השעה עשר. האם אתם יודעים מה הילדים שלכם אוכלים עכשיו?

(צילום מתוך האתר "מחוץ לקופסה")
(צילום מתוך האתר "מחוץ לקופסה")

השפית תמר כהן צדק, השף חמודי אבולעפיה, רועי עזר מ"אנסטסיה" ועוד דמויות מוכרות מעולמות הקולינריה, חברו לתזונאיות ומתכונאיות באתר החדש "מחוץ לקופסה" שיציל את כל מי שמנסים להכין קופסאות אוכל בריאות ומגוונות לארוחת העשר. ואם הילדים באמת יחזרו לבתי הספר אז בכלל טוב

27 באוגוסט 2023

הראשון בספטמבר בפתח, יום שבו ילדי ישראל והנוער של ימינו חוזרים בהמוניהם אל בתי הספר על פי המסורת – אלא אם כן יש שביתה, ובדרך כלל יש שביתה, אז תשכחו ממה שאמרנו – אבל זה בדיוק הזמן שבו מאות אלפי הורים שואלים את עצמם במצוקה גוברת מה לעזאזל שמים בקופסת האוכל של ארוחת העשר. מתברר, למשל, ש"סנדוויץ' נוטלה" זאת לא תשובה טובה בכלל. אבל יש אתר חדש בהשתתפות שפים כמו תמר כהן צדק וחמודי אבולעפיה שהולך לספק לכם תשובות טובות יותר.

"מחוץ לקופסה" הוא פרויקט מתוק וחשוב של עיריית תל אביב-יפו שמתקיים זו השנה השנייה, למענו גייסה העירייה נבחרת שפים, דיאטניות ואנשי קולינריה תל אביביים, כולם הורים לילדים שהכינו עשרות מתכונים פשוטים ומזינים ורעיונות לעיצוב קופסת אוכל מאוזנת ובריאה, לטובת ארוחות עשר שיספקו אנרגיה, ערנות, מצב רוח טוב וריכוז במהלך היום, בלי לקרוע את הכיס ובלי צורך ברקע בשלני. התוצאה נארזה באתר שבו מוצגות 20 הצעות להרכבת קופסאות אוכל שמתבססות על מתכוני השפים, בצירוף ירקות, פירות ונשנושים בריאים יותר.

בין אנשי הקולינריה בנבחרת נמצאים כאמור השפית המוערכת תמר כהן צדק (קוצ'ינה הס), השף חמודי אבולעבפיה (דלידה), וגם רועי עזר מאנסטסיה וחן ויינשטיין מדוסה בר, יחד עם הדיאטנית הקלינית להורים וילדים מאיה נוסבאום והמתכונאית רינת צדוק. האחרונה ברשימה תערוך גם סדנאות שידגימו כלים פרקטיים לארגון ארוחת העשר (סדנת זום להורים ב-7.9 וסדנה פרונטלית לילדים והורים במרכז הקיימות של עיריית תל אביב-יפו בדיזינגוף סנטר ב-12.9).

לא למבוגרים בלבד. חמודי אבולעפיה (צילום: אסף קרלה)
לא למבוגרים בלבד. חמודי אבולעפיה (צילום: אסף קרלה)

בין המתכונים יש כמה אוצרות שצריכים להיבדק מיד, כמו חביתת הכרובית של אבולעפיה וממרח האגוזים של כהן צדק, ויש לציין שכל המתכונים מהירים להכנה מחומרי גלם נגישים, מתאימים לטבעונים וצליאקים ועומדים בהמלצות התזונה הים-תיכונית וקשת המזון החדשה של משרד הבריאות, פלוס טיפים לתכנון מראש על מנת לצמצם התעסקות ובזבוז מזון וטיפים לסידור קופסת אוכל מוצלחת ופעילויות לשיתוף הילדים בתכנון וארגון הארוחה. כל המתכונים, הטיפים והמידע כבר מחכים לכם.