קובי מרימי על חוסר הפרגון: "התוצאה היא לא מה שחשוב"

מרימי התפנה לשוחח עם עיתונאים על הביקורות המבאסות וגם חשף בפני עיתונאי זר את החוויה המפחידה ביותר שעבר

קובי מרימי
קובי מרימי
13 במאי 2019

הנציג הישראלי לאירוויזיון, קובי מרימי, עלה היום (ראשון) בפעם השנייה לבמה בביתן 2 באקספו תל אביב, וערך חזרה בפני קהל מצומצם אך אוהד, שהורכב בעיקר ממעריצים ועיתונאים. "מבחינתי זאת לא תחרות והתוצאה היא לא מה שחשוב", אמר מרימי לאחר החזרה, ביחס לכך שסיכוייו להתברג בצמרת נחשבים נמוכים. "יש לי שלוש דקות להופיע ואני אעשה את הכל ואעבוד קשה כדי שיראו אותי ואותנו בזמן הזה. הניצחון האמיתי יהיה אם אדע שעשיתי את המקסימום, ושאנשים צפו והשיר עשה משהו עבורם", הוסיף. מרימי מדורג כעת במקום ה־24 באתרי ההימורים, שיפור קל ממיקומו טרם תחילת החזרות.

החזרה עצמה עברה בצורה חלקה וללא שינויים משמעותיים מהפעם הקודמת. מרימי ביצע במהלכה את השיר "Home" שלוש פעמים, ונראה נינוח ורגוע. לעיתונאים סיפר על לו"ז החזרות העמוס שמנע ממנו לבלות במהלך סוף השבוע: "אין רגע של מנוחה ולא יצא לי לחגוג, אבל האירוויזיון הוא כולו חגיגה אחת גדולה", אמר. בתשובה לשאלה של עיתונאי זר שהתעניין בדבר המפחיד ביותר שבו נתקל במהלך שירותו הצבאי, ענה מרימי: "בורקס מהשק"ם". בהמשך ביצע יחד עם זמרי הליווי שלו גרסת א־קפלה לשיר "הללויה", שזיכה את ישראל לפני 40 שנה בזכייה שנייה ברציפות, על אדמת ישראל.

מרימי התייחס גם לביקורות הפושרות שלהן זכה שירו בישראל, לעומת היחס האוהד יותר שממנו הוא נהנה ברחבי אירופה: "אני מעדיף להתמקד בחיובי", אמר, "אני מקבל המון מחמאות ופניות מילדים והורים שמודים לי על זה שבזכותי הם מעזים לחלום".

בהמשך היום ערכו חזרות גם יתר המדינות המעפילות אוטומטית לגמר: צרפת, ספרד, איטליה, בריטניה וגרמניה. בחזרות בלט שוב הנציג הצרפתי בילאל, שמדורג כבר במקום הרביעי באתרי ההימורים עם שירו "Roi", שעוסק בקבלת השונה. בתגובה לשאלת Time Out התייחס בילאל לאפשרות שהופעתו הייחודית, הכוללת חבישת פיאה בלונדינית ארוכה, תתפרש כגימיק אצל הצופים. "אני עושה על הבמה משהו אמיתי וכן, אני מספר את הסיפור שלי ואני מקווה שאנשים יבינו אותו", אמר. "אנחנו רק רוצים שהמסר יעבור, המיקום בתחרות לא משנה לנו".

בתוך כך, בעקבות יום החזרות אתמול עלתה שבדיה למקום השני באתרי ההימורים על חשבון רוסיה שירדה למקום השלישי. הערב ייערך טקס הפתיחה הרשמי של התחרות, כשנציגי 41 המשלחות יצעדו על השטיח הכתום בכיכר הבימה. במקביל יעלו להילוך גבוה החזרות למופעי האמצע בחצאי הגמר בשלישי ובחמישי, וכמובן בגמר בשבת. אירוע השטיח הכתום יועבר בשידור חי בערוץ היוטיוב של כאן, וכל המופעים ישודרו בשידור חי בכאן 11.