קאב קם עוברת לרחוב: לאכול בידיים, בעמידה, בשמחה

בבר התאילנדי הצוהל של יריב מלילי פתחו את החלונות, שמו מוזיקה, ומחכים לאנשים שיבואו לדגום את "קאב קם און דה סטריט", אוכל רחוב תאילנדי כהלכתו שמחזיר קצת את התקווה

קאב קם (צילום: מתן כץ)
קאב קם (צילום: מתן כץ)
26 באוקטובר 2020

"מה זה משנה אם לוקחים בפיתה או בחסה? החלטנו שזהו זה, שמים מוזיקה, פותחים את החלונות ומחכים לאנשים שיבואו", אומר יריב מלילי בעלי בית תאילנדי וקאב קם על Kab Kem on the Street, גרסת הקורונה לתפריט הקבוע. "לקחנו מנות קטנות שלנו או מנות גדולות שהקטנו ונוח לאכול בידיים. מה השוני בין זה לבין חצי פיתה או אפילו כוס בירה?".

התפריט החדש של קאב קם הוא תולדה של אי הבהירות שבו נתון ענף המסעדות. נכון לעכשיו ניתן להוציא אוכל במשלוחים ובטייק אוויי, אך אין לדעת מה יחליט קבינט הקורונה בישיבתו הבאה. Kab Kem on the Street הוא על כן פשרה שסוחטת מהלימון את הלימונדה הכי טעימה שאפשר: אכילה בעמידה ליד שולחנות בר גבוהים במרפסת המסעדה או בישיבה על הרצפה/אדן החלון (ואז כדאי להצטייד במחצלת).

האוכל מוגש בצורת ביסים בתוך עלי אנדיב או חסת אייסברג פריכה, או כמיני־מנה בצלחת חד פעמית מתכלה מבמבוק: נתחי לברק צלוי, למון גראס, קשיו ותמרהינדי בסירות חסה; שרימפס קריסטל שמנמנים ברוטב שום פיקנטי; נתחי בשר חזיר פריכים וחריפים מתובלים בשום ופלפל שחור; סלט חלקי פנים חריף, עשבי תיבול וצ'ילי יבש ועוד. המחיר? 34-68 ש"ח למנה, סביר אפילו אם מוסיפים אלכוהול, שגם הוא במחירי קורונה – קירין מחבית, יינות מתוצרת הארץ וחוץ וקוקטיילים שמכין הברמן המיתולוגי אדי ניומן (20-36 ש"ח).

ביסים קטנים ובועטים. קאב קם (צילום: יהונתן בן חיים)
ביסים קטנים ובועטים. קאב קם (צילום: יהונתן בן חיים)

לאווירת הקרחנה שאפיינה את קאב קם טרום הקורונה אין זכר, אך הצוות מנסה לעשות הכול כדי להפיג את הדממה ולהוציא מהאורחים חיוך. השירות אישי וקשוב יותר, וכשהמסעדה ריקה יש ממש אפשרות להתלבט מה להזמין. על מנה ועוד מנה, קוקטייל אחרי קוקטייל, השעות חולפות מבלי להרגיש. "בפתיחה היה ממש שמח. אנשים לא רצו ללכת הביתה. הגעתי בשעה חמש והלכתי לקראת חצות, ויש לקוחות שישבו לאורך כל הזמן הזה. או עמדו בעצם", צוחק מלילי.

למה החלטתם לפתוח את קאב קם? הרי כסף לא רואים מעשרה אורחים בערב.

"אנחנו מנסים לעשות מה שאפשר כדי לשמר את האנרגיה של הצוותים שלנו. במיוחד הטבחים הזרים שיושבים כל היום בחוסר מעש רחוק מהמשפחה. זה מדכא. גם החבר'ה שלנו הישראלים באותו מצב, למרות שהם בבית. אמרנו לעצמנו שנפתח בצורה הזו ונראה מה יקרה. המסעדות הן בית הכנסת שלנו".

Kab Kem on the Street מוגש בימי שלישי־חמישי מ־17:30 ובשישי־שבת בין 12:30-20:30. על רקע השממה שמסביב, המנות התאילנדיות הבועטות והאירוח החם הם זיכרון נעים מזמנים שמחים ותקווה לעתיד טוב יותר.
קאב קם, לינקולן 11 תל אביב, 03-6889960