צעירים חסרי מנוע: אירוע אופנה מיוחד לגברים בבית רומנו

הבגדים יד שנייה, הקונספט חדש לחלוטין. אל תפספסו את מוסך, אירוע אופנה לגברים שיתקיים בסוף השבוע בבית רומנו

גיל רבי ואביב גרינברג, מוסך. צילום: יולי גורודינסקי
גיל רבי ואביב גרינברג, מוסך. צילום: יולי גורודינסקי
10 במרץ 2016

אם נשפוט על פי ההיצע בשטח, אופנה ויד שנייה הן לא בדיוק כוס הבירה של הגבר המקומי הממוצע. גיל רבי (26) ואביב גרינברג (25), שניים שאוחזים בתודעה אסתטית מפותחת מהרגיל, הצליחו להוכיח בדצמבר האחרון אחרת כשהרימו את מוסך – אירוע בגדי יד שנייה שפונה בראש ובראשונה לקהל הגברי. השניים, שהכירו במסגרת עבודתם במסעדת צפון אברקסס, השתוקקו במשך שנים לפלטפורמה קלילה וקולית שתאפשר לבחורים להתלבש כמו שצריך, להישאר עם עודף לצ'ייסר ועל הדרך להתמנגל ולספוג קצת קולטורה.

בסוף השבוע הם יחזרו באירוע נוסף וגדול יותר שיתקיים בבית רומנו. 20 זכרים מסוגננים שנבחרו בקפידה יפתחו את ארונותיהם הפרטיים, בהם מעצב השיער והמאפר שי הללי זיו, שגם יקים במקום מספרת פופ אפ במחירים נגישים לשני המינים, האמן מיכאל ליאני והמוזיקאי חמי בן דוד. בת המזל היחידה שהשתחלה לאיוונט היא מעצבת בגדי הגברים דונה ויינברג. במציאות הצפויות: ז'קט של אדידס ב־90 ש"ח, גופיית וינטג' של ניו בלאנס ב־60 ש"ח, חולצות וינטג' מכופתרות ב־50 ש"ח ופריטים חדשים לחלוטין של אמריקן אפרל ואורבן אאוטפיטרס ב־40 ש"ח. אם תהיו ערניים מספיק, תצליחו לשים יד על פריט של גוצ'י, טומי הילפיגר או קלווין קליין. רבי וגרינברג לא מסתנוורים מניימדרופינג של מותגים, ואם תשאלו אותם – הלהיטים האמיתיים הם בכלל בגד ים מתאילנד ואוברול קיצוני במיוחד שעוטף את כל הגוף בבד לבן ואותיות ענק שחורות.

גיל רבי ואביב גרינברג, מוסך. צילום: יולי גורודינסקי
גיל רבי ואביב גרינברג, מוסך. צילום: יולי גורודינסקי

"יש הרבה צעירים שאוהבים אופנה ולא יכולים להרשות לעצמם להוציא על כך אלפי שקלים בשנה. יש אולי ארבע חנויות שגברים יכולים לקנות בהן בגדים, וגם זה בקושי, ובשביל זה אנחנו פה", מנמק רבי. כ־700 המבקרים שפקדו את האירוע האחרון שהתקיים בבר הספוטניק באלנבי יעידו על כך. באירוע הקרוב הם כבר מצפים ללא פחות מאלפייה אנושית. "אנחנו בונים על זה לטווח הרחוק, והכוונה היא לקיים אירוע כזה אחת לחודשיים בערך, כל פעם במקום אחר ועם תכנים חדשים", מחזק גרינברג ומדגיש שוב כי לא מדובר במיזוגניה אופנתית, אלא בזעקתה של המלתחה הגברית.

לא רק אופנה תהיה ביריד, אלא גם מחברות מעוצבות ואיורים, ויצירות של אמנים צעירים במחירים מפתים. "מדובר ביצירות אמנות ענקיות של 1.30 על 1.80 מטר, במחירים שבשגרה יכולים להתחיל מ־11 אלף ש"ח ובאירוע לרוב לא יעברו את ה־2,000 ש"ח" מעיד גרינברג, אמן בעצמו.

איך אף אחד לא הרים משהו כזה עד היום?

רבי: "לא ברור. בכל עיר גדולה באירופה מתנהלת שגרה של ירידי בגדי גברים ויד שנייה, ובאמת מהרגע שהתחלנו עם זה כל בחור שני שואל אותנו את השאלה הזאת".

ומה עם נשים? יהיה להן מה לחפש אצלכם?

רבי: "נשים עפות על זה. באירוע האחרון חצי מהמבקרים היו למעשה מבקרות שעשו שופינג חופשי גם לעצמן. אפילו צילמנו הפעם חלק מהבגדים על בחורות".

אז לא לתת לשם לבלבל אותנו.

גרינברג: "השם הוא טוויסט על המקבילה הלועזית – גאראז'. זה עם קריצה. הדגש הוא על גברים בגלל המחסור הגדול שיש בחוץ, אבל כבילוי האירוע פונה לכולם – לגברים ולנשים, לגייז ולסטרייטים, לאנשים שסתם אוהבים אופנה ולכאלה שרק רוצים לשתות דרינק באור יום בסביבה נעימה ונטולת יומרות. הווייב החברתי חשוב לנו אפילו יותר מהבגדים עצמם".

מוסך, 20־140 ש"ח, שבת, 12:00־17:00, בית רומנו, דרך יפו 9 (במקרה של גשם האירוע יידחה בשבוע. הישארו מעודכנים בפייסבוק)

רשימת קניות

חמש סיבות טובות להתניע ולהגיע למוסך

חולצת טי וינטג' עם הדפס מטאלי – 30 ש"ח

טי שירט וינטג' עם הדפס. 30 ש"ח
טי שירט וינטג' עם הדפס. 30 ש"ח

ז'קט ניילון סגול משנות ה־80 – 90 ש"ח

ז'קט ניילון סגול משנות ה-80. 90 ש"ח
ז'קט ניילון סגול משנות ה-80. 90 ש"ח

חולצת וינטג' של ליוויס – 60 ש"ח

חולצת וינטג' של ליווייס. 60 ש"ח
חולצת וינטג' של ליווייס. 60 ש"ח

אוברול אותיות במהדורה מוגבלת של H&M – 100 ש"ח

אוברול אותיות במהדורה מוגבלת של H&M. מחיר: 100 ש"ח
אוברול אותיות במהדורה מוגבלת של H&M. מחיר: 100 ש"ח