קוקטייל סטורי: הסיפור מאחורי הקוקטיילים הקלאסיים

אתם לא צריכים לצאת מהבית כדי להתפנק (ולפנק) בקוקטיילים מושקעים, מילה שלנו. סידרנו לכם את המדריך המקוצר לארבעה קוקטיילים קלאסיים והוספנו לכל אחד מהם מעט היסטוריה, לטעם. תתחילו לערבב

בונד. ג'יימס בונד. צילום מסך
בונד. ג'יימס בונד. צילום מסך
21 בנובמבר 2018

מה הסיפור של הקוקטיילים היצירתיים והמורכבים שמשתלטים על התפריטים בברים שלנו? ובכן, אנחנו נוטים לשכוח את הענקים שעל כתפיהם הם ניצבים, משקאות קלאסיים כמו ג'ין וויסקי שבעזרת משקאות מתונים כמו היין המתובל וורמוט (שאתם בוודאי מכירים בשמו הפופולרי יותר, מרטיני) הופכים להיות דבר מה שונה לגמרי. תאמינו לנו – כל אחד יכול להיות ברמן מצטיין בבית, כל מה שאתם צריכים לעשות הוא להוסיף לבקבוקי המשקאות בעלי אחוז האלכוהול הגבוה שיש לכם על הבר בקבוק או שניים של מרטיני, לשנן כמה מילים על מקור הקוקטייל ולהתחיל לערבב. כך או כך, אל תשכחו לא להפריז בשתייה, ברמן מתנדנד אינו ברמן בעל צ'ארם.

נגרוני

אם אתם חובבי מעשיות כמונו, תאהבו את הסיפור על הרוזן קאמילו נגרוני שביקש מהברמן של קפה קאסוני שבפירנצה לחזק את האמריקנו שלו ולהחליף את הסודה שמופיעה במתכון המקורי, בג'ין. אף אחד אינו יודע אם הסיפור נכון או לא, אך השילוב המתקתק־מריר בין ג'ין, וורמוט והביטר הוא אחד האפריטיפים הכי אפקטיביים וקלים להכנה שתוכלו למצוא.

נגרוני. צילום: שאטרסטוק
נגרוני. צילום: שאטרסטוק

החומרים (למנה אחת)

30 מ"ל ג'ין
30 מ"ל מרטיני רוסו
30 מ"ל ביטר אלכוהולי לבחירתכם
פלח תפוז לקישוט
קרח

אופן ההכנה

מערבבים את שלושת המרכיבים בכוס נמוכה עם קרח ומקשטים בפלח תפוז.

מנהטן

הדעות בנוגע לקוקטייל המנהטן הראשון חצויות: הראשונה מספרת שהקוקטייל הומצא במנהטן קלאב שבניו יורק בשנת 1870, כחלק מאירוע פוליטי שארגנה ליידי רנדולף צ'רצ'יל (אמא של ווינסטון). השנייה גורסת שליידי צ'רצ'יל בכלל הייתה בצרפת בשנת 1870, ושהקוקטייל הומצא עשר שנים קודם לכן בבר ניו יורקי על ברודוואי. כן, יש אנשים שאשכרה מתעסקים בזה, שתדעו.

מנהטן. צילום: שאטרסטוק
מנהטן. צילום: שאטרסטוק

החומרים (למנה אחת)

50 מ"ל וויסקי (בורבון, ריי או קנדי)
20 מ"ל מרטיני רוסו
זילוף אנגוסטורה
דובדבן משומר לקישוט
קרח

אופן ההכנה

מערבבים את הוויסקי והמרטיני לכוס ערבוב עם קרח, מוזגים לכוס מרטיני מקוררת ומקשטים בדובדבן.

דריי מרטיני

האגדה מספרת ששמו של הקוקטייל דריי מרטיני מרפרר לשמו של אביו הקדמון, קוקטייל בשם מרטינז שתואר לראשונה בספר "מדריך הברמנים" מאת פרופסור ג'רי תומאס בשנת 1887. המרטיני היבש הוא שילוב מדהים בפשטותו בין ג'ין לוורמוט, שכבש את אמריקה בתקופת היובש ומאוחר יותר הפך למשקה המועדף על ג'יימס בונד. סוכן 007, כזכור לכם, העדיף את הגרסה המשוקשקת של הקוקטייל. למה, אתם שואלים? ובכן, היא פחות אלכוהולית, יש לו עולם שלם להציל אחרי הכל.

דריי מרטיני. צילום: שאטרסטוק
דריי מרטיני. צילום: שאטרסטוק

החומרים (למנה אחת)

60 מ"ל ג'ין
10 מ"ל מרטיני ביאנקו
זית או סליל קליפת לימון לקישוט
קרח

אופן ההכנה

מוזגים את המרכיבים לכוס ערבוב עם קרח, מערבבים, מסננים לכוס מרטיני וסוחטים את סליל קליפת הלימון מעל המשקה או מקשטים בזית.

אמריקנו

המשקה מעורר התיאבון והקל כל כך להכנה העונה לשם אמריקנו, נמזג לראשונה בקפה 'קמפרי' במילאנו בשנות ה־60 של המאה ה־19. שמו הראשון היה "מילאנו־טורינו" על שם הערים שבהן נוצרו מרכיביו: וורמוט וביטר. את שמו הנוכחי הוא קיבל לאחר זכייתו של המתאגרף האיטלקי פרימו קרנרה באליפות העולם באגרוף במשקל כבד, שהייתה הזכייה הראשונה של מתאגרף לא אמריקאי בתואר הזה.

אמריקנו. צילום: שאטרסטוק
אמריקנו. צילום: שאטרסטוק

החומרים (למנה אחת)

30 מ"ל ביטר אלכוהולי לבחירתכם
30 מ"ל מרטיני רוסו
מעט סודה
פלח תפוז לקישוט
קרח

אופן ההכנה

מוזגים את המרטיני והביטר לכוס גבוהה על קרח, מוסיפים מעט סודה ומקשטים בפלח תפוז.