צבע טרי 8: שיחות סלון

לצד עבודות אמנות, מייצגים ועיצוב תוכלו לקחת חלק במפגשים עם מגוון דמויות מרתקות מעולם האמנות, העיצוב והתרבות שיערכו בבית טוקהאוס

גבולות בטוחים (עבודה מאת:אלעד קופלר וגלעד כהנא)
גבולות בטוחים (עבודה מאת:אלעד קופלר וגלעד כהנא)

יום שלישי, 5 באפריל 18:30–19:45  

סיפור מסגרת – מאה שנים של אמנות בישראל "גוף ראשון רבים" – רותי דירקטור

שיחה עם רותי דירקטור, אוצרת לאמנות עכשווית במוזיאון תל-אביב לאמנות, המלווה בצפייה בפרק "גוף ראשון רבים" מתוך הסדרה "סיפור מסגרת".

הסדרה "סיפור מסגרת" עוסקת במאה שנות אמנות בישראל, תוך נגיעה בפצעים ובעימותים של ההוויה הישראלית: הגירה, גלות, החלום הציוני, משברים אידיאולוגיים, מתח בין מזרח למערב, בין מרכז לשוליים. הפרק "גוף ראשון רבים" עוסק ביצוגי הגוף באמנות הישראלית ובגלגולים שעברו, המשקפים את השינויים בתרבות המקומית: מהגוף היהודי, הציוני, התנ"כי, הלאומי, הגיבור – אל הגוף הפרטי, המיני, האנטי-גיבור, הביוגרפי וה"אחר".

פתיח הסדרה "סיפור מסגרת"
פתיח הסדרה "סיפור מסגרת"


יום רביעי 6 באפריל  18:30–19:30 

שוק האמנות הישראלי: היסטוריה ומבט עכשווי – רוני גילת בהרב

רוני גילת בהרב, מנכ"ל כריסטי'ס ישראל, בהרצאה מקיפה הנותנת מבט היסטורי על התפתחותו של שוק האמנות הישראלי משוק חלוצי לשוק בינלאומי משוכלל, ובהשפעה של ההאצה בשוק האמנות במאה ה-21 על שוק האמנות הישראלי כיום. נדון בשאלות כמו, כיצד אנחנו מגדירים מהו שוק אמנות? מה נמכר בארץ במאה ה-20? מה היו האפשרויות בתחילת המאה ה-20 ומה הן כיום? כמו כן נסקור יצירות חשובות שנמכרו ונראה מי האמנים הנמכרים בשוק ומי היו האספנים ההיסטוריים של האמנות הישראלית.


יום רביעי 6 באפריל  20:00–21:00

עיצוב, אמנות ודיזיין-ארט – פאנל של פורטפוליו בהנחיית חגית פלג רתם

רב-שיח בהנחיית העיתונאית חגית פלג רותם (פורטפוליו), על המשותף והשונה בין אמנות ועיצוב – עד כמה הם קרובים-רחוקים ועד כמה מיטשטשים הגבולות ביניהם בשנים האחרונות, שבהן הפכו העיצוב והאמנות לתחומים משלימים בירידים הגדולים בעולם, דוגמת ארט-באזל, דיזיין מיאמי וגם צבע ועיצוב טרי.

עיצוב, אמנות ודיזיין (צילום: איתי בנית)
עיצוב, אמנות ודיזיין (צילום: איתי בנית)


יום חמישי 7 באפריל  18:30–19:30

ארץ זבת חלב ודיזיין-ארט – אדריכל גל גאון

הרצאתו של האדריכל גל גאון תסקור את התפתחות שוק הדיזיין-ארט בעולם בארבעת העשורים האחרונים, את ייחודו בשוק האומנות העכשווית, ואת השפעתו על פרויקטים עכשוויים בעיצוב פנים בארץ ובעולם. בחלק הראשון של ההרצאה יחלוף גל על פני היסטוריית הדיזיין-ארט לאורך השנים, ובחלקה השני יציג תמונת מצב עכשווית של השוק.

עבודה מאת גל גאון
עבודה מאת גל גאון
DFP ad $DFP ad $

יום שישי 8 באפריל 15:00–16:00

עיצוב בפריפריה – עמותת לצאת מהקופסה

מעבדת הפיס טרמינל ירוחם תציג מספר פרויקטים מובילים אשר נוצרו בירוחם. המעצבים אשר ישתתפו בפאנל יציגו את תהליכי העבודה ושיתופי הפעולה שנוצרו עם הקהילה של ירוחם עם חומרי הגלם והמפעלים המקומיים.

לצאת מהקופסא (עבודה מאת: הדר תדהר)
לצאת מהקופסא (עבודה מאת: הדר תדהר)


יום שישי 8
 באפריל 11:00

י(ו)צרים – סדרה דוקומנטרית על יוצרים ויצרים מאת שחף דקל

י(ו)צרים היא סדרה דוקומנטרית של אמנית הווידיאו והצלמת שחף דקל, העוסקת ביוצרים החיים ועובדים בישראל. בסדרת סרטים קצרים מתעדת יוזמת הפרויקט, יוצרת בעצמה, מפגשים שערכה עם יוצרים ממגוון תחומים: ציור, פיסול, וידיאו, צילום, מיצב, עיצוב גראפי, אנימציה, איור, עיצוב אופנה, מחול, פרפורמנס, שירה, אמנות רשת, קומיקס, תיאטרון, גרפיטי, ארכיטקטורה ועוד. הפרקים מתרחשים בחלל העבודה של האמנים ומתעדים בצילומי סטילס וקטעי סאונד את המפגשים בין היוצרים ליוזמת הפרויקט.

בשיחה עם יוצרת הסדרה נצפה בקטעים נבחרים מתוך הסדרה, ונתוודע אל הסיפור שמאחורי הפורמט הייחודי ואל ההתרחשות מאחורי הקלעים.


יום שבת 9 באפריל 18:00-19:00

גבולות בטוחים – אלעד קופלר וגלעד כהנא

הפרויקט "גבולות בטוחים" הוא שיתוף פעולה בין האמן אלעד קופלר לגלעד כהנא, סולן להקת ג'ירפות ויוצר רב-תחומי. בסלון צבע טרי ידונו גלעד ואלעד, ואיתם אוצרת הפרויקט מיטל מנור, בהשראה לפרויקט המורכב מקולאז'ים, דגמי מפות ואמצעים קרטוגרפיים אחרים, אשר נועדו לנתק את המוכר מן הקונטקסט ולהעמיד אותו למבחן מחודש. 

גבולות בטוחים (עבודה מאת: אלעד קופלר וגלעד כהנא)
גבולות בטוחים (עבודה מאת: אלעד קופלר וגלעד כהנא)

 

מפגשי הסלון יתקיימו בטוקהאוס:
הסלון מתארח השנה בטוקהאוס, יריד המזרח, נמל ת"א. הטוקהאוס – מיזם תרבות ובילוי חדש, ראשון מסוגו בישראל משלב בין מסעדה  ובר ותוכנית עשירה של כל מה שמעורר סקרנות – ידע, רעיונות, הרצאות וסיפורים.

 

טוקהאוס_p