ורד בוחבוט מ־Studio V משחררת קולקציה מולטי עונתית

הקולקציה החדשה של ורד בוחבוט מתאימה את עצמה לאקלים המקומי, אך שואבת השראה ממלון ריוגיונג - פירמידת בטון בצפון קוריאה שהפכה לפיל לבן בעקבות משבר כלכלי

6 בספטמבר 2016

מעטים הם המעצבים שמשחררים קולקציות מעבר, מעטים יותר המעצבים שמשחררים אך ורק קולקציות מעבר. המעצבת ורד בוחבוט, העומדת מאחורי המותג Studio V (בוגרת מכללת העיצוב מרנגוני ומעצבת ברשת גולף בעברה), משחררת את הקולקציה החמישית שלה ומסבירה למה היא ממאנת להשיק קולקציות עונתיות בקיץ ובחורף, כפי שנהוג בתעשיית האופנה: "אף אחת לא רוצה להוציא 900 ש"ח על שמלת ערב עם שרוולים ארוכים שהיא תוכל ללבוש פעם אחת, אז אני מתאימה את עצמי לאקלים המקומי. זה בא לידי ביטוי גם בגזרות שיכולות לשמש לכמה עונות ובחומרי הגלם שאינם עבים או דקים מדי".

הקולקציה נוצרה בהשראת מלון ריוגיונג הצפון קוריאני הידוע לשמצה. פירמידת הבטון הגרוטסקית המתנשאת לגובה של 330 מטר, החלה להיבנות ב־1987 כשהיא מיועדת להפוך למלון הגבוה בעולם. המשבר הכלכלי שפקד את המדינה ב־1992 קטע את חלומו המפואר של המנהיג דאז, קים סונג־און, אשר בנה על גורד השחקים הפאלי כאטרקציה תיירותית שגם תראה לעולם למי יש הכי גדול. ב־2008 חודשה בניית "מלון האבדון", כפי שכונה בפי רבים, ועמה גם רצף הברקסים שפקדו את התהליך. לבוחבוט זה לא שינה, היא עקבה אחרי כל הסחבת הזאת בשם העיצוב.

סטודיו V. צילום: מיכאל טופיול
סטודיו V. צילום: מיכאל טופיול

"נמשכתי לדקורציה, מהמקום של דיסוננס בין התדמית שרצה המשטר להציג לבין חיי היומיום הקשים של התושבים". אותה קישוטיות באה לידי ביטוי בכל 15 מערכות הלבוש שמרכיבות את הקולקציה, כפי שמעידות שמלות חלקות שנחצות על ידי רכסי וולנים או מעוטרות בשרוולי פעמון מתרחבים. דוגמאות דומיננטיות לאובססיה הדקורטיבית של בוחבוט נעוצות במקטעי הבד הגרפיים העזים שמקשטים את גימוריהן של חליפות חצאית ואף מעניקים להן פן יותר קליל – דבר שאולי פחות מדבר אל הצפון־קוריאניים, אבל עובד יופי במזרחי התיכון.

סטודיו V,י350־1,690 ש"ח, להשיג בבוטיק ירין, באתר ובסטודיו ברמת אביב בתיאום מראש: 4259040־054

סטודיו V. צילום: מיכאל טופיול
סטודיו V. צילום: מיכאל טופיול