פרסי האוכל 2018: כל התוצאות, כל הפרסים, כל המנצחים

יותר מ-350 אלף הצבעות ופורום של 300 אנשי קולינריה קבעו: אלה המסעדות, השפים, המעדניות, בתי האוכל והברים הכי טובים בתל אביב. קבלו אותם - המנצחים הגדולים של תחרות פרסי האוכל 2018

טאיזו. צילום: איליה מלניקוב
טאיזו. צילום: איליה מלניקוב

השבוע (שני, 24.12) נערך זה השנה ה-12 האירוע השנתי של עולם הקולינריה הישראלי – טקס חלוקת פרסי האוכל של Time Out. בטקס החגיגי, שהתקיים ב-East בתל אביב בהנחיית נלי תגר ובהשתתפות אנשי הקולינריה המובילים בארץ, חולקו פרסים ל-26 השפים והמסעדות הטובות והאהובות בתחום הקולינריה.

הזוכים נבחרו במשותף בידי קוראי המגזין, עם פורום הקולינריה הישראלי שייסד Time Out תל אביב, המורכב מכ-300 אנשי מפתח בענף: מסעדנים, שפים, בלוגרים קולינריים, עיתונאי אוכל, צלמי אוכל, סטייליסטים של מזון, ייננים ופודיז בולטים.

את פרס שף השנה קטף השף יוסי שטרית (משייה, קיטשן מרקט), ובפרס השפית המבטיחה של תל אביב זכתה דנה לי ברמן (בר א וין). למסעדה הטובה ביותר בתל אביב נבחרה, גם השנה, מסעדת טאיזו של השף יובל בן נריה ובקטגוריית מסעדת הקז'ואל נבחרה, כמו בשנה שעברה, מסעדת סנטה קתרינה של השף תומר אגאי.

פרס מפעל חיים הוענק השנה לרות סירקיס, מחברת רבי המכר ומי שאחראית לטעמי הילדות של כולנו, שבימים אלו מוציאה לאור ספר חדש.

המסעדה הטובה ביותר בתל אביב – טאיזו

זו הפעם החמישית שטאיזו מוכתרת כמסעדה הטובה ביותר בטקס פרסי האוכל, והסיבה לכך ברורה. טאיזו סוחפת את הסועד למסע קולינרי ברחבי שמונה מטבחים באסיה, וכל מנה שיוצאת מהמטבח מעידה על יצירתיות, מורכבות ומגע אישי של השף יובל בן נריה. ייחודה של טאיזו בא לידי ביטוי בכל מנה – מההגשה האסתטית המרהיבה ועד מנעד הטעמים המופלא.

>>יובל בן נריה נרגש מהניצחון ומתכונן לפתיחת מסעדה שלישית

דרך מנחם בגין 23 תל אביב, 03-5225005

פאקורה שרימפס בטאיזו. צילום: איליה מלניקוב.
פאקורה שרימפס בטאיזו. צילום: איליה מלניקוב.

מסעדת הקז'ואל הטובה ביותר בתל אביב – סנטה קתרינה

סנטה קתרינה, המתחבאת בסמטת הר סיני, שוב זוכה בטקס פרסי האוכל בקטגוריית מסעדת הקז'ואל הטובה ביותר בתל אביב. מדובר במסעדה מציעה חוויה נינוחה, משוחררת ונטולת גינונים, מבלי להתפשר לרגע על הרף הקולינרי המסעיר. השף תומר אגאי מוציא מהטאבון מנות טעימות להפליא בהשראת המטבח האיטלקי, הערבי והצפון אפריקאי, ויוצר טבלת צבעים וטעמים מקומית שהיא עבודת אמנות.

