טרנטינו X צ'ק נוריס: הבמאי במחווה ליורם גלובוס ומנחם גולן

דניאלה פיק וקוונטין טרנטינו. צילום: יח"צ
דניאלה פיק וקוונטין טרנטינו. צילום: יח"צ

הרומן בין הבמאי האמריקאי לעם השוכן בציון מתהדק עם תכנית מיוחדת שיציג בפסטיבל הקולנוע בירושלים - כל כולה מוקדשת לסרטי הפעולה של חברת קאנון בבעלות המפיקים הישראליים. צפו לבום טראח ופיו פיו

10 באוגוסט 2021

נראה שמערכת היחסים בין קוונטין טרנטינו למדינתנו הקטנה רק הולכת ומתחזקת – ועוברת גם לפסים מקצועיים. טרנטינו, שבנו הוא גם הנכד של צביקה פיק למי ששכח, הולך להציג בפסטיבל ירושלים לקולנוע הקרוב תוכנית סרטים מיוחדת שאצר. כל כולה – מחווה לסרטי חברת קאנון של המפיקים הישראלים יורם גלובוס ומנחם גולן.

יורם גלובוס ומנחם גולן. צילום: ניר שאנני
יורם גלובוס ומנחם גולן. צילום: ניר שאנני

התכנית כוללת בסך הכל שמונה סרטים, חלקם בהחלט כבר הפכו לקאלט: "מחץ הדלתא" (בלי בדיחות קורונה, בלי בדיחות קורונה, בלי בדיחות קורונה), "השגריר", "משאלת מוות 4", "קינג'ייט", "הכלוב העירום", "רכבת אל החופש", "עשר דקות לחצות" ו"עכבר הברים". בקיצור: בום, טראח וצ'ק נוריס – נשמע בדיוק כמו סוג החומרים שטרנטינו מטורף עליהם. ייתכן שגם אנחנו.

למי שלא זכר או ידע, חברת קאנון נרכשה על ידי צמד המפיקים הישראלים ב-1979. השניים הצליחו לייצר שלאגרים גדולים בז'אנר הפעולה בעיקר בשנות ה-80. פסטיבל הקולנוע הבינלאומי בירושלים יתקיים השנה בין התאריכים 24.8-4.9 בפעם ה-38 ועוד נרחיב עליו בהמשך. טרנטינו עצמו וזוגתו דניאלה פיק יכבדו את הפסטיבל בנוכחותם.
לפרטים נוספים

צ'ק נוריס במחץ הדלתא. איפה אתה עכשיו יא צ'ק?
צ'ק נוריס במחץ הדלתא. איפה אתה עכשיו יא צ'ק?