יאמי: קאפל אוף מציגים קולקציית נעליים טבעונית

המותג המקומי מצטרף לשורה של מותגים שמציעים נעליים מתחליפי עור. "רציתי ליצור קולקציה כה מגניבה, שגם מי שאוכלת בשר תרצה לקנות", אומרת המעצבת שלי סתת. בהתחשב בכך שחלק מהדגמים כבר סולד אאוט, נראה שהיא הצליחה

מגפון זהב. 670 ש"ח. צילום:  איליה מלניקוב
מגפון זהב. 670 ש"ח. צילום: איליה מלניקוב
15 בינואר 2017

בתקופה שבה הרבה יותר אופנתי לרייר על סטייק טופו מאשר לתקוע אנטריקוט, לא קשה להבין מדוע יותר ויותר מעצבים בוחרים לאמץ תחליפי עור. בימים אלה, מצטרף המותג המקומי קאפל אוף לחגיגה הטבעונית, ומציג לראשונה קולקציית נעליים שאף פרה לא נאלצה לקפח את חייה עבורה. בתפריט: מגוון נאה של נעלי בד, בהן נעלי סירה מנצנצות, מגפונים מטאליים ומגפונים מעוטרים ברישומים פרחוניים, כשבעתיד הקרוב צפוי להצטרף לאנסמבל גם דגם של נעלי קטיפה.

מגפון פלאש. 670 ש"ח. צילום: איליה מלניקוב
מגפון פלאש. 670 ש"ח. צילום: איליה מלניקוב

קאפל אוף הם לא הראשונים להרים את הכפפה הסינתטית: המעצבת רוני קנטור עושה זאת כבר מקולקציית הנעליים הראשונה שלה, המעצבת שני בר התחילה להציע נעליים מתחליפי עור לפני כשנה, מותג נעלי הנוחות איזי ספיריט יישר קו אף הוא עם המגמה בשנה החולפת וגם מעצב הנעליים עודד ארמה שחרר לאחרונה קולקציה טבעונית ראשונה. אז למה דווקא עכשיו?

נעל סירה מנצנצת בכחול. 440 ש"ח. צילום: איליה מלניקוב
נעל סירה מנצנצת בכחול. 440 ש"ח. צילום: איליה מלניקוב

"הרעיון הגיע ממנהלת הסטודיו הטבעונית שלנו, שכבר ממש התחננה שנוציא קוקלציה טבעונית", מגלה שלי סתת, מחצית מצמד המעצבים שעומד מאחורי קאפל אוף. "נעליים טבעוניות זה לא דבר חדש, ויש הרבה מעצבים שכבר עושים כאלה, אז היה לנו חשוב לקחת את הזמן ולמצוא את החומרים הנכונים". האתגר, לדבריה של סתת, טמון באופי החומרים, שבניגוד לעור הם אינם נמתחים. "החומרים מאוד מורכבים אז נאלצנו לעשות הרבה ניסיונות עד שהגענו לתוצאה ראויה. אפילו הרפידות והבטנה הן מאה אחוז טבעוניות!".
ואיך המכירות? ברוך השם, תודה ששאלתם. "אני בשוק מההתנפלות", אומרת סתת ומצחקקת. "רצינו ליצור קולקציה שתהיה כל כך מגניבה, שגם מי שאוכלת בשר תרצה לקנות אותה – הרי שטבעונות זה כמו כת". סתת לא אומרת סתם. מעבר לפרגונים טבעוניים על הוול ובאינסטגרם, ישנם דגמים, כמו המגפונים הזהובים שכבר כמעט אזלו לחלוטין. אל חשש! ישנם כבר דגמים חדשים על האש, ואפילו מחשבות על סנדלים טבעוניים לקיץ.

מגפון זהב. 670 ש"ח. צילום: איליה מלניקוב
מגפון זהב. 670 ש"ח. צילום: איליה מלניקוב
נעל סירה מנצנצת. 440 ש"ח. צילום: איליה מלניקוב
נעל סירה מנצנצת. 440 ש"ח. צילום: איליה מלניקוב

אז לא מדובר בקטע חד פעמי?
"אני חושבת שזאת סוגיה מאוד רצינית, ולכן נראה לי שנמשיך לייצר מהדורה מצומצמת של דגמים טבעוניים בצד כל קולקציה".

ואיך זה משפיע על המחירים?
"אנשים שבויים בתפיסה שמשום שלא מדובר בעור, אז הנעליים אמורות להיות זולות. עם זאת, החומרים הייחודיים שבחרנו לעבוד איתם ותהליך העבודה מורכב לא מוזילים את המחירים משמעותית. אפשר לייצר נעליים זולות, אם מוכנים להתפשר על איכות החומרים ועל התהליך".
קאפל אוף – הגרסה הטבעונית, 440-670 ש"ח, דיזנגוף 207 תל אביב ובאתר המותג