קבורה חילונית בתל אביב? נסו את ראשון לציון בינתיים

מה, גם לחילונים יש זכויות? בית קברות אזרחי בישראל (צילום: שאטרסטוק)
מה, גם לחילונים יש זכויות? בית קברות אזרחי בישראל (צילום: שאטרסטוק)

אתר חדש מטעם עיריית תל אביב-יפו מנגיש לתושבים חילוניים מידע ושירותים בנושאי קבורה אזרחית. הקאץ'? אין קבורה כזאת בתל אביב. סגן ראש העיר ראובן לדיאנסקי: "בעזרת האתר אנחנו נשנה את זה"

23 באוגוסט 2021

אתר חדש מטעם עיריית תל אביב-יפו ובשיתוף בית דניאל ליהדות מתקדמת ירכז וינגיש מידע בנושא קבורה אזרחית בתל אביב. האתר, שמתהדר בכתובת liberal-tlv.com, יושק על ידי סגן ראש העיר ראובן לדיאנסקי שהוא גם יו"ר ועדת פלורליזם וליברליות בעיריית תל אביב-יפו.

האתר, מיוזמתו של לדיאנסקי, הוא פרויקט שירות לציבור שמטרתו לרכז ולהנגיש במקום אחד את המידע והשירותים לציבור הליברלי והחילוני בתל אביב-יפו. באילו שירותים מדובר? ובכן, נכון לעכשיו מדובר באפס מוחלט של שירותים. בשלב ראשון מרכז האתר מידע על קבורה אזרחית עבור תושבי העיר, אלא שאין בה כלל אפשרות כזאת והאתר מפנה את גולשיו לאופציות כאלה שקיימות בראשון לציון, נתניה ועמק חפר.

ראובן לדיאנסקי (צילום: רונן הרצוג)
ראובן לדיאנסקי (צילום: רונן הרצוג)

"בהקמת האתר שמתי לי כמטרה להנגיש את נושא הקבורה האזרחית עבור תושבי תל אביב-יפו", מסביר לדיאנסקי. "זה אבסורד שיותר מ-25 שנה עברו מאז נחקק חוק הקבורה האזרחית ועדיין תושבי העיר לא יכולים להיקבר על פי השקפתם וצו מצפונם. הקבורה האזרחית החלופית קמה כאלטרנטיבה לממסד החרדי במטרה לאפשר לציבור גדול של ישראלים ותל אביבים בפרט, לא לחיות תחת המטרייה ההלכתית. כיום אין לתושבי תל אביב אופציה לקבורה אזרחית חלופית, אולם בעזרת האתר אנחנו נשנה את זה".