מחר יהיה חם ולא מגניב

איך מתנהגים כשכל כך חם בחוץ? הקוד האתי לימות הקיץ

האם להציק לנהג האוטובוס שידליק מזגן, לאן מותר ללכת בבגד ים ומתי אפשר לדבר על מזג האוויר? הקיץ התל אביבי, הוראות הפעלה

כלב בקיץ (צילום: Shutterstock)
כלב בקיץ (צילום: Shutterstock)

המילים והדברים

אין לפתוח שיחות במשפטים על מזג האוויר עם חברים קרובים (כלומר כאלה שהגעתם לימי ההולדת שלהם) ומוטב שלא עם חברים רחוקים (אלה שהוזמנתם לימי הולדת שלהם ובחרתם לא להגיע). משפטים על החום, ובאופן כללי על מזג האוויר, עומדים לרשותכם רק בסמול טוק עם נותני שירות וזרים מוחלטים, אחרת זה פשוט מעליב.

קרב מגע

ימי הקיץ טומנים בחובם הזדמנות לאלו שנוהגים להסתבך עם קוד החיבוק, הנשיקה או לחיצת היד. בלי קשר למידת הזיעה שלכם, בימים אלה תמיד עומדת לרשותכם הזכות להגיד "סליחה, אני מזיע" ולא ללוות את אמירת השלום בנשיקה או בחיבוק.

עונש קולקטיבי

במקרה שבאוטובוס שעליתם עליו המזגן מקרטע, אין צורך להטריד בכך את הנהג ולהיות ה־100 במספר ששואלים מה הבעיה ואם אפשר להפעיל את המזגן. גם הנהג מת מחום, ואם המזגן לא פועל על קירור מקסימלי זה פשוט כי הוא דפוק.

סטטוס קוו

למען הסר ספק, חרף העלייה ההדרגתית במעלות, הגבולות שבהם מותר להסתובב בבגד ים לא השתנו ואין יחס ליניארי בין אלה ואלה. בן יהודה היה ונותר הגבול המזרחי להיראות בו ללא חלק עליון, ואם בקרבת הסנטר ראיתם תייר או תיירת חוטאים מפאת חוסר בקיאות, הקפידו לשלוח מבט שמבהיר שפה זה אמנם לא אירופה אבל גם לא בית זונות.