Time Out תל אביב About

Time Outתל אביב הוא חלק מרשת Time Out Global — רשת מדיה בינלאומית הפועלת ב-360 ערים מרכזיות וב-60 מדינות ברחבי העולם. Time Out הוא אחד ממקורות התוכן המקיפים והאמינים ביותר בתחומי התרבות, הקולינריה, הבילוי ותיירות עירונית. התוכן, שמתעדכן 24/7, נכתב ונערך על ידי צוות עיתונאים מקצועי מקומי בישראל, בהתאם לסטנדרטים של Time Out העולמית.
טיים אאוט

במקום ה-32 בעולם: פריז רוצה להיות הכי אקולוגית באירופה

מה תגידו, יש פה קצת אמנות לראות? פריז (צילום: Pascal Le Segretain/Getty Images)
מה תגידו, יש פה קצת אמנות לראות? פריז (צילום: Pascal Le Segretain/Getty Images)

אמרתם פריז - אמרתם שדרות ענק, אמרתם שבילי חצץ, ובעיקר אמרתם הרבה מאוד מסורת. אבל גם הבירה האירופאית, שאינה חובבת שינויים, הייתה מוכנה לעשות כמה ויתורים בשביל להקל על עומסי התנועה הכבדים - גם אם זה כרוך בשינוי גישה רדיקלי

14 ביולי 2022

כשמדברים על פריז, אף אחד בדרך כלל לא חושב "פתוחה לשינויים" – זו עיר עם תדמית גאה, מסורתית, חובקת את נהליה. לאף אחד גם לא עולים שטחים ירוקים – הדימוי הפופולרי של העיר כולו מורכב משדרות ענק, שבילי חצץ בפארקים וגגות אלכסוניים.אז אולי תופתעו לגלות שהבירה הצרפתית עומדת בחוד החנית כשזה מגיע לחזון סביבתי לחיים עירוניים. ראשת העיר אן הידלגו שמה מדיניות ירוקה בראש הקמפיינים שלה מאז שנבחרה לראשונה ב-2014. אבל בניגוד למנהיגים אחרים מסביב לעולם, היא גם מקיימת, לא רק מבטיחה.

תשתית אופניים טקטית בפריז. צילום: Collectif Vélo ile-de-France
תשתית אופניים טקטית בפריז. צילום: Collectif Vélo ile-de-France

קחו, לדוגמא, את הכבישים. אם הלכתם בפריז מתישהו בחמש השנים האחרונות, זה בוודאי הרגיש לכם כמו אתר בניה אחד ענק. קרוב ל-1500 ק"מ של נתיבי אופניים נסללו ברחבי העיר מאז שהידלגו נכנסה לתפקידה. כבישים מרכזיים, כולל הרציפים על גדות הסיין, נסגרו בפני רכבים לחלוטין. כיכרות עם שם עולמי – כמו כיכר מדלן וכיכר הבסטיליה – כבר עוצבו מחדש כך שיהיו יותר ידידותיות להולכי רגל. מ-2024, תיכנס כניסת רכבי דיזל לעיר; ב-2030, גם כניסת רכבים על דלק רגיל.

המהלכים האלו לא תמיד עברו חלק. נהגי מוניות ועוד חברים בלובי הנהגים קיימו הפגנות ענק נגד רבים מהשינויים של הידלגו. אבל העיר המשיכה בשלה, ואף ניצלה את העובדה שהרחובות היו מרוקנים בחלק גדול מהשנתיים האחרונות בשביל להוביל שינויים נוספים.למשל, בזמן הסגר הראשון ב-2020, העיר הפכה 65 ק"מ של כביש לנתיבי אופניים, שזכו כבר לשם "נתיבי קורונה", ואסרה על רכבים להכנס לרחוב ריבולי, שנמתח כל הדרך מהלובר ועד לכיכר הבסטיליה. היוזמות האלו אמורות להפוך קבועות, ורבעים 1-4 שבלב פריז – כ-7% מהעיר – יהפכו מחוסרי מכוניות כבר בשנה הבאה.

רוצים לקבל את ״טיים אאוט״ למייל? הירשמו לניוזלטר שלנו
popup-image

רוצה לקבל גיליון טרי של TimeOut עד הבית ב-9.90 ש"ח בלבד?

(במקום 19.90 ש"ח)
כן, אני רוצה!