה), ואפילו לא אחת אפילו התקרבה לתואר הנכסף. המקסימום שקיבלנו זה דוגמנית עם בעיית עור שהפכה ללהיט ויראלי (וגם היא בכלל הגיעה למקום השישי).

via GIPHY

"America's Next Top Model", שתרד מהמסך עם סיומה של העונה הנוכחית, היא מה שהעורכת קווין מ-unREAL מדברת עליו כשהיא אומרת "טלוויזיה טובה". גם בעונות החלשות שלה, וממש לא חסרות כאלה, היא הייתה כיפית וקלילה כצעירה מקולורדו שכבר שבוע חיה על חסה ומים. ריאליטי ערוך לעילא שאפשר להתחבר אליו גם באמצע הפרק השמיני לעונה ועדיין להנות, אבל כזה שיותר כיף לראות כשכבר מכירים את השטיקים שלך, טיירה, של מיס ג'יי או נייג'ל ברקר. הפורמט שמשכן נשים צעירות, מבולבלות ולעיתים מלאות בעצמן בבית אחד, ואז עוד מוסיף לתבשיל את הדרמה קווינז שאמורים לשמש כמבוגר אחראי, פשוט לא מאכזב. זוכרת את המתמודדת שצעקת עליה עד שהתחלת לבכות? את הבחורה שתירצה צילום גרוע בטענה שבחיים לא חלקה מיטה עם בחור? את מלחמת חטיפי הגרנולה ומשקאות האנרגיה של עונה חמש? את המשפט המכונן "אנחנו לא ב'החברה הטובה הבאה של אמריקה'"?

אבל הנה הקאץ': למרות כל הרגעיים הטראשיים, פולחן האישיות המתגבר מעונה לעונה ושלל הבעיות של עולם האופנה הסקסיסטי והמקובע, אני דווקא חושבת שבטופ מודל היה גם המון טוב. אולי יש המון אחרים שבאו כדי לראות שתי דיוות רבות על התור למקלחת, אבל אני ועוד רבות כמוני רצינו לראות את ההפקות המרשימות ואת הטרנספורמציה שעוברת נערה רגילה בדרך לכוכבים. אני בטוחה שהרבה בנות ברחבי העולם למדו להתפשט שלא לצורך ולהקיא כשצפו בך, אבל אני נוטה להאמין (או לפחות לקוות) שיותר בנות למדו ממך לחייך עם העיניים, למתוח צוואר, להתמודד עם כישלון ולאהוב את עצמן. בטופ מודל לא הייתה "מכוערת מדי", הייתה "לא למדה מה הסגנון שלה", והמון יפייפיות שאננות מצאו את עצמן בחוץ בעוד הממוצעות שעבדו קשה יותר זכו במשימה או בקמפיין. היו גם ניסיונות ברורים לשנות את התעשייה עם מנצחת מלאה, עונת נמוכות או מתחרה טרנסית, אבל קשה לומר שהתוצאות ניכרות היום בשטח.

זה עצוב קצת, אבל זמנה של "הטופ מודל הבאה" לעזוב הגיע, למעשה הוא כבר הגיע לפני שנים. היה כיף ואם נתגעגע יש לנו הרבה יותר מדי עונות לחזור אליהן. אבל מה איתך, תסתדרי בלעדיה? את עדיין זוכרת איך להיכנס לחדר בלי שעשר בנות על סף התקף היסטריה יצעקו את השם שלך?