הסרט שהוא החיים שלנו: הקולנוע חזר לתל אביב בקטן. אבל ממש בקטן

קצת שפיות קולנועית, אבל ממש קצת. קולנוע יפו (צילום: יח״צ)
קצת שפיות קולנועית, אבל ממש קצת. קולנוע יפו (צילום: יח״צ)

אחרי שבועיים וחצי של מסכים חשוכים, קולנוע יפו הקטן והכיפי מחזיר לחיי העיר את האפשרות לצאת לסרט עם שלוש הקרנות יומיות של קלאסיקות לא אלימות, חלקן גם לילדים. יש מרחב מוגן, יש בר, יש פופקורן, יש הנחה לרגל המצב וכניסה חינם לתושבי הדרום. הכי צאו לחזק ותחזרו מחוזקים

23 באוקטובר 2023

גם אלוהים לא יודע כרגע אם ומתי יפתחו בתי הקולנוע מחדש בתל אביב וברחבי המדינה, בטח לא כל עוד פיקוד העורף אוסר על התקהלויות של יותר מ-50 איש במקום סגור, אבל גם אחר כך לא ברור כמה ימהרו הצופים לחזור אליהם. אבל מה אם היה קולנוע מספיק קטן כדי לעמוד בדרישות ומהווה גם מרחב מוגן בפני עצמו? אז זהו שיש.

קולנוע יפו הקטן והאהוב, סמוך ממש לתחנת סלמה של הרכבת הקלה בשדרות ירושלים, פותח מחדש את שעריו במתכונת מצומצמת ויתמקד בהקרנת סרטים לא אלימים, חלקם מיועדים גם לילדים, עם שלוש הקרנות סרטים בכל ערב (למעט יום שישי). היום ומחר, למשל, יוקרנו "הסיפור שאינו נגמר" האדיר תמיד, "מר שועל המהולל" של ווס אנדרסון, "קלרה הקדושה" הקלאסי של ארי פולמן ואורי סיון, סרט האנימציה הנפלא זוכה האוסקר "הצב האדום", והסרט התיעודי המעולה של איתמר אלקלעי ומיטל צביאלי, "המצלמה של דוקטור מוריס", זוכה פרס אופיר לסרט הדוקו הטוב ביותר ב-2022.

מטעם הקולנוע נמסר כי פתיחתו המחודשת נובעת מבקשות הקהילה שהתגבשה סביבו בשנים האחרונות להפוגה קלה, ובניסיון להציע רגעי נחת ואסקפיזם לתושבים. לרגל המצב יוזל גם מחיר הכניסה ל-30 שקלים במקום 40 שקלים, ותושבי הדרום שמצאו מקלט בתל אביב ובכלל נכנסים בחינם.

הבר פתוח, כמו שהיו אומרים פעם. קולנוע יפו (צילום באדיבות קולנוע יפו)
הבר פתוח, כמו שהיו אומרים פעם. קולנוע יפו (צילום באדיבות קולנוע יפו)

קולנוע יפו הוקם ב-2021 במהלך מגיפת הקורונה על ידי השחקנים רועי ניק ועופרי ביטרמן, במטרה להציע בית קולנוע קטן ואיכותי עם בר קטן ותפריט נשנושי קולנוע קלאסי (פופקורן, פרעצל, הוט דוג, גלידה ושוקולד), ומאז הצליח לכבוש לא מעט מעריצים שנהנים משירותיו. המקום פועל גם מחוץ לשעות ההקרנות כבר-קפה עם חצר נעימה, וגם הם חוזרים לפעול ולארח גם בלי קשר להקרנות הסרטים. אין יותר בואו לחזק וצאו מחוזקים מזה.
>> קולנוע יפו, מרזוק ועזר 14, לו"ז הקרנות והזמנת כרטיסים כאן