>>תומר אגאי: "המסעדה בדרך להיות מוסד"

סמטת סיני 2 תל אביב, 058-7820292

תומר אגאי, סנטה קתרינה. צילום: רן בירן
תומר אגאי, סנטה קתרינה. צילום: רן בירן

שף השנה – יוסי שטרית

יוסי שטרית הביא את המטבח הצפון אפריקאי והגלילי של ילדותו אל לב המטבח העילי העכשווי המורכב והמסוגנן. אף שזאת הייתה שנת הפריצה הטלוויזיונית של שטרית, שבמהלכה הפך לסלבריטאי המוכר בכל בית בארץ, הוא שומר על איכות החוויה שהוא מעניק לסועדים ועל מעמדו בקצה העליון של הפיין דיינינג.

>>השנה שבה הפך יוסי שטרית מיקיר פודיז לשף סלב

מנדלי מוכר ספרים 5 תל אביב, 03-7500999

יוסי שטרית. צילום: איליה מלינקוב
יוסי שטרית. צילום: איליה מלינקוב

השפית המבטיחה של תל אביב – דנה לי ברמן, בר א וין

דנה לי ברמן היא השפית המבטיחה של השנה. ללא ספק ברמן כבר הספיקה להוכיח את עצמה, עם מטבח צרפתי רהוט ומדויק בבר א וין. ברמן, שרכשה את השכלתה והתמחותה באוסטרליה דווקא, עוסקת ביצירת אוכל חסר עכבות ונפלא שכולל בראנץ' בלתי נשכח, ובטיפוח של דור העתיד של השפיות אצלה במטבח.

>>הכירו את דנה לי ברמן

שד' רוטשילד 7 תל אביב

דנה לי ברמן. צילום: סער לוי
דנה לי ברמן. צילום: סער לוי

המסעדה החדשה הטובה ביותר בתל אביב – קפה פופולר

קפה פופולר, שנפתח במאי השנה, מסמן את חזרתו של השף אבי ביטון לזירת המסעדנות בתל אביב. שנים אחרי שהקסים אותנו באדורה, ביטון שוב הופך את אוכל הנשמה שלו למנות מורכבות, מסוגננות ובעיקר טעימות לעילא. המיקום בקומה התחתונה של מלון סמואל מעניק למסעדה אפיל בינלאומי והבר בקומת המרתף מאפשר להמשיך את חוויית הבילוי בדיז'סטיף.

דיזנגוף 197 תל אביב, 5552020־03

קפה פופולר. צילום: רן בירן
קפה פופולר. צילום: רן בירן

בר האוכל הטוב ביותר בתל אביב – קאב קם

זו השנה השנייה שהקאב קם זוכה בתואר בר האוכל הטוב ביותר. הבר התאילנדי הזה הוא מה שקורה כשיריב מלילי תופס ראש על הבר: ביסים פריכים, לטיפות של קארי ושאר מנות קטנות שעושות אהבה עם האלכוהול. התריסים הכבדים המכסים את החלונות לרחוב משדרים שדיסקרטיות מהזן הנכחד היא שם המשחק. מגע הקסם של מלילי לוכד ג'ינג'ר, למון גראס, בוטנים, שאלוטס וצ'ילי ומחשמל איתם את האוויר לרגע נתון של הנאה צרופה.

לינקולן 11 תל אביב, 6889960־03

להרגיש בתאילנד. קאב קם. צילום: אילן ספירא
להרגיש בתאילנד. קאב קם. צילום: אילן ספירא

המסעדה האסייתית הטובה ביותר בתל אביב – בית תאילנדי

זאת השנה ה־12 שבית תאילנדי זוכה בתואר הנחשק של המסעדה האסייתית הטובה ביותר. הדבקות חסרת הפשרות בחומרי הגלם הטריים שאת חלקם מגדלים במיוחד עבור המסעדה והכנת המנות בלי שום קיצורי דרך שומרות על מעמדה הבלתי מעורער של המסעדה. לק ויריב מלילי, שהכירו לסועדים הישראלים את הסום טאם, ממשיכים להרחיב לנו את האופקים מדי יום עם מנות שטרם נחשפנו אליהן.

