אחרי נחמה וחצי: האירוע שאשכרה יסדר ליוצרים מתחילים עבודה

אירוע "קונקשן" יחבר בין יוצרים מתחילים לאנשים שאשכרה יכולים לתת להם עבודה בתחום, מעורכי כתבי עת ועד מנהלי תיאטראות וקרנות לעידוד קולנוע

גיורא יהלום (צילום: שלומי יוסף)
גיורא יהלום (צילום: שלומי יוסף)
1 באפריל 2019

 

אירוע ראשון מסוגו שיתקיים ביוזמת העירייה בשם המבטיח "קונקשן" ינסה להפגיש יוצרים צעירים עם האנשים שיתנו להם את הצ'אנס הראשון בחייהם המקצועיים. זאת בתקווה לטפח דור חדש של יוצרות ואמנים שישתלבו במוסדות התרבות המרכזיים – ממוזיאון תל אביב ועד תאגיד השידור הציבורי. מטרת העל של האירוע, חוץ מדילול כותבי התסריטים למגירה בנחמה וחצי, היא ליצור חיבורים משמעותיים בין יוצרים בתחילת דרכם לבין מנהלות ומנהלי גופי התרבות, החל מכתבי עת לספרות ולשירה, דרך מנהלי תיאטראות ועד קרנות למימון סרטי קולנוע. ללא ספק בשורה של ממש לכל אותם צעירים טרוטי עיניים שמרפרשים שוב ושוב את תיבת המייל בציפייה ל"כן" המיוחל.

>> אם אין לחם, תאכלו ספרים: מה סוד הקסם של ספריית בית אריאלה?

במפגש צפויים להשתתף 30 מנהלי תרבות העומדים בראש מגוון רחב של גופים מרכזיים מדיסציפלינות שונות: תיאטרון, טלוויזיה, מחול, ספרות, אמנות פלסטית, יצירה דוקומנטרית ועוד. יוצר צעיר מתחום התיאטרון, למשל, יוכל לבחור בפאנל עם התיאטראות הרפרטואריים הגדולים, למשל הקאמרי, או להתמקד במוסדות פרינג' איכותיים וקטנים יותר, בהם תמונע, הסימטה וצוותא. המפגשים יתקיימו בפורמט של כיתות אמן בנות כשעה בחללים הרבים של בית העיר. ההתמקדות היא ברמה הפרקטית – מתן בריפים קונקרטיים כדי למקד את העשייה בשנים הקריטיות של אחרי הלימודים.

"לימדתי שנים רבות בסם שפיגל, כך גיליתי שבבתי הספר המקצועיים מלמדים את האמנות עצמה אבל לא איך לשווק את הכישרון שלך", מספר גיורא יהלום, ראש אגף התרבות בעירייה המופקד על ארגון האירוע. "מה שווה לסיים את החוג לקולנוע כבמאי נפלא אם אתה לא יודע איך להגיש את הרעיון שלך לקרן או לבחור מפיק טוב?".

גיורא יהלום (צילום: שלומי יוסף)
גיורא יהלום (צילום: שלומי יוסף)

מטרת הערב היא להיות מעין השלמה הכרחית וזריזה ללימודים. "המכשול הראשון כשיוצאים מבית הספר הוא לנסות להבין מי הם הגופים הרלוונטיים שיכולים לספק לנו עבודה ומה הם צריכים – או לא – מאיתנו. הערב יהיה תחילת הדיאלוג בין ממנהלי התרבות הבכירים של העיר לבין אותם יוצרים צעירים. כל המקומות לאירוע נתפסו בתוך שבוע, אבל שמחתי לראות גם מצד המוסדות התלהבות רבה. אלו היו השיחות הכי קלות שהייתי צריך לעשות; כל גוף או מנהל שפנינו אליו אמר מיד כן".

מכסת המקומות לערב כבר התמלאה, כאמור, אבל ניתן עדיין להירשם לרשימת ההמתנה ולהיכנס על בסיס מקום פנוי. לנוכח העניין הרב שהערב מעורר, יהלום כבר חושב על האירוע הבא שייערך בפורמט דומה, אך צפוי להתמקד בקונסוליות השונות ובמרכזי התרבות הזרים בעיר.

"יש צמא גדול לגלות ולהכיר את דור העתיד מתוך ההבנה שהיוצרים הללו הם אלו שיביאו אליהם דור חדש של צרכני תרבות. אם לא נלמד עכשיו קהל צעיר לצרוך את המוזיאון, את האופרה או את תיאטרון הפרינג', הם עלולים לעמוד ריקים בתוך עשור. זו אחת האג'נדות הכי דחופות שלנו״, מסכם יהלום.

בית העיר, ביאליק 27 תל אביב, רביעי (3.4) 18:00, כניסה חופשית בהרשמה מראש