פרסי האוכל 2019

כל העולם שקשוקה: פרס מפעל חיים לבינו גבסו

בינו גבסו. האיש שהמציא מחדש את השקשוקה ואת השווארמה (צילום: איליה מלניקוב)
בינו גבסו. האיש שהמציא מחדש את השקשוקה ואת השווארמה (צילום: איליה מלניקוב)

המסעדן היפואי שמאכיל אותנו במטעמים טריפוליטאים כבר 25 שנה והפך את השקשוקה למאכל נחשק גם מעבר לים הוא חתן פרס מפעל חיים של פרסי האוכל 2019

14 בנובמבר 2019

אם יש מישהו שהעלה את השקשוקה לדרגת מנת דגל לאומית הרי שזה בינו גבסו. מאז תחילת שנות ה-90 הוא משגר לסועדים רעבים מחבתות שקשוקה לוהטות על רקע תפאורה אותנטית של סמטאות שוק הפשפשים וכיכר השעון.

שקשוקה של דוקטור שקשוקה. צילום: אנטולי מיכאלו
שקשוקה של דוקטור שקשוקה. צילום: אנטולי מיכאלו

גבסו נולד ביפו, שבה הוא מבשל עד היום, למשפחה ממוצא טריפוליטאי. הרומן שלו עם בישול מקצועי החל כבר בגיל 10, כשהעדיף לעבוד במסעדה במקום ללכת לבית ספר. בשנת 1991 נפתחה מסעדת דוקטור שקשוקה וגבסו התחיל להכין שקשוקות כפי שלימד אותו אביו. כשלקוחות שהכירו את המסעדה של הוריו נכנסו לשאול אם יש קוסקוס ומפרום, הוא הרחיב מעט את התפריט. הפריצה לתודעה הציבורית אירעה כשמימי שרתון, מבקרת המסעדות המיתולוגית של הניו יורק טיימס, כללה את השקשוקה והמסעדה ברשימת Foods To Eat Before You Die: A Food Lover's Life List  1,000.

שקשוקה התקבעה בתודעה כנציגה מובהקת של המטבח הישראלי ומאז אפשר למצוא אותה בכל מקום, ממזללות בהודו ועד מסעדות שף בניו יורק. בישראל הדוקטור הפך לחביב הקהל, עממיקו ואלפיון העליון כאחד. הסמיכות ליועזר תרמה גם היא לפופולריות ולקשרים אישיים של גבסו עם בכירי השפים. זכור במיוחד הקשר בינו ובין רפי כהן, שאף עבד תקופה מסוימת במסעדה. השתתפות בריאליטי רויאל שף, טור אוכל באתר ynet וסדרת סלטים ממותגת בשיתוף אחד היצרנים הגדולים בארץ ביססו את מעמדו של גבסו כאושיית אוכל. לפני כשנתיים פתח הדוקטור את בינו בפיתה בשדרות רוטשילד. כשאנשים בגילו מחשבים מסלול לפנסיה גבסו עדיין מתייצב כל בוקר במטבח ועושה את מה שהוא יודע לעשות הכי טוב – שקשוקה, מפרום, חמשוקה ושווארמה באותו חיוך ועם אותם דיוק ואהבה.

הפרס יוענק לגבסו בטקס פרסי האוכל שיתקיים בהיכל התרבות בתל אביב בסוף דצמבר. 

ד"ר שקשוקה

>> בטקס פרסי האוכל 2018 הוענק פרס מפעל חיים לרות סירקיס וכל מה שיצא לנו מזה זה כבוד גדול והראיון המקסים הזה

גם השפים הגדולים ביותר בארץ החלו את דרכם מכדורי השוקולד של רות סירקיס. בטקס פרסי האוכל האחרון הענקנו למלכה האם של הקולינריה הישראלית פרס מפעל חיים. צפו #פרסיהאוכל2018 #EatingAndDrinking18

פורסם על ידי ‏טיים אאוט תל אביב ∙ Time Out Tel Aviv‏ ב- יום רביעי, 2 בינואר 2019