צ'אנס דה ראפר הוציא את האלבום הכי משמח של השנה

תגדירו את זה כאלבום או כמיקסטייפ, זה לא באמת משנה. צ'אנס דה ראפר פשוט עושה את המוזיקה הכי משמחת, מלהיבה ועמוסת נשמה. תזמינו אותו לבירה

האפי האפי, צ'אנס צ'אנס. צ'אנס דה ראפר. צילום מסך
האפי האפי, צ'אנס צ'אנס. צ'אנס דה ראפר. צילום מסך
1 ביוני 2016

בפוליטיקה האמריקאית ישנו מושג הקרוי "מבחן הבירה", הפשטה של מערכת הבחירות התמיד מדממת של אמריקה לפורמט של שאלה בסיסית – "עם מי מהמועמדים הייתם מעדיפים לשבת על בירה?". סקרי שביעות רצון, סטטיסטיקות, תחזיות מורכבות ופרשנים פוליטיים לא הצליחו לנבא את תוצאות הבחירות כמו השאלה הפשוטה הזו. תאמינו או לא, זה עובד גם אצל ראפרים.

צ'אנס דה ראפר, על שמו המטופש־חמוד, החיוך הענק והאנרגיה המלהיבה שלו, הוא המועמד האולטימטיבי לבירה. הרי קניה ידבר רק על עצמו, קנדריק יתחפר בדיון מורכב על משטור תפיסתי ודרייק בטח יהיה תקוע כל הערב עם אסאמאסים מהאקסית. וצ'אנס? צ'אנס הוא חבר. הוא יקשיב, ייעץ באופטימיות מקורקעת ויסיים את הערב בשירה נלהבת של איזה מזמור כנסייה מרושל ששיניתם לו ביחד את המילים. בעוד שבוע תטיילו ליער ותעשו ביחד אסיד. יהיה טריפ מדהים.

ב־2012 צ'אנס שיחרר מיקסטייפ בשם "10 Day" שנוצר בזמן שהושעה מבית הספר התיכון על החזקת מריחואנה. שנה אחר כך שחרר את המיקסטייפ "Acid Rap" שנכנס בצדק לכמעט כל רשימות האלבומים הטובים של אותה השנה, על אף שהיה בכלל מיקסטייפ חינמי. המיקסטייפ השלישי שלו כבר, "Coloring Book", זוכה כבר להייפ שלא היה מבייש את אביו הרוחני קניה ווסט וגורם לזקנים שמנהלים את פרסי הגראמי לשקול מחדש את הסירוב שלהם לאפשר זכיה של אלבומים שמוצעים להאזנה חינם ברשת. אם יש צדק, זה יהיה האלבום החינמי הראשון שיכופף את ידיהם הלבנות של אנשי הגראמי. לשם הוא גם מכוון, כפי שמוצהר בבירור בשיר המלהיב "Mixtape".

הכח הגדול של צ'אנס, כפי שנרמז באלבום "Surf" של להקתו הסושאל אקספירימנט שיצא בשנה שעברה, הוא במה שנקרא Feel Good Music. האופטימיות של צ'אנס נוכחת בכל תו, מילה ומתיחה של קולו האלסטי. שומעים שהוא מתרגש מהמעמד אליו הגיע. שומעים כמה הוא אוהב את המוזיקה מלאת המלודיה והנשמה שעליה בנה את שיריו. שומעים איך הוא מעריך את העובדה שהיום הוא עובד עם הראפרים עליהם גדל, בינהם קניה ווסט, ליל' ווין, ג'יי אלקטרוניקה הנדיר ו־2 צ'יינס.

גם ריבוי האורחים (20 אורחים ב־14 שירים!) לא פוגע בצ'אנס – הוא מתעלה על כל האורחים בקלות, ממש כפי שעשה כשגנב את ההצגה בשיר שפתח את אלבומו האחרון של קניה ווסט, "Ultralight Beam". באותו שיר, גוספל־ראפ מלהיב שבדיעבד מתפקד כטיוטא למיקסטייפ, צ'אנס מצהיר שהוא מתכנן "לעשות את כל השורות כל כך טובות עד שלא יהיה חלק אחד שלא יוכלו לצייץ". הוא קיים. תוך 5 ימים מיציאת המיקסטייפ, כל אחד משורות האלבום צוייצה בטוויטר על ידי מעריצים מלאי השראה. ככה זה, ההתלהבות של צ'אנס מדבקת. היי בנטורל. וההיי הזה, יחד עם התעלות לאווירה רוחנית מבלי להפוך למטיפני, הוא מה שמצליח להחזיק את האלבום בן השעה ביד נינוחה ויציבה. יד שמעצבת אותו לאחת מהיצירות הטובות של השנה וההזמנה המושלמת לבירה.

מה באלבום?

ראפ מרומם, מלא אנרגיה ועמוס נשמה

לשמוע?

כל עוד אתם לא שונאים להרגיש טוב. והיי, זה חינם!

Chance The Rapper – Coloring Book