לא רק "חברים": הקומדיות הכי כיפיות לבינג' חוזר בנטפליקס

"משפחה מודרנית"
"משפחה מודרנית"

תקופות של חוסר ודאות שולחות אותנו למקומות הבטוחים שלנו, ובמקרה של טלוויזיה מדובר כמובן על קומדיות שעושות טוב על הנשמה. הנה כמה שכדאי לחזור אליהן

1 בספטמבר 2020

איך פגשתי את אמא

הדמות של ברני והבדיחות הסקסיסטיות מזעזעות ממרחק הזמן, כך שרק מי שיכולה לעמעם את המתג הזה במוח תצליח ליהנות מחדש מהסדרה הזאת. אתן זוכרות – עריכה גאונית, בדיחות שלא מזלזלות בצופות שלהן וכותבים שהצליחו למנוע את דעיכתה של הסדרה עד הפרק האחרון (החלק הזה שנוי במחלוקת, אבל תאמינו לנו). הסדרה מתניעה יחסית מהר ועוברת את השלב המביך של הפיילוט בהצלחה, וזה לגמרי מעיד עליה. אבל כל זה לא באמת משנה, אנחנו פה בשביל ג'ייסון סיגל.
לצפייה

משפחה מודרנית

כבר ב-2009 הצליחה "משפחה מודרנית" למלא את התסריט בבדיחות גזעניות והומופוביות, בקטע מודע כמובן – וזה הישג נאה לזמנו שעובר נהדר גם היום. בני משפחת פריצ'ט לדורותיהם מספקים מנעד כל כך רחב של דמויות, שהוא כמעט עונה על דרישות הפי.סי המחמירות של 2020. אבל באנו ליהנות, ו"משפחה מודרנית" עושה בדיוק את זה: מוקומנטרי שעוקב אחר דמויות מגוחכות כל אחת בדרכה, כשקשר הדם ביניהן מתפקד כמנצח הראשי על התזמורת המטורללת. מתי בפעם האחרונה ראיתן סדרה שגרמה לכן לצחוק בקול? אז כזה.
לצפייה

הבחורה החדשה

תקשיבו ותקשיבו לנו טוב: זה אולי לא נראה ככה בהתחלה, אבל לסדרה הזאת יש כוכב אחד וקוראים לו שמידט. כן, יש גם את הבחורה החדשה (זואי דשנל), את החברה הכי טובה שלה סיסי, את השותף המוזנח ניק ואת חבר הילדות שלו בישופ – אבל הדבר הכי טוב בסדרה הזאת הוא שמידט. זאת דמות גאונית שמתחילה את דרכה כיהודי שחצן ושטחי אבל אז הופכת לכל כך הרבה דברים אחרים, שרק בשבילה שווה לשרוד את המתיקות הגבוהה של דשנל (ואת העובדה שאין לה עדשות במשקפי הראייה. מה זה, הניינטיז?).
לצפייה

קומיוניטי

אנחנו מאוד מקוות שאתן כבר לא זקוקות להיכרות עם סדרת המופת הזאת, עם אינספור רפרנסים תרבותיים, דמויות שנכנסות ללב וצ'יילדיש גמבינו קטנצ'יק אחד. זה הזמן לבינג' חוזר בפרודיה המתוחכמת הזו על סיטקומים, שנצמדת לכל כללי הז'אנר, משתמשת בכל הטריקים השחוקים ותוך כדי מנפצת אותם לרסיסים. דן הרמון, המוח המבריק מאחורי הסדרה, מעך לנו את את החלום לסרט המובטח, אבל יש לנו עוד תקווה בלב. קול קול קול.
לצפייה

ברוקלין 99

אחרי שפוקס הרימה ידיים בעונה החמישית, NBC הרימה את הכפפה והחזירה הביתה את "ברוקלין 99", תודה לאל. דיבור מהיר, פאוזות ארוכות, דמויות מאופיינות לעילא וטרללת כללית בתחנת המשטרה מרכיבים את הקומדיה הכל כך מוצלחת הזאת, שמספקת פאנצ'ים כל שנייה וחצי וגרמה לנו להקים מקדש לאנדי סאמברג המושלם. בעונה הבאה מובטחת התייחסות נכבדת לאלימות המשטרה כלפי שחורים בארה"ב.
לצפייה

אחת שיודעת

את הבינג' הזה התחלנו בחשש. מה הסיכוי שבגיל 30 נצליח ליהנות שוב מסדרה מטופשת על נערות בתיכון יוקרתי? הו הו, כמה שטעינו. צריך להבין: במוח שלנו יש נתח משמעותי שמוכן לספוג באהבה כל דבר שיחזיר אותנו לתקופה שבה העולם היה פרוש לרגלינו והעתיד צפן הבטחות רבות. "גוסיפ גירל" נופלת בדיוק לשם, ונשאבנו בחזרה לדרמות הרומנטיות כמעט בלי מאבק. זאת לא קומדיה, אבל בגילנו אין מנוס מלצחוק ברגעים הלא נכונים. בכל זאת, סדרה מטופשת על נערות בתיכון יוקרתי.
לצפייה

המפץ הגדול

יש פה מישהי שצריכה היכרות עם "המפץ הגדול"? הסדרה שהעלתה על נס את הגיקים (והגיקיות), זכתה להצלחה חריגה במונחים טלוויזיוניים ואפילו צ'יפרה אותנו בדיאן לוקהארט אחת? חשבנו כך.
לצפייה

בנות גילמור

אנחנו שייכות לקבוצת הצופות שנהנו לאללה מהקאמבק של הגילמוריות על אף שברור שהוא לא היה כזה מוצלח, אבל אין ויכוח שהסדרה המקורית שומרת על כבודה כבר עשרים שנה וקילומטרים של תסריט. אין ויכוח אמרנו! נכון, צפייה ממרום שנותינו מגלה לנו את אמא לורליי הרבה פחות מגניבה והרבה יותר תלותית, היחסים שלה עם רורי זקוקים פתאום לבחינה פסיכולוגית דחופה והתחלנו לגלות אמפתיה כלפי סבתא אמילי. אבל דבר אחד נשאר נכון: ג'ס היה הבחירה הנכונה.
לצפייה

הנסיך המדליק מבל אייר

חכו, אל תלכו. אנחנו נסביר: על פניו, ל"נסיך המדליק" אין מה להציע לנו בשנת 2020. ההומור בטח מיושן, כבד, איטי. אז תנו לנו להפתיע אתכן: הסדרה הזאת שרדה את מבחן הזמן ביג טיים. כן, היא מאוד אפופת ניינטיז, אבל לא תאמינו כמה התייחסויות יש לגזענות בארה"ב, למעמד כלכלי ולהיסטוריה שחורה, וכמה היא הרבה יותר חתרנית ממה שזכרתן. פשוט עבר לנו מעל הראש. אה, והיא עדיין מצחיקה. בקטע נוסטלגי, נו.
לצפייה