הקרב על פרסי אופיר: 11 מועמדויות לאבי נשר – 12 לאיילת מנחמי

"שבע ברכות" (צילום: יחסי ציבור)
"שבע ברכות" (צילום: יחסי ציבור)

הוכרזו המועמדים והמועמדות לפרסי אופיר, ובראשם מאבק משולש בין "גן הקופים", "שבע ברכות" ו"החייל הנעלם" שזכו במועמדויות הרבות ביותר. ריימונד אמסלם ודרור קרן מסתמנים ככוכבים החדשים של הקולנוע הישראלי עם שתי מועמדויות על משחק פלוס מועמדות על תסריט לכל אחד מהם. בהצלחה לכולנו!

2 באוגוסט 2023

טקס פרסי אופיר 2023 יוצא לדרך, והבוקר הכריזה האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה על המועמדים הסופיים לפרס הכי נכסף של הקולנוע הישראלי. והכותרת הגדולה של המועמדויות: קרב אדיר בין "שבע ברכות" של הבמאית הנערצת איילת מנחמי בסרטה העלילתי הראשון מזה 16 שנים עם 12 מועמדויות, לבין "גן קופים" של המאסטרו אבי נשר עם 11 מועמדויות, כשאליהם מצטרף גם "החייל הנעלם" של המטאור הקולנועי דני רוזנברג עם 11 מועמדוית אף הוא.

המועמדויות מציגות גם את מי שמסתמנים ככוכבים הגדולים החדשים של הקולנוע הישראלי, כשריימונד אמסלם מועמדת פעמיים (!) בקטגוריית השחקנית הטובה ביותר על תפקידיה ב"שבע ברכות" ו"העתיד", ואוחזת במועמדות נוספת בקטגוריית התסריט הטוב ביותר ("שבע ברכות"), בעוד דרור קרן מועמד לפרס השחקן הטוב ביותר על תפקידו ב"טור פרידה", פרס שחקן המשנה הטוב ביותר על תפקידו ב"בית" ומועמד גם לפרס התסריט הטוב ביותר (על התסריט ל"בית", יחד עם בני פרדמן).

יש גם דברים שלא משתנים: ששון גבאי הענק עשוי לזכות בפרס אופיר החמישי שלו (!) על תפקידו הראשי ב"בתי אהובתי", ואילו דאנה איבגי הנפלאה יכולה לזכות בפרס אופיר הרביעי שלה על תפקידה הראשי ב"הפילגש". ועוד משהו מעניין: שני סרטי בכורה מועמדים בקטגוריית הסרט הטוב ביותר, "הפילגש" של מעיין ריף ו"לרוץ על החול" של אדר שפרן, בעוד "המנצחים" של אלירן פלד – מיוזיקל תקופתי וסרט בכורה אף הוא – מועמד בארבע קטגוריות (פסקול, מוזיקה מקורית, תלבושות ועיצוב אומנותי). אין כמו ישן לצד חדש.

לתחרות הוגשו השנה לא פחות מ-121 סרטים מכל הז'אנרים, ביניהם 28 סרטים באורך מלא ו-23 סרטי דוקו באורך מלא. חברי האקדמיה יוזמנו לבחור את הזוכים בקטגוריות בין ה-31.8 ועד 3.9.  הטקס יתקיים ביום ראשון, 10.9 ב-East תל אביב ת"א במתכונת שטיח אדום וקבלת פנים כאשר משדר מיוחד של "ערב טוב עם גיא פינס" ילווה את הטקס ב-LIVE תוך שילוב ראיונות וקטעים נבחרים מתוך הסרטים הזוכים.