בוגרשוב 8 תל אביב, 5178568־03

סום טאם, בית תאילנדי. צילום: יפית שמחה
סום טאם, בית תאילנדי. צילום: יפית שמחה

מסעדת הבשר הטובה ביותר בתל אביב – M25

M25 היא גרסה פרועה ואלטרנטיבית של מסעדות הבשר המעונבות. בהנהגתו של השף יהונתן בורוביץ' מציעה המסעדה בשר בקר מובחר בגידול מקומי בחיתוכים לא שגרתיים, צלייה על פחמים, מיקום חבוי בפאתי שוק הבשר של הכרמל, ואווירה מאופקת של מסיבה שעתידה בכל רגע נתון להתפרץ. כל הרכיבים הללו הפכו את M25 למסעדה שהיא מוקד עלייה לרגל ליודעי ח"ן קרניבורים באשר הם.

סמטת הכרמל 30 תל אביב, 5580425־03

המבורגר סוף, M25 בשוק הכרמל (צילום: ירון ברנר)
המבורגר סוף, M25 בשוק הכרמל (צילום: ירון ברנר)

המסעדה האיטלקית הטובה ביותר בתל אביב – קפה איטליה

האחים ירזין הצליחו להביא פיסה מאיטליה לתל אביב עם עיצוב אלגנטי ומדויק ורחש בלתי פוסק של סועדים. כזכור, פסטות יכולות להפוך לקרייב יותר מכל מנה אחרת בתבל, והמנות המינימליסטיות והמצוינות של קפה איטליה מספקות לסועדים חוויה שאי אפשר למצוא בשום איטלקית אחרת.

קרמניצקי 6 תל אביב, 03-5612888

המסעדה הטובה ביותר מחוץ לתל אביב – מחניודה

הקרנבל ההדוניסטי שבמהלכו נותנים פה בכפיים ואנשי הצוות מרוקנים צ'ייסרים לגרון, מחביא מאחוריו את נפלאות המטבח הירושלמי הרגיונלי בגרסה הכי ממוקדת של מסעדת שוק. העובדה שהאנשים שמאחורי מחניודה מצליחים יפה בחו"ל מוכיחה שהם עלו כאן על משהו.

בית יעקב 10 ירושלים, 02-5333442

תבשיל ראש וריאות במחניודה. צילום: רן בירן
תבשיל ראש וריאות במחניודה. צילום: רן בירן

המסעדה הכשרה הטובה ביותר בתל אביב – מלכה

עד לבואה של מלכה איש לא הבחין בכך שלגפילטע יש סקס אפיל. אלא שאז הגיע איל שני והביא לגפילטע בר הראשון בעולם גרבלקס, קורנביף, מרק עוף ואת שאר הפלאות והנחמות שהמטבח היהודי המזרח אירופי התברך בהן. בנוסף, המסעדה היא חלק מפרוייקט חברתי המעסיק נוער בסיכון בשותפות עם קרן דואליס. מלכה'לה, באוכל שלך יש אינסוף טעמים.

דפנה 2 תל אביב, 03-6091331

מלכה. צילום: אנטולי מיכאלו
מלכה. צילום: אנטולי מיכאלו

ההמבורגרייה הטובה ביותר בתל אביב – ויטרינה

מה שהתחיל כדוכן נקניקיות הפך להמבורגר האהוד בעיר ששובל של לקוחות רודף אחריו בכל אשר ילך. הוויטרינה ממריאה הרבה מעבר לקציצה המהוללת, עם הדירטי צ'יקן והצ'יפס חצי־חצי שהפכו למנות איקוניות, ואפילו ההמבורגר הצמחוני המעולה שצץ שם פתאום. הוויטרינה היא ההוכחה שזלילת המבורגר יכולה להיות פאן טהור.

