פרסי אופיר 2020: התפרסמו המועמדים לייצוג ישראל באוסקר

בצל המשבר החריף בתעשיית הקולנוע הישראלי הוכרזו היום המועמדים לפרסי אופיר. "אסיה", סרט הביכורים של רותי פרי-בר, ו"המתים של יפו", סרטו בערבית של רם לוי, מובילים את הרשימה עם 13 מועמדויות

תשעה פרסי אופיר ושדפון עלילתי. מתוך "אסיה"
תשעה פרסי אופיר ושדפון עלילתי. מתוך "אסיה"
23 בספטמבר 2020

טקס פרסי אופיר יתקיים השנה בסימן משבר הקורונה, שהיקף השפעתו על תעשיונת הקולנוע הקטנה של ישראל עוד אינו ברור במלואו, אך הפקות הוקפאו, מימון בוטל, ונראה שפגיעתו תהיה קשה ביותר. גם טקס פרסי אופיר צפוי להתקיים השנה במתכונת ברורה, פורמט ותאריך עוד אין, אבל מועמדים – ובראשם הסרט העלילתי הטוב ביותר, שהזוכה בו ייצג את ישראל בקטגוריית הסרט הזר באוסקר – כבר יש.

בין חמשת המועמדים לתואר הנכסף אפשר למצוא השנה את "אפריקה" של אורן גרנר, "שאיפה לחיים" של מתן גוגנהיים ואסף אבירי, "המתים של יפו" סרטו בערבית של רם לוי, "הנה אנחנו" של ניר ברגמן ו"אסיה" של רותי פרי-בר.

האחרון, סרט הביכורים של פרי-בר, מוביל את רשימת המועמדויות יחד עם "המתים של יפו" עם 13 עמדות זינוק לפרסים, הקומדיה "שאיפה לחיים" עם 12 מועמדויות, "הנה אנחנו" של ברגמן עם 10 מועמדויות, בעוד "אפריקה", סרט הביכורים של גרנר, מיד אחריהם עם 7 מועמדויות.

בקטגוריית התעודה היוקרתית יתחרו זה בזה גולדה, יוסי בנאי, דב חנין, מאיר אריאל ולאה צמל בסרטים הדוקומנטריים שנעשו השנה סביב פועלם. אסף אמיר, יו" ר האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה, אמר ש"גם בתקופה המאתגרת ביותר שידע הקולנוע הישראלי מעולם, החליטה האקדמיה לקדם את היצירה הקולנועית בישראל ולקיים את תחרות אופיר. לצד התחרות שהיתה בעיקרה מקוונת מתוקף הנסיבות, אנו ממשיכים לפעול מול כל הגורמים בכדי לאפשר לתחום לחזור לעשייה ויצירה בהקדם האפשרי".