התכנית לפתיחת התרבות: באופן הדרגתי ומצומצם, לפי התו הסגול

בעירייה מתכננים כבר בתחילת פברואר הופעות מצומצמות לאלה שחוסנו פעמיים וכן פתיחה מבוקרת של המוזיאונים. "אין סיבה שלא לאפשר למחוסנים ליהנות מתרבות"

תיאטרון הבימה (צילום: שאטרסטוק)
תיאטרון הבימה (צילום: שאטרסטוק)

מופעים עם מספר מצומצם של שחקנים או מוזיקאים, ניהול קהל והושבה לפי כללי התו הסגול ופתיחה מבוקרת של המוזיאונים – כך מתכוונת עיריית תל אביב-יפו לפתוח בהדרגה את עולם התרבות העירוני בתחילת פברואר.

הפירוט נמסר במענה לפנייתנו ובהמשך לדבריו של ראש העירייה רון חולדאי הבוקר, לפיו בכוונתו לפתוח את מוסדות התרבות בעוד כעשרה ימים – לאלה שקיבלו שתי מנות חיסון. כלומר, לפתוח את עולם התרבות מעט לאחר הסגר.

מחאת מוסדות התרבות, מאי 2020 (צילום: שלומי יוסף)
מחאת מוסדות התרבות, מאי 2020 (צילום: שלומי יוסף)

תגובת העירייה המלאה: "בשלב הראשון יופנו המאמצים לקיום מופעים עם מספר מצומצם של שחקנים או מוסיקאים, כשכל מי שישהה בין כותלי מוסד התרבות – הקהל, האמנים, והצוות המסייע – חוסן כבר פעמיים, וכשלפחות שבוע עבר ממועד החיסון השני. גם ניהול הקהל וההושבה יבוצעו על פי כללי התו הסגול. באופן דומה ייפתחו גם מוזאונים". עוד נמסר כי "בשלב הבא, וככל שיתקדם מבצע החיסונים גם לבני גילאים צעירים, ישולבו במערך הצגות ומופעים נוספים".

דבריו של חולדאי נתקלו הבוקר בביקורת חריפה מצדו של שר הבריאות יולי אדלשטיין שהגדיר את החלטתו "שערוריית" וטען כי הוא "עושה פוליטיקה על חשבון הציבור". זו הפעם השנייה בתקופה האחרונה שבה החלטה של ראש העיר, שנמצא בימים אלה בקמפיין בחירות לכנסת, נתקלת בביקורת מצד גורמי ממשלה, כשבפעם הקודמת היתה זו החלטתו לחסן מהמלאים שנותרו צוותי הוראה. זמן קצר לאחר מכן החליטה גם הממשלה לחסן צוותי הוראה.

מבצע החיסונים: תל אביב שוב מצליחה היכן שהממשלה נכשלת

בהקשר לכך נמסר מהעירייה כי היא "שואפת לפעול בשיתוף פעולה עם המדינה, כשברור לכל שאין סיבה אפידימיולוגית שלא לאפשר למיליוני מחוסנים ליהנות מתרבות ולספק פרנסה לעשרות אלפים שאיבדו את מטה לחמם. תוכנית מלאה של הפעילות המתוכננת תפורסם בימים הקרובים".