כמעט ושכחנו, כיבוש: פרס סוקולוב לגדעון לוי ואוהד חמו

גדעון לוי (צילום: באדיבות דוברות עיריית תל אביב-יפו)
גדעון לוי (צילום: באדיבות דוברות עיריית תל אביב-יפו)

צמד העיתונאים המסקרים, כל אחד בנפרד, את הנעשה בשטחים ובפלסטין, זכו בפרס היוקרתי לצדן של קרינה שטוטלנד והתחקירנית יפעת גליק. הפרס, בשווי 18 אלף שקלים, יוענק לזוכים בטקס חגיגי נובמבר

כמדי שנה בפרוץ הקיץ מכריזה עיריית תל אביב-יפו על הזוכים בפרס סוקולוב לעיתונות המחולק מטעמה, והשנה בולטים במיוחד הפרסים לשני עיתונאים שהפכו את סיקור המתרחש בשטחים למשימת חייהם, הלוא הם גדעון לוי, הפובליציסט הבכיר של "הארץ", ואוהד חמו, כתב השטחים המעולה של חדשות 12.

אוהד חמו (צילום באדיבות קשת 12)
אוהד חמו (צילום באדיבות קשת 12)

לוי זוכה בפרס סוקולוב לעיתונות כתובה יחד עם קרינה שטוטלנד, עורכת המגזין "לאישה", וחמו בפרס סוקולוב לעיתונות אלקטרונית יחד עם יפעת גליק, העיתונאית החוקרת המצוינת של כאן 11. בנוסף אליהם זוכה גם גיא מורד, הקריקטוריסט המבריק של "ידיעות אחרונות" בפרס דוש לקריקטורה.

יפעת גליק (צילום: מיכה לובטון)
יפעת גליק (צילום: מיכה לובטון)

בעיריית תל-אביב-יפו מדגישים כי הם מעניקים את הפרס ע"ש נחום סוקולוב כדי לעודד עיתונאים שהצטיינו בעבודתם העיתונאית והטביעו את חותמם על העיתונות הכתובה, וכן לציין תחקירים וכתבות עומק שנעשו בשנתיים שקדמו להענקת הפרס, התאפיינו בחשיבות ציבורית מיוחדת וביטאו מצוינות עיתונאית.  הפרס, בסך 18,000 שקלים, יוענק לכל אחד מהזוכים בטקס חגיגי שייערך ביום שלישי, 9  בנובמבר 2021, במעמד ראש עיריית תל-אביב-יפו, רון חולדאי ובהשתתפות השופטים, הזוכים בפרס השנה וזוכי הפרס בשנים הקודמות.

קרינה שטוטלנד (צילום: יניב אדרי)
קרינה שטוטלנד (צילום: יניב אדרי)

חברי ועדת השופטים נימקו את בחירתם בגדעון לוי בכך שהוא "מאתגר בקביעות את הקונצנזוס הישראלי בעבודת שטח אמיצה המביאה את עדויותיהם וסיפוריהם של מי שאינם זוכים לחשיפה מספקת בשיח התקשורתי המקומי – קולותיהם של פלסטינים ביהודה, שומרון ובעבר רצועת עזה". את הבחירה באוהד חמו נימקו בכך ש"בכתבותיו הוא מנגיש לצופים את המציאות המורכבת ואת חיי היומיום של העם הפלסטיני. חרף העובדה שעבודתו העיתונאית כרוכה בסיכונים, הוא נוכח לעיתים קרובות במקומות ובמצבים שמעטים העיתונאים הישראליים המגיעים אליהם". וואלאק נימוקים טובים. מברוק לכל הזוכים והזוכות.