קוויר שומר מצוות: כוכב האינדי עזרא פורמן יופיע בישראל

זמר האינדי פופ האמריקאי, שהפך בשנה החולפת לכוכב גדול בבריטניה, יגיע לשתי הופעות בישראל ויספק את הדבר הכי קרוב לגלאם רוק שתוכלו לראות היום על במה

עזרא פורמן. צילום: יח"צ
עזרא פורמן. צילום: יח"צ
4 באפריל 2016

עזרא פורמן הוא יהודי שומר מצוות וחובש כיפה, וקוויר שמתלבש כאשה על הבמה ובחיי היום יום. המוזיקה שלו משלבת בין מלודיות שמחות ורקידות של דיסקו נוצץ לבין גלאם ורוק ניינטיז מרדני. הופעותיו בישראל יתקיימו ב-21 ביוני בבארבי בתל אביב ולמחרת במזקקה בירושלים. ההופעה בבארבי תעלה 119-179 ש"ח ובמזקקה 50 ש"ח. על הפקת המופע אחראית חברת Yellow Brick [קבוצת 2B Vibes], שאחראית על הבאתם אמנים כמו Son Lux, All Them Witches, Timbre Timbre ואת ההופעה הקרובה והמצופה של Die Antwoord.

בשנה האחרונה פרץ פורמן לאחר שנים של פעילות עניפה בסצינת האינדי, כאמן סולו וכסולן ההרכב The Harpoons. בשנת 2015 יצא פורמן לדרך חדשה עם ההרכב The Boyfriends, איתם הוציא את האלבום "Perpetual Motion People" שראה אור בלייבל המצוין Bela Union. ב-NME כינו אותו: "החלילן מהמלין של המנודים וחסרי המנוחה ברחבי העולם". האלבום זיכה את פורמן באהבתם של מבקרים ובלוגרים משפיעים והוא נעשה פופולרי מאוד במיוחד בבריטניה.

דרכו של פורמן אל הרוקנ'רול לא הייתה מובנת מאליה, ואחד מהקונפליקטים הגדולים עבורו הוא השילוב בין אורח חיי הרוקסטאר לבין היותו יהודי מאמין. פורמן הוא בן לאם קתולית שהתגיירה, והחליטה על חיים דתיים במטרה להיות "יהודיה טובה" ככל הניתן. כתוצאה מכך שמרה המשפחה מצוות והעניקה לפורמן חינוך דתי. הדת מעסיקה את פורמן באופן אינטנסיבי, והוא מושפע מהגות יהודית ומדברי רבנים, אותם הוא מצטט בעטיפות האלבומים שלו. בנוסף לחיי הדת, פורמן הצעיר העריץ את לו ריד, מארק בולן (T Rex) ודייויד בואי. אמני הגלאם של שנות השבעים שילבו חלוציות מוזיקלית עם חדשנות מגדרית, ונהגו להופיע מאופרים ולבושים בבגדי נשים.

ההמנונים האאוטסיידרים של פורמן והלהקה ספוגים באנרגיה מתפרצת וחסרת גבולות שמתרגמת בצורה נפלאה אל הבמה. פורמן והלהקה מגיעים לתל אביב בשיאם, לאחר מסע הופעות בינלאומי מצליח שהוכתר על ידי הגארדיאן כ"הופעה הטובה ביותר שאתם יכולים לראות כרגע".