הצרפתים באים: האירועים שאסור לפספס בשבוע הקולינריה הצרפתית

15 שפים, קונדיטור ואמן אפייה, כולם מבכירי הקולינריה בצרפת, מגיעים לארץ לרגל שבוע הקולינריה הצרפתית. שמונה אירועים שאסור לפספס

7 בפברואר 2019

 

כיתת אמן בבישול צרפתי

שני שפים שכל אחד מהם נושא כוכב מישלן יתכנסו להדגים הכנת מנות שמאפיינות את דרום צרפת. שף ליונל לוי ממלון אינטרקונטיננטל במרסיי יציג הכנת פיסאלאדייר, מאפה פריך מפרובאנס במילוי אנשובי, סרדינים צלויים וקונפי בצל. שף ז'אן־מישל לורקה ממסעדת Alain Llorca ליד קאן יסביר איך להכין טארט לימון ומרנג חמוץ־מתוק איקוני. כיתות האמן יתקיימו בצרפתית עם תרגום סימולטני לעברית ובליווי טעימות (70 ש"ח לכיתת אמן אחת, 120 ש"ח לשתי כיתות).

מלון שרתון, הירקון 115 תל אביב, רביעי (13.2) מ־15:30

משתה פילוסופי

מה קורה כשפילוסופיה פוגשת אוכל ואמנות? הפילוסוף הצרפתי ג‘וזף כהן ירצה (באנגלית) על החיבור בין שלושה יסודות בעלי משקל זהה בתרבות הצרפתית ועל נקודות ההשקה ביניהם. השפית רימה אולברה (אואזיס) תשתתף בפאנל ולאחר מכן תגיש פרשנות אישית על הבישול בדרום צרפת: קרוסטיני מוס כבדי עוף וקוניאק, סביצ'ה סקאלופ וחלפניו, מולים במרינדת פסטיס ורוטב רומסקו ועוד מנות וקינוחים (250 ש"ח).

גבעון ארט פורום, אלרואי 3 (נווה צדק) תל אביב, ראשון (10.2) 19:30, 03-6206022

הסודות המתוקים של דרום צרפת

דוד קישקה, יו"ר העמותה הישראלית לתרבות קולינרית, יזם ואיש תקשורת, יהפוך לערב אחד את האודיטוריום של המכון הצרפתי לממלכה של מתוקים. ההרצאה תסקור את המאפיינים הגסטרונומיים של אזור פרובאנס והריביירה הצרפתית בהתמקדות על ייצור ממתקים. אנקדוטות, עובדות היסטוריות וסיפורים מאחורי הקלעים של התעשייה יגיעו לשיא בטעימת ממתקים מבתי ייצור ותיקים מדרום צרפת (50 ש"ח).

המכון הצרפתי, שד' רוטשילד 7 תל אביב, שני (11.2) 18:30

לבשל עם כוכבים

מי שמבקש לטעום בישול צרפתי על קצת יותר מאשר קצה המזלג יוכל לעשות זאת בסדנה שתתקיים בבית הספר לבישול דנון. כריסטיאן מואן, זוכה מדליות זהב מטעם איגוד הטבחים הצרפתי ומורה בקורדון בלו בפריז, יחשוף את המטבח של דרום צרפת דרך מנות אופייניות לאזור בגרסה עילית: חזה ברווז צלוי במעטפת תבלינים, בצל קונפי וקסיס; רביולי כבד אווז מתובל עם רוטב מוקצף של פטריות וסלרי ועוד. הקורס ייערך בפורמט הדגמה וטעימות כמקובל בקורדון בלו (2,870 ש"ח).

ראשון־שני (10.2־11.2) ורביעי (13.2), danon.org.il

לימודי קולינריה בצרפת

אם תמיד רציתם ללמוד בישול בצרפת ולא ידעתם מאיפה להתחיל, המכון הצרפתי נחלץ לעזרה. בסדנה בעברית ובאנגלית תוכלו לקבל מידע על בתי הספר לאמנות הקולינריה והמלונאות הטובים ביותר בצרפת. נציגי בית הספר לבישול המפורסם בעולם קורדון בלו יענו על כל השאלות והשף כריסטיאן מואן יוסיף מידע רלוונטי (הכניסה חופשית).

המכון הצרפתי, שד' רוטשילד 7 תל אביב, שני (11.2) 18:30

שבוע הקולינריה הצרפתית (צילום: באדיבות שגרירות צרפת)
שבוע הקולינריה הצרפתית (צילום: באדיבות שגרירות צרפת)

שילה מארחת את שף אלן לורקה

שף אלן לורקה מחזיק במסעדה הנושאת את שמו ושני כוכבי מישלן ונחשב לכוכב על בריביירה הצרפתית. במטבח של השף שרון כהן הוא יציג את סגנון הבישול שלו, שמחבר בין ים ליבשה, לוקח את חומרי הגלם הטובים ביותר מכל אזור ומתפרש על רצועה גיאוגרפית שאינה מבחינה בגבולות מדיניים.

שילה, בן יהודה 182 תל אביב, 03-5221224 (10.2-13.2)

שבוע הקולינריה הצרפתית (צילום: באדיבות שגרירות צרפת)
שבוע הקולינריה הצרפתית (צילום: באדיבות שגרירות צרפת)

שף קונדיטור ז'אן־מישל לורקה בבייקרי

אחיו ושותפו של שף אלן לורקה מתמחה בקינוחים שהמילה יצירתי קטנה עליהם, מסוכריות פואה גרא ועד פרלין שנוצר בשיתוף פעולה עם פסל אמן. בבייקרי, המאפייה של קבוצת R2M, הוא יכין קינוחים ומאפים על בסיס פירות שיש בשפע בדרום צרפת בטעמים מתוקים־מרירים ופרזנטציות על גבול האמנות.

בכל סניפי הבייקרי

פופינה מארחת את שף ליונל לוי

השף אוראל קמחי מארח את ליונל לוי, שנחשב לאחד ממובילי הגסטרונומיה של אזור מרסיי. את הידע שרכש במטבחים של שפים בעלי מוניטין, אלן דוקאס למשל, הוא מתרגם בפרשנות אישית למנות טיפוסיות למרסיי, מה שהביא לו כוכב מישלן. בארוחות בפופינה הוא יבשל מחומרי גלם מקומיים מנות מורכבות ונועזות בהשראת אגן הים התיכון.

אחד העם 3 (נווה צדק) תל אביב, 03-5757477

שבוע הקולינריה הצרפתית (צילום: באדיבות שגרירות צרפת)
שבוע הקולינריה הצרפתית (צילום: באדיבות שגרירות צרפת)

הנחות ומבצעים על כלי בישול והגשה מתוצרת צרפת

שבוע הגסטרונומיה הצרפתית נכנס השנה לראשונה לתחום כלי הבית. קבוצת מסלמני, יבואנית מותגי כלי הבישול וההגשה פיירקס, טפאל, שטאוב ולומינארק, מציעה מחירים מיוחדים והנחות בגובה עשרות אחוזים, שמצדיקות החלפת מחבתות וסירים שפג תוקפם בחדשים.  להשיג עד סוף פברואר בסניפי רשת לגעת באוכל ובמבחר רשתות קמעונאיות.

צילום: טפאל צרפת
צילום: טפאל צרפת