במוצ"ש: צעדת הנשים מתגייסת למען החטופים. עד שכולם חוזרים

שתיקה רועמת. כיכר החטופים, נובמבר 2023 (צילום: יהודה ברגשטיין/שאטרסטוק)
שתיקה רועמת. כיכר החטופים, נובמבר 2023 (צילום: יהודה ברגשטיין/שאטרסטוק)

צעדת הנשים השנתית לציון יום המאבק הבינלאומי באלימות נגד נשים, תצא מחר (מוצ"ש 18:30) מכיכר הבימה, ותצטרף אל עצרת מטה החטופים והנעדרים בזעקה על שתיקתם של ארגוני הנשים והזכויות הבינלאומיים נוכח האלימות הבלתי נתפסת של השבעה באוקטובר. "יחד נצעד להאיר את האפלה"

24 בנובמבר 2023

זאת הולכת להיות שתיקה רועמת במיוחד: במוצאי שבת הקרובה (25.11) בשעה 18:30 תתכנס צעדת הנשים השנתית במסגרת יום המאבק הבינלאומי באלימות נגד נשים, בשיתוף מרכז הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית יחד עם ארגוני נשים רבים, כשהפעם מקבלת הצעדה מימד מצמרר במיוחד עם חבירתה למטה החטופים והנעדרים כדי לזעוק את זעקת החטופים והחטופות תחת הכותרת "Deafening Silence", עם הפנים לשתיקתו של העולם ושל ארגוני הנשים והזכויות הבינלאומיים.

הצעדה השנתית של עיריית תל אביב-יפו סוחפת מדי שנה אלפי נשים וגברים, אך השנה מקבלת משנה תוקף בקריאה לארגוני נשים בכל העולם להפר את שתיקתם ולצאת נגד האלימות הקשה כלפי קורבנות מתקפת הטרור, והחטופות והחטופים בשבי חמאס. הצעדה תחל בשעה 18:30 מכיכר הבימה ותסתיים בשעה 20:00 בכיכר החטופים, שם תתקיים עצרת של מטה משפחות החטופים והנעדרים תחת הכותרת "50 יום של גיהנום. לא עוצרים עד שכולם חוזרים".

מחאה מוצדקת תמיד, והשנה יותר מתמיד. מחאת הנשים בתל אביב, 2018 (צילום: שאטרסטוק)
מחאה מוצדקת תמיד, והשנה יותר מתמיד. מחאת הנשים בתל אביב, 2018 (צילום: שאטרסטוק)

"להאמין לנפגעות ולנפגעים זהו הציווי הראשון שאנחנו מקבלות על עצמנו בתור פמיניסטיות ושותפות למאבק", אמרה מרים שלר, מנכ"לית מרכז הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית בתל אביב. "להאמין גם כשקשה, גם כשלא נוח. אנחנו דורשות מהגופים הבינלאומיים להשמיע קול ברור ונחרץ נגד האלימות המינית שהתרחשה כחלק ממתקפת הטרור בשבת השחורה, אנחנו מזועזעות מכך שהקול החשוב הזה טרם נשמע ואף הוכחש. אף פעם לא היה ולא יהיה תירוץ, הצדקה, הסבר לפגיעה מינית. בפגיעה מינית אין אבל. יחד נצעד להאיר את האפלה".

אפרת מייקין-כנפו, מנהלת הרשות לחוסן ושוויון חברתי ויועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה, הוסיפה כי "יחד נשים זרקור על האלימות המינית הקשה והכואבת שחוו, ועדיין חוות קורבנות השבעה באוקטובר. פגיעה מינית במהלך מלחמה היא פשע מלחמה ופשע נגד האנושות, שהשלכותיה הרסניות וממושכות במיוחד. גופן של נשים אינו שדה קרב! תפקידנו כחברה לעשות כל שביכולתנו לזעוק את הזעקה החשובה הזו, שאליה ראוי שיחברו ארגוני הנשים הבינלאומיים שלצערנו דוממים ושתיקתם רועמת".

לא הקשבתם להן קודם, אולי עכשיו. מחאת הנשים, אוגוסט 2020 (צילום: שלומי יוסף)
לא הקשבתם להן קודם, אולי עכשיו. מחאת הנשים, אוגוסט 2020 (צילום: שלומי יוסף)

הצעדה מתקיימת כאמור בשיתוף מטה החטופים והנעדרים, יחד עם מרכז הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית תל אביב, איגוד מרכזי הסיוע, שדולת הנשים בישראל, נעמ"ת, בונות אלטרנטיבה, רוח נשית – עצמאות כלכלית לנשים נפגעות אלימות, אמ"ן, קרן בריאה, מרכז רקמן לקידום מעמד האישה בפקולטה למשפטים אוניברסיטת בר-אילן, פורום של תקווה לנפגעות ונפגעי כתות ובני משפחותיהם.
>> "שתיקה רועמת", הצעדה השנתית לציון יום המאבק הבינלאומי באלימות נגד נשים, מוצ"ש 18:30, כיכר הבימה. פרטים נוספים באתר העירייה