פייק איט: פסטיבל פרינט סקרין 2018 מביט לקשר שבין זיוף ויצירה בעיניים

עשרות מופעים, תערוכות, אירועי חוצות וסדנאות בנושא יתקיימו בפסטיבל פרינט סקרין לאמנות ותרבות דיגיטלית שיוצא לדרך בסוף אוקטובר ויתמקדו בנושא אחד שקרוב מדי ללבנו - הקשר בין יצירה וזיוף ובין יצירתיות לרמאות. חובבי עיצוב, משחקי מחשב, אמנות ותקשורת? זה המקום בשבילכם

המופע חלומות אלקטרוניים. צילום: יח"צ
המופע חלומות אלקטרוניים. צילום: יח"צ
9 באוקטובר 2018

תוכן שיווקי 

את המושג פייק ניוז אנחנו שומעים לא מעט בתקופה האחרונה. יותר ויותר אפשרויות ליצירה של עובדות מפוברקות נכנסות לשימוש, והטעיה מכוונת היא כלי נשק שלא מהססים להשתמש בו. המרחק בין מציאות ואשליה הולך ומצטמצם, והציבור נותר עם השאלה הקשה: מה בין Fake ל־Make? מצד אחד מאפשרת הטכנולוגיה תהליכי יצירה והמצאה יש מאין, כיום יותר מאי פעם, אך מצד שני אלגוריתמים מתוחכמים של אינטיליגנציה מלאכותית מסוגלים לשטות בציבור ולגרום לו להאמין באימג'ים ובסרטי וידיאו מפוברקים.

המופע "mass migrations". צילום: יח"צ
המופע "mass migrations". צילום: יח"צ
מציאות וירטואלית בפסטיבל פרינט סקרין. צילום: יח"צ
מציאות וירטואלית בפסטיבל פרינט סקרין. צילום: יח"צ

זיוף, יצירתיות, רמאות, אינטיליגנציה מלאכותית ודיגיטציה הם רק חלק מהמושגים שיוצגו בפסטיבל פרינט סקרין 2018 שיתקיים במדיטק חולון בימים רביעי־שבת (31.10־3.11). הפסטיבל הבינלאומי המתרחש בפעם השמינית בארץ כבר מיצב את עצמו כאירוע חובה לצרכני תרבות חובבי הטכנולוגיה והעיצוב, אך כעת הופך רלוונטי מתמיד ומרתק מאי פעם. כ־100 יוצרים מהארץ ומהעולם בעולמות התוכן של הקולנוע, התיאטרון, האמנות, העיצוב והמוזיקה יפגישו בין העולם הווירטואלי דיגיטלי ובין העולם הפיזי מציאותי.

היצירה "כל מיקי" של מתיו פרננדז. צילום: יח"צ
היצירה "כל מיקי" של מתיו פרננדז. צילום: יח"צ

הפסטיבל יציג עשרות מופעים, תערוכות, סדנאות ואירועי חוצות בשלל נושאים בוערים שכדאי לכם לראות, ואף יקיים מסיבה פתוחה לקהל הרחב מדי ערב. במופעים הבולטים בפסטיבל תוכלו למצוא את סרט הקולנוע האינטראקטיבי הראשון בעולם באורך מלא שמתבסס על החלטות הקהל בזמן אמת דרך המכשירים הסלולריים; מופע קומי אינטראקטיבי של סטודיו Foxdog הבריטי המשלב בין סטנדאפ, מוזיקה, רובוטיקה ותכנות אפליקציות; בכורה עולמית של מופע התיאטרון הווירטואוזי של האמנית הליטאית גורה־פרזיט בשיתוף הסטודנטים של ניסן נתיב ומוזיאון פתח תקווה לאמנות, שבו מתורגמים דיווחי חדשות, נאומים וסרטוני יוטיוב מפורסמים לביצוע תיאטרלי; ועוד פעילויות ותערוכות שאסור לכם לפספס.

הסרט "העולם הוא שלי" שיוצג בפסטיבל פרינט סקרין. צילום: יח"צ
הסרט "העולם הוא שלי" שיוצג בפסטיבל פרינט סקרין. צילום: יח"צ
הסטודיו הבריטי פוקסדוג. צילום: חנה פלאט ומתיו ליץ'
הסטודיו הבריטי פוקסדוג. צילום: חנה פלאט ומתיו ליץ'

בפסטיבל תוכלו למצוא גם את יריד יאמי־איצ'י – שוק למכירה של דימויים פיזיים למוצרים הקשורים לאינטרנט – ממים, אימוג'ים, הדפסות תלת ממדיות, קריאת עתידות דרך הווטסאפ, סדנאות לשיפור סלפי, יצירת אווטאר אישי ועוד. גם למשפחות יש מה לחפש בפסטיבל המציע סיור מודרך בתערוכות הפסטיבל לכל המשפחה ואת סדנת "מאחורי הקלעים של עולם הפרסומות" שבה ידגים יובל קדם, מומחה לאפקטים מיוחדים, בעזרת עשרות פרסומות, את הטכניקות ליצירת אשליות ויזואליות ועולמות דמיוניים שמגרים את הצופה לקנות.

פרינט סקרין 2018, רביעי־שבת (31.10־3.11), מדיטק חולון

לפרטים נוספים, כרטיסים ותוכנייה מלאה: printscreenfestival.com