פרסי האוכל 2018: יוסי שטרית הוא שף השנה

השף של משייה וקיטשן מרקט הפך השנה מיקיר הפודיז לשם מוכר בכל בית. השפה הקולינרית שלו רהוטה והמסעדות שלו אלגנטיות ומאופקת - אבל האוכל רגשי, מרגש ופורץ דרך

יוסי שטרית (צילום: איליה מלניקוב)
יוסי שטרית (צילום: איליה מלניקוב)
27 בדצמבר 2018

השנה הפך השף יוסי שטרית לסלבריטאי. הוא שופט ב"משחקי השף", דמותו מציצה אלינו מפוסטרים של פרסומות בכל רחבי העיר, ואחרי עשורים שבהם פעל מתחת לרדאר, כששמו מוכר בעיקר רק לפודיז, שטרית הפך לחלק מובהק ממועדון השפים הכי מפורסמים בארץ. שטרית, שלמד בפריז, פתח בתחילת דרכו העצמאית את מסעדת ויולט הצרפתית במושב אודים, שבה הדגים את הכישורים שרכש באירופה.

אלא שנראה שככל ששטרית צובר תאוצה, משתכלל ומפתח שפה קולינרית עצמאית, רהוטה ובטוחה, הוא מביא לידי ביטוי עוד מעוצמת המטבחים הרגשיים שמהם צמח: המטבח המרוקאי של אימא והמטבח הגלילי של מעלות תרשיחא. שטרית בוחר לעבוד עם מתכונים ביתיים אהובים שכיף להתרפק עליהם, ולפתח מהם מנות פורצות דרך, חדשניות, מורכבות, מתוחכמות ומענגות, המוגשות באופן אסתטי עד שמיטת לסת. בכל מנה יש אלמנט מפתיע באופן שגורם לסועדים להתרגשות של ממש.

משייה. צילום: דן פרץ
משייה. צילום: דן פרץ

שתי המסעדות של שטרית, קיטשן מרקט ומשייה, מבוססות על איפוק אלגנטי ויוקרתי בעיצוב ובשירות, מה שמאפשר לאוכל של שטרית להיחשף במלוא יופיו ולהבריק למרחק. העובדה ששטרית הפך השנה לכוכב ולמותג לא פגעה ברמת ההשקעה ובטיפוח הבייביז שלו, והביקור במסעדות ממשיך להיות אטרקציה ששווה את ההשקעה.