אבן גבירול 36 תל אביב, 03-6960304

ויטרינה. צילום: רן בירן
ויטרינה. צילום: רן בירן

הפיצרייה הטובה ביותר בתל אביב – ברוקלין

הפיציולו יריב הדרו מגיש פיצות ענקיות שנאפות בהשראת האדפטציה הניו יורקית למאפה האיטלקי, ובגרסה אישית רוויית אוממי ואהבת אדם. התוספות היצירתיות כמו פיצת קורנביף עם בקר מעושן וקורנישון מתבלות את הפיצות בהתרגשות. אם בשנה שעברה ברוקלין הייתה בחירת המערכת מכיוון שכבר אז זיהו ב־Time Out שמדובר בפיצה שיש לה אלמנט, עכשיו ההכרה באיכויות גורפת.

דיזנגוף 276 תל אביב, 03-6877748

הגלידרייה הטובה ביותר בתל אביב – אניטה

בשנה שעברה זכתה אניטה בתואר הגלידה הטעימה ביותר והשנה היא שוב מככבת כגלידרייה הטובה ביותר. זה לא מפתיע בהתחשב בעובדה שהגלידרייה המשפחתית הזאת מתייחסת להכנת גלידה כאל יצירת עוגת ויטרינה לפטיסרי, על כל השכבות, ההפתעות והמורכבויות הקשורות בכך. התוצאה היא קולקציית טעמים משתנה ומרהיבה, שמעניקה חוויית קינוח יוקרתי המתאים באופן מושלם למזג האוויר התל אביבי בכל ימות השנה.

אניטה, כל הסניפים

החוצה מכוס הקפה – הקולקציה החדשה של ANITA. צילום: אפיק גבאי
החוצה מכוס הקפה – הקולקציה החדשה של ANITA. צילום: אפיק גבאי

 

הפיתה הטובה ביותר בתל אביב – שקדי טלה, ג'סמינו

קשה למצוא עוד תאווה קרניבורית בעיר שהיא כזה קונצנזוס רחב. שאול טבת וקולגיט סינג מלהטטים בגריל פחמים ומפיקים בשרים בטעמים בלתי נשכחים. פיתת שקדי הטלה עם התוספות המינימליסטיות – סלט טרי, פלפל חריף, עגבנייה ובצל צלויים בגריל ומעל לכל העמבה המעולה של המקום – היא הפיתה שאיתה אנחנו הכי אוהבים לסגור את הלילות שלנו.

אלנבי 99 תל אביב

גן עדן בפיתה, ג'סמינו. צילום: אנטולי מיכאלו
גן עדן בפיתה, ג'סמינו. צילום: אנטולי מיכאלו

אוכל הרחוב הטוב ביותר בתל אביב – נונונו

השף גיא גמזו יצא מתוך המטבח העילי והביא איתו רעיון שהתברר כגאוני – מנה המשלבת בין נוסטלגיה חמימה ואימהית של פרנץ' טוסט לתוספות מושחתות ועתירות מעוף. התוצאה היא לחמניית החלב הנימוחה בטעמים המעודנים שמטוגנת ואז ממולאת בכל מה שלא העזתם לדמיין. אין פלא שהשחיתות הזאת יוצאת אל הלקוחות עם סינר נגד טפטופים ונזילות.

הרצל 16 תל אביב, 9453111־03

לחמניות החלב של גיא גמזו. צילום: אנטולי מיכאלו
לחמניות החלב של גיא גמזו. צילום: אנטולי מיכאלו

המעדנייה הטובה ביותר בתל אביב – דליקטסן

הדליקטסן הוא מענה לכל גחמה, תאווה וצורך של תושבי העיר הזאת. תבשילים מהבילים, לחמים ומאפים מופלאים, סלטים, נקניקים, גבינות או חלבה ואף כלי הגשה לרכישה. הכל לוקט בדקדקנות, רק המובחר שבמובחר, ומוצג בחוכמה, ידענות ואסתטיקה מושלמת. בימי החגים קשה למצוא שולחן בעיר שלא כולל לפחות מנה אחת מאלו המתבשלות פה.

