פוליטיקה בין חברים: הפוסט שהרגיז את הגולשים התל אביבים

מנהלת קבוצת הפייסבוק הפופולרית "דירות מפה לאוזן בתל אביב" מקשיחה את הקריטריונים לקבלה לקבוצה. שמאלנים - מוטב שתעברו ליד2

הפגנת השמאל (29.5). צילום: אורן זיו
הפגנת השמאל (29.5). צילום: אורן זיו
29 במאי 2016

משתתפי הפגנת השמאל שנערכה אמש (28.5) בתל אביב נוכחו הבוקר לגלות שהם לא עוברים סלקציה בקבוצת הפייסבוק "דירות מפה לאוזן בתל אביב" – שחרף שמה המרמז על אקסקלוסיביות, מונה כ-100 אלף חברים. מנהלת הקבוצה, מיכל כהן, ניצלה את הבמה ופרסמה פוסט הקורא למשתתפי ההפגנה לעזוב את הקבוצה: "אני לא נוטה להעלות כאן פוסטים פוליטיים בקבוצה", נכתב. "אבל אם היה כאן ולו מישהו אחד שהשתתף בהפגנה היום בדיזנגוף והניף דגלי שנאה ואש"ף, אנא הואילו להעיף עצמכם מהקבוצה". לאחר מכן מחקה את הפוסט ופרסמה התנצלות שלשונה "חברי 'דירות מפה לאוזן' זכו לראות אותי נשברת ועוברת על החוק הראשון שלי היום – שהוא לא להכניס פוליטיקה לקבוצות. אחרי תהלוכת דגלי אש"ף בדיזנגוף, אני מודה, נשברתי. גם אני בן אדם. סליחה לכל מי שנפגע". לדבריה, גולשים נחסמו מהקבוצה "בגלל צורת הדיבור הדוחה שלהם".

ההתלהמות
ההתלהמות

הפוסטים של כהן עוררו בקבוצה דיון שנע בין תרעומת לסאטירה. עמרי בהר כתב: "חברים, הגיע הזמן שנסיים את עניין הדיונים הפוליטיים בקבוצה ונחליט אחת ולתמיד למי היא מיועדת. אני מציע את השם 'דירות מפה יהודי לא שמאלני לאוזן יהודיה לא שמאלנית ובטח לא לערבים'. גולש נוסף, אורי פנירי כתב: "נא לציין מעכשיו בפרטי המודעה אם הדירה מיועדת לימנים או שמאלנים. ואם אפשר גם לפרט יותר לאיזה גזע, דת, מין, מגדר בדיוק, אה ובאיזה פרק 'הוא במשחקי הכס'".

ההתנצלות
ההתנצלות

אגב, אם הפוסט היה המסמר האחרון שגרם לכם למאוס בהלך הרוח הישראלי ואתם שוקלים את המעבר המתבקש, שימו לב – למרבה האירוניה, מסתבר שכהן משמשת כמנהלת גם בקבוצה "דירות מפה לאוזן בברלין" – ועל כן מוטב שתחשבו את מסלולכם מחדש. אולי, נגיד, אלבניה?