דרינק ביתי: לארח ולצאת מזה בחיים

מספיק כבר לפחד לארח בבית! זה לא מסובך ואנחנו כאן כדי להוכיח לכם את זה. מה שותים, מה אוכלים ולמה צריך להיערך מראש? תרשו לנו לעשות לכם קצת סדר

המדריך הביתי שלכם. צילום: אלכס פרגמנט
המדריך הביתי שלכם. צילום: אלכס פרגמנט
21 בנובמבר 2018

"הווייב עליכם, האלכוהול והנשנושים עלינו". זה כל מה ש־SMS שמזמין את האנשים האהובים עליכם לישיבה ספונטנית בסלון שלכם צריך לכלול. ההודעה הזאת תשוגר לקומץ החברים הנבחר שלכם ובאותה נשימה תשדר שלא מדובר בארוחה כבדה כי אם בנשנושים שיחמיאו לקוקטייל הנבחר, רצוי כזה שלא דורש התעסקות מורכבת או חומרי גלם נדירים – אתם שולפים את בקבוק המרטיני מהארון, מוזגים לכוס 50 אחוז מרטיני רוסו או ביאנקו ו־50 אחוז מי טוניק, זורקים פנימה פרוסת תפוז (כי כאלה אתם, מפנקים), וזהו – יש לכם את זה.

מה שותים? צילום: אלכס פרגמנט
מה שותים? צילום: אלכס פרגמנט

אחרי שסידרנו לכם את סוגיית מה שותים (אפילו שמדובר באחוז אלכוהול נמוך, אל תגזימו עם הדרינקים) הגיע הזמן לטפל במה אוכלים. אף אחד לא באמת חושב שתעמדו שעות במטבח, ומנקודת הפתיחה הזאת אתם הולכים להפתיע. מארגנים ערב שכולו מתבסס על מאכלים שאפשר לקנות או מקסימום לשדרג במעט התעסקות. במעדנייה הקרובה לביתכם תוכלו להצטייד בגבינות איכותיות, נקניקים או דגים מעושנים, לחמים, ממרחים וירקות טריים.

כדי שהאורחים ירגישו שחשבתם עליהם מבעוד מועד שימו לב בבחירת המאכלים ותתחשבו בהעדפות הקולינריות של האורחים (אנחנו ב־2018, סיכוי סביר שהחברים שלכם טבעונים, רגישים ללקטוז או הפסיקו לאכול גלוטן). וכן, תשתפו אותם כדי שיידעו שחשבתם עליהם, זה רק יוסיף לקרדיט שלכם.

 עשו זאת בעצמכם

אירוח קונספט הוא האירוח המועדף עלינו. הכל מוגש לשולחן, כל אחד מרכיב לו מנה לפי העדפותיו, יש תמיד איזה סומבררו בבית שאפשר להניח כקישוט ומוזיקה משלימה. הנה שלושה קונספטים שניסינו ואהבנו:

ערב בסגנון איטלקי

מבשלים סוגים שונים של פסטות קצרות (אחרי הבישול והסינון מוסיפים מעט שמן זית ומלח – שלא ידבקו). תוך כדי, מכניסים לתנור מגש עם ירקות חתוכים, שיהפכו לאנטיפסטי מושלם – בטטות, זוקיני, בצל סגול ושיני שום בקליפתן. מזלפים מעל מעט שמן זית, מלח ופלפל.

לקערה שופכים רוטב עגבניות איטלקי מוכן, בקערות נוספות מגישים מבחר גבינות לבחירתכם, עגבניות שרי חצויות, פסטו מוכן וכוס גדולה מלאה במקלות גריסיני (ניתן להשיג בכל סופר-מרקט. את כל הכיף הזה מקשטים עם צרור עלי בזיליקום וכוסות מרטיני־ביאנקו־טוניק לבן ומבעבעות כיד המלך.

איטלקי. צילום: שאטרסטוק
איטלקי. צילום: שאטרסטוק

ערב בסגנון יווני

תרשמו, תרשמו: בסופר-מרקט הקרוב לביתכם יש לקנות עלי גפן ממולאים, לאבנה או יוגורט, עגבניות שרי ומלפפונים, קצת נענע, שום וכיכר לחם לבחירתכם. את מגש האנטיפסטי המוצלח מהערב האיטלקי אפשר לשחזר גם כאן – חצילים פרוסים, בצל סגול, זוקיני ושיני שום, מעליהם שמן זית, מלח ופלפל.

צזיקי קל ומהיר: קוצצים דק שני מלפפונים, כותשים שלוש שיני שום גדולות, קוצצים נענע ושמיר. את המרכיבים הקצוצים והכתושים מערבבים עם שני גביעי יוגורט לבחירתכם – זה הכל.

מצלחתים הכל יפה ומגישים לשולחן לצד פרוסות לחם חמימות וקוקטייל מרטיני ביאנקו-טוניק לבנבן. תודו לנו אחר כך.

יאסו. צילום: שאטרסטוק
יאסו. צילום: שאטרסטוק

ערב מקומי תל אביבי

לא, לא מדובר בערב פיצוחים וקוקטייל אלא בחומרי גלם ממיטב מאכלי הרחוב הישראליים כגון הסביח והסנדוויץ' התוניסאי, מפורקים וניתנים להרכבה מחדש בוורסיה המועדפת על כל אחד.

רשימת קניות: מבחר זיתים, טחינה, חומוס, אריסה, עמבה, לימונים כבושים, פלפל ירוק חריף, פיתות, באגטים (וגם כאלה ללא גלוטן, כן?).

מכינים בקטנה: פרוסות חצילים מטוגנות או אפויות, ביצים קשות, תפוחי אדמה מבושלים או אפויים, ירקות חתוכים, צרור עלי פטרוזיליה, קערת עלי חסה, אגוזים ומבחר רטבים.

כל אלה נפרשים במגוון הכלים ששוכבים אצלם במטבח ומצוותים לקוקטייל שהכנתם מראש, ו־וואלה, אין לכם מה להיכנס יותר למטבח.

אל תסתבכו. צילום: שאטרסטוק
אל תסתבכו. צילום: שאטרסטוק