יהודה הלוי 79 תל אביב, 03-9681010

דליקטסן. צילום: עידית בן עוליאל
דליקטסן. צילום: עידית בן עוליאל

הבולנז'רי/פטיסרי הטוב ביותר בתל אביב – בייקרי

כבר בשנה שעברה הבייקרי זכתה בתואר הפטיסרי הטעים ביותר של טקס פרסי האוכל של Time Out, והשנה היא שוב לוקחת את קטגוריית הפחמימות המהוללות. אכן יש פה במה להתגאות: קרואסונים, דיינישים, לחמי מחמצת, עוגות בחושות, עוגיות, הכל באיכות שיכולה בהחלט להביס בולנז'רי אירופי מפורסם עם מסורת רבת שנים. התוצאה היא שמי שפותח פה את הבוקר בקנלה, מגיע לכאן בימי הולדת לרכוש סנט אונורה ואז מתעכב ללגימת אספרסו.

בייקרי, כל הסניפים

בייקרי. צילום: עידית בן עוליאל
בייקרי. צילום: עידית בן עוליאל

הבראנצ'ים הטובים ביותר בתל אביב – דלאל

כל סועד הוא אוליגרך כשזה מגיע לבראנץ' המפואר והעשיר של דלאל. מסלסילת המאפים המדהימים בניחוח ממכר של חמאה, ועד לקרואסון קרוק מדאם שיכניס אתכם לסוף השבוע עם ביצה עלומה, פסטרמה, אמנטל וקציפת כמהין. מיותר לציין שהמיקום המושלם בבית היפהפה בנווה צדק הופך את הכל לטעים עוד יותר.

שבזי 10 תל אביב, 03-5109292

בייגל בריוש וגבינת Boursin. צילום: פזית עוז
בייגל בריוש וגבינת Boursin. צילום: פזית עוז

המסעדה הצמחונית/טבעונית הטובה ביותר בתל אביב – משק ברזילי

בתוך בית קטן בנווה צדק מסתתרת מסעדה שהיא שגרירה אמיתית של הרעיונות האקולוגיים שמלווים את הקולינריה בשנים האחרונות. משק ברזילי היא ההוכחה הניצחת שמסעדה יכולה להגיש אוכל טעים, מפנק ומסקרן תוך התחשבות בבעלי חיים ובסביבה. להשלמת החוויה פתחו אנשי המשק מעדנייה, למקרה שאתם רוצים להצטייד בתבשיליהם הטבעוניים ולקחת אותם איתכם הביתה.

אחד העם 6 תל אביב, 03-5166329

משק ברזילי ווג'יבורגר ובאן סלק. צילום: בן יוסטר
משק ברזילי ווג'יבורגר ובאן סלק. צילום: בן יוסטר

בר הקוקטיילים הטוב ביותר בתל אביב – אימפריאל קוקטייל בר

ושוב גם השנה זוכה האימפריאל בתואר בר הקוקטיילים הטוב ביותר בטקס פרסי האוכל של Time Out, ולא בכדי: אנשי האימפריאל היו הראשונים לזהות שתל אביב צמאה לבר קוקטיילים קוסמופוליטי שיעניק חוויה אסקפיסטית מלאה. הם צללו לתוך עולם הקוקטיילים והביאו איתם בשורה מפתיעה, מגרה ומענגת. בתוך תחום שלם של ברי קוקטיילים שעשה בשנים האחרונות קפיצה עצומה, האימפריאל ממשיכים להוביל דרינק אחד קדימה.

הירקון 66 תל אביב, 073-2649464

אימפריאל. צילום: בן יוסטר
אימפריאל. צילום: בן יוסטר

המארחים הביתיים הטובים ביותר בתל אביב – הבנות אוהבות אוכל – קרן ויעל

אמנית פלסטית וקונדיטורית מזמינות לארוחת טעימות עם המון מנות והמון אלכוהול לתפריט עונתי משתנה: זה הרעיון שמאחורי המיזם הבנות אוהבות אוכל. קרן ויעל מדגימות איך המטבח העילי ממשיך להתקיים למרות היעלמות מסעדות היוקרה – הוא מתנהל כמעט באופן סודי בארוחות פרטיות בבתים.

