זה רק ספורט

רשת האופנה הציגה את קולקציית אביב-קיץ לשנה הקרובה, ומה קיבלנו? הרבה ספורט, פחות השראה ממעצבי על והרבה אווירה של אופנת רחוב ברמה גבוהה

קולקציית קסטרו לאביב-קיץ 2014 (צילום: דודי חסון)
קולקציית קסטרו לאביב-קיץ 2014 (צילום: דודי חסון)
27 בינואר 2014

הבוקר (שני) התקיימה תצוגת האופנה של קסטרו לאביב-קיץ 2014, כשלראשונה היא נוטשת את גני התערוכה לטובת לוקיישן אקזוטי יותר – בריכת השחייה האולימפית של וינגייט. הבחירה להציג את הקולקציה במיקום הלקוח מעולם הספורט קשורה מן הסתם לנוכחות המאסיבית של מוטיבים ספורטיביים בקולקציה, אך מעבר לכך היא גם באה להעביר מסר מאוד ברור: קסטרו היא עדיין האלופה הבלתי מעורערת בקטגוריית רשתות האופנה הישראליות.

חידוש נוסף שמציגה קסטרו העונה הוא מכירה מקוונות של פריטים מהתצוגה, כאלה שלא יגיעו לחנויות. מהלך זה בא לגשר על הפער הענק שקיים בדרך כלל בין הקולקציה המוצגת בתצוגה לזו שמגיעה בסופו של דבר למדפים.

(צילומים: דודי חסון)
(צילומים: דודי חסון)

הקוקלציה החדשה לא פשוטה לעיכול, שכן בקסטרו החליטו ליצור סיפור מורכב יותר מבעבר. השינוי המחשבתי הראשון שאפשר להצביע עליו הוא הבחירה של קסטרו להתרחק מעולם מעצבי העל ולהתמקד במי שהפכו לגיבורים של השנים האחרונות – מותגי אופנת הרחוב הגבוהים. השפעות ניכרות מעולמם של קנזו, אקנה, apc והוד ביי אייר הנוסקת עובדו לכדי קולקציה שלא פוסחת על טרנדים ומציעה פריטים לבישים במיוחד.

הקולקציה נפתחת בקבוצה ספורטיבית לעילה, בצבעוניות קייצית נעימה של ירוק מנטה, ורוד, לבן ושחור. שילוב של פוטרים, בדי פרשוט ופריטי עור יוצרים תמהיל חומרים מעניין, אך לא היה החלטי מספיק לפרקים.

קולקציית קסטרו לאביב-קיץ 2014 (צילום: דודי חסון)

קבוצת הבנים שעקבה אחריה התמקדה אף היא בספורטיביות על סוגיה, כשבמרכז עומדת צללית רחבה השאובה מעולם הפוטבול,  שכבר הופיעה אצל לא מעט מעצבים בשנים האחרונות. דפוסים פרחוניים, שנעו בין גראנג׳ לרטרו, הופיעו כחלק מאותן צלליות רחבות וביחד השתלבו לכדי פריטי אופנת רחוב נחשקים באמת. הסטיילינג בקבוצה זו ראוי לציון לשבח, שכן יותר מבשאר הקולקציה, כאן הוא הצליח לתת ערך מוסף אמיתי וחשוב – עכשוויות אורבנית במיטבה.

קולקציית קסטרו לאביב-קיץ 2014 (צילום: דודי חסון)

שיאה של התצוגה הגיע כאשר יצאה קבוצת הגברים השלישית והאחרונה. בצלליות שנראו כמעט אתניות יצאו למסלול מערכות לבוש עדינות ונקיות שטובלו בנגיעות של הדפסי צמחים שהקפיצו אותה לגבהים חדשים.