קבוצת סווינג פלסטינית רוצה שתטיסו אותה לאירלנד

ערבים רוקדים, הפעם באמת: קבוצת הסווינג הפלסטינית הראשונה מגייסת כסף כדי לטוס לפסטיבל סווינג גדול באירלנד

קבוצת הסווינג בבית ג'אלה. צילום: דנה מאירזון
קבוצת הסווינג בבית ג'אלה. צילום: דנה מאירזון
14 באוקטובר 2014

קבוצה של רקדני סווינג החלה להתגבש במאי האחרון בסביבת בית ג'אלה שבגדה המערבית. הגרעין המרכזי שלה כולל צעירים בשנות ה־20 לחייהם, ללא עבר בריקוד, הנפגשים מדי שבוע בלוקיישן שבתרגום מילולי לעברית נקרא "הקן של יסמין". מדובר בחלל שהוא בין חווה אורגנית למסעדה. זוהי קבוצת הסווינג הראשונה בגדה המערבית, וכיוון שעדיין לא חצו את הגבול לישראל, חבריה טרם נפגשו עם קבוצת רקדנים אחרת. לאחרונה קיבלה הקבוצה הזמנה ל־Cork Jazz Dance Exchange – פסטיבל סווינג נחשב באירלנד המתקיים החודש. עלויות האירוח והשהייה ממומנות על ידי מארגני הפסטיבל, אך על הקבוצה לממן את עלויות הטיסה – דבר שהיא מנסה לעשות בעזרת פרויקט מימון המונים באתר אינדיגוגו.

"מדובר בפסטיבל סווינג גדול ומרכזי. המארגנים הזמינו אותנו ורקדנים מהקבוצה הישראלית כדי להיות, בפעם הראשונה, חלק מקבוצת סווינג בינלאומית ולרקוד יחד תחת הכותרת סווינג למען השלום", סיפרו חברי הקבוצה במכתב שמלווה את הקמפיין. "באחד הערבים בפסטיבל יהיה אירוע התרמה שכל הכנסותיו יוקדשו לחינוך ילדי מחנות הפליטים ברצועת עזה, ונשמח להגיע לשם ולקחת חלק בקידום המסר החשוב הזה".

דנה מאירזון, צלמת ישראלית שחברה אל הקבוצה לפני כשלושה חודשים ומאז מתעדת אותה, מספרת: "התגבשה כאן קבוצה מאוד מעניינת. כל אחד מגיע ממטרותיו שלו – חלקם רוצים לפגוש אנשים חדשים, חלקם רוצים לטוס לחו"ל וחלקם רוצים רק לצאת מהבית בבית ג'אלה אל משהו חדש ומרגש. הריקוד כאן זה לא האישיו המרכזי, והם משתמשים בו ככלי שמשרת אותם כדי להרחיב את הגבולות ואת תחושת החופש שלהם. במצב הנוכחי שבו אנחנו נמצאים, כשיש עוינות רבה בין כולם, פעולות מהסוג הזה הן נקודות אור".

בחודשים האחרונים הקבוצה נמצאת בדיאלוג רציף, בעיקר דרך הפייסבוק, עם קבוצת רקדני סווינג מתל אביב ומירושלים, שאותם היא מקווה לפגוש בפסטיבל האירי שתומך בדיאלוג ישראלי־פלסטיני. השבוע, לאחר שהתקבלו האישורים הנדרשים, צפויות שתי הקבוצות להיפגש למסיבה משותפת. "אישורים מקבלים ברגע האחרון או שמבטלים ברגע האחרון, נדע זאת רק בדקה ה־90. כבר קיבלנו בעבר אישור ליום שאחרי ראש השנה, והוא בוטל ברגע האחרון. נקווה שהפעם זה אכן ייצא אל הפועל", מסכמת מאירזון.

לאתר הקמפיין