habanot.ky@gmail.com ,052-8889333

הבנות. אוהבות אוכל ואחת את השניה. צילום: מתן כץ
הבנות. אוהבות אוכל ואחת את השניה. צילום: מתן כץ

הרשת האהובה ביותר בתל אביב – מזנון

הקריאות בשם הפיקטיבי שהלקוחות המציאו לעצמם, האווירה הפרועה של הצוות, הפסקול הסוחף והמנות שרובן הפכו לאיקוניות. כל אלה, לצד הכרובית תינוקת שהפכה להצלחה בינלאומית, מסבירים את הזכייה של המזנון כרשת האהובה בתל אביב. מובן שלפני הכל הפך את המזנון לאהוב כל כך בזכות האוכל הטעים להטריף.

מזנון, כל הסניפים

המזנון ברמת החייל. צילום: בן קלמר
המזנון ברמת החייל. צילום: בן קלמר

המטבח המקומי הטוב ביותר בתל אביב – משייה

לשף יוסי שטרית יכולת נדירה לקחת מתכון ממטבח ביתי מסורתי אהוב ולהפוך אותו למנה פורצת דרך, חדשנית, מורכבת ומעניינת שמייצגת מטבח עילי ומהדהדת בהרט ודואה. סגנון ההגשה משאיר את הסועדים שמוטי לסת, והניהול הסופר פדנטי של המסעדה הופך את הבילוי בה ללא פחות ממושלם.

מנדלי מוכר ספרים 5 תל אביב, 03-7500999

קטאיף צוואר טלה, משייה (צילום: אנטולי מיכאלו)
קטאיף צוואר טלה, משייה (צילום: אנטולי מיכאלו)

המטבח הערבי הטוב ביותר – שראביכ, ראמה

למרות המיקום הכמעט סודי מתחת לבניין בראמה, שראביכ מציעה חשיפה מרהיבה למטבח מקומי, ידעני ועשיר במסורת. תהליך הכנת הארוחה נפתח במסעות ליקוט של צמחי בר, ממשיך בשיטות הכנה שמדגישות עומק טעמים, ומגיע לרגעי השיא בשולחן מרהיב ביופיו ובטעמים שלגמרי שווה לנוע בדרכים עבורם במשך שעות.

בכניסה לראמה, 050-9110230

השירות המושלם – מיטקיטצ'ן

מסעדת הבשרים הכשרה שעל מטבחה מנצח השף נדב נצר מתמחה בחוויית שירות יוצאת דופן. קוראי Time Out בחרו במיט קיצ'ן כמסעדה עם השירות המושלם בזכות ההשקעה בכל פרט, מיישון הבשרים המדוקדק, דרך המושבים הסופר נוחים ועד השירות הקשוב לכל בקשה וגחמה.

יגאל אלון 65 תל אביב, 03-5364755

מיט קיטשן, קרפצ'יו פילה בקר. צילום:אנטולי מיכאלו
מיט קיטשן, קרפצ'יו פילה בקר. צילום:אנטולי מיכאלו

פרס מפעל חיים – רות סירקיס

זוכת פרס מפעל חיים רות סירקיס, כוהנת הבישול הישראלי וחלוצת המתכונאיות בארץ. סירקיס חשפה את הישראלים לקיומה של התרבות הקולינרית. בעזרת ספרי הבישול שלה ומאמריה העיתונאיים הציגה סירקיס בפני ישראל המסוגרת של אותם הימים מסעדות, טעמים וסגנונות בישול שלא היו מוכרים כלל במחוזותינו. סירקיס הנחילה את רזי הבישול לדורות שלמים מגיל ילדות, ובנתה פנתיאון מנות פשוטות ונגישות שהפכו למנות בסיסיות שמכינים בכל בית בארץ.

>>ריאיון מיוחד עם רות סירקיס, האישה ששינתה את המטבח הישראלי

זוכרים אותו? ילדים מבשלים של רות סירקיס
זוכרים אותו? ילדים מבשלים של רות סירקיס