קולקצייה חדשה לטומי הילפיגר ועוד דברים שעשו לנו את השבוע

30 שנה לטומי הילפיגר, תערוכה שמתחקה אחרי הסניקרס, מותג אופנת הילדים שמעורר רגרסיה ועוד דברים דברים שעשו לנו את זה השבוע

קולקציית קיץ 2016 של טומי הילפיגר. צילום: ג'ורג' ברודוויק
קולקציית קיץ 2016 של טומי הילפיגר. צילום: ג'ורג' ברודוויק
21 בדצמבר 2015

רעם טרופי

בספטמבר האחרון פגשתי את טומי הילפיגר בכבודו ובעצמו רגע לפני שהציג את קולקציית קיץ 2016 בשבוע האופנה בניו יורק, בהאנגר תעשייתי שהוסב לאי טרופי. בחוץ הצטלמו להן פאשניסטות על רקע ניחוחות אשפה עזים, ואווירת הניתוק הסוריאליסטית הייתה בשיאה. מה אתה יכול לספר לי על הקולקציה שנראה על המסלול, שאלתי את הילפיגר, שנראה כמו אנדי וורהול מינוס הסמים והמוות בטרם עת.

"ובכן, היא מאוד שמחה ועליזה, מסמלת חופש וכיף בהשראת בית הנופש שלי בקאריביים". איזה קטע! גם לי יש בית נופש בקאריביים. אולי אנחנו שכנים? "הכל יכול להיות", הוא אמר במבוכה והלך לבדוק אם יורד גשם בחדר השני. עד שהקולקציה תנחת בארץ ובאמת יהיה לי אי, נסתפק בקולקציית החורף הנוכחית שמציינת 30 שנה להיווסדו של המותג באמצעות מוטיבים מעולם הפוטבול והתרפקות על הזוהר ההוליוודי בשנות ה־70 המהוללות.

טומי הילפיגר קולקשן, 369־3,349 ש"ח בחנות הדגל במתחם שרונה

קולקציית קיץ 2016 של טומי הילפיגר. צילום: ג'ורג' ברודוויק
קולקציית קיץ 2016 של טומי הילפיגר. צילום: ג'ורג' ברודוויק

כתוב בעיפרון

רגע לפני שהם מתעופפים ללימודי תואר שני בעיצוב בברלין, בני הזוג דנה אבני (28) וחן לזימי (26) משחררים סדרה חדשה של מחברות שרבוט עם כריכה מאוירת, המצטרפות לקו הצעיר שנוסד לפני חודשים אחדים וכבר הספיק לצבור קהל אוהדים. המחברות מלוות בעפרונות תואמים ומבוססות על פיתוח ושכלול של חשבון אינסטגרם רוחש פעילות שחנכה אבני לפני כשנה, ובו היא מעלה איורים שובבים המבוססים על הצצה לחשבונות אחרים ברשת.

Fun Sketchbook,י35 ש"ח, להשיג בטלפון 6787144־054

מחברות של Fun Sketch. צילום: דנה אבני
מחברות של Fun Sketch. צילום: דנה אבני

בייבי פשניסטה

הוא מגניב, הוא בועט, וגם הייטרים מושבעים לא מצליחים להישאר אדישים ל־Nununu – מותג הילדים והנוער שהמציא מחדש את הבייסיק האיכותי ומצליח בטירוף בעולם (תשאלו את הבייביז של הקרדשיאנס, של בן אפלק וג'ניפר גארנר, של גוון סטפאני ושל ביונסה). קולקציית החורף משובחת מהרגיל בזכות ההדפסים הקוליים ופריטים כמו וסט פרווה שחור, טוניקות אוברסייז ומכנסי רכיבה מניילון. איפה הייתם כשאנחנו היינו ילדים?

Nununu,י200־1,470 ש"ח, להשיג בסטודיו במשה סנה 21, בבוטיקים נבחרים ובאתר

Nununu. צילום: דודי חסון
Nununu. צילום: דודי חסון

תפרו לה תיק

אחרי שנים של עבודה מול המחשב החליטה המעצבת הגרפית ענת קליימן (45) להמיר את המקלדת בחוט ומחט, במסגרת קורס עיצוב תיקים מטעם מחלקת לימודי החוץ של שנקר. את החודשים האחרונים היא הקדישה להקמת מותג התיקים Anka ולפיתוח שלושה דגמים מתוחכמים במראה מינימליסטי ועדכני, בהם קלאץ' דמוי עור, תיק שק גדול מכותנה ותיק גב עם רצועות שמנמנות. הדגמים מודפסים ידנית ומעוטרים באלמנטים זהובים, ויצטרפו אליהם בהמשך צעיפים וכריות.

Anka,י320־540 ש"ח, להשיג באתר

Anka. צילום: דניאל צ'צ'יק
Anka. צילום: דניאל צ'צ'יק

הולכים על זה

התערוכה "סניקרס: נעליים שהפכו לתרבות", שנפתחה השבוע בחולון, מנסה להצביע באמצעות עשרות זוגות נעליים על האבולוציה התרבותית והאופנתית של הסניקרס ועל הנקודה הספציפית בשנות ה־80 שבה ראן די.אם.סי עשה לאדידס מה שעשתה קארי בראדשו לג'ימי צ'ו בתחילת המילניום. פרט לדגמי אספנים בשלבי התרפטות שונים יתארחו בתערוכה גם עבודות בהשראת סניקרס של ליז חג'ג', הראל לוז, אלישבע לוי, להלי פדידה, שרון פדידה, ציפה קמפינסקי ואחרים.

"סניקרס: נעליים שהפכו לתרבות", גלריה החווה, חולון, עד 12.3.16

סניקרס. צילום: רן יחזקאל
סניקרס. צילום: רן יחזקאל