נסעתם על המדרכה ונתפסתם? לא תוכלו יותר לשכור קורקינט

במסגרת התקנות החדשות של העירייה, חברות הקורקינטים השיתופיים התחייבו להטיל סנקציות על משתמשים שנוסעים על המדרכה

סוף להשתוללות על המדרכות? בינתיים לכלים שיתופיים בלבד (צילום: שאטרסטוק)
סוף להשתוללות על המדרכות? בינתיים לכלים שיתופיים בלבד (צילום: שאטרסטוק)

חברות הקורקינט התחייבו בפני העירייה להטיל סנקציות על רוכבים שלא כחוק. במסגרת התקנות החדשות של העירייה, אם רוכב קורקינט נתפס נוסע על המדרכה הוא יקבל בפעם הראשונה אזהרה בלבד, בפעם השנייה הוא יחסם מהשירות למשך חודשיים ובפעם השלישית – למשך שנה.

העירייה בונה על כך שהולכי רגל יצלמו את הרוכבים על המדרכה ויעבירו את הצילום לעירייה באמצעות אפליקציית 106, בצירוף נקודת ציון גאוגרפית וזמן המקרה. העירייה בתורה תעביר את הצילום לחברת הקורקינטים, שאמורה להעניש את הרוכב בהתבסס על לוחית הרישוי של הכלי.

יש לציין שהמהלך הזה נכון רק לקורקינטים שיתופיים, ואינו רלוונטי לאלפי הקורקינטים הפרטיים אשר נוסעים ברחבי תל אביב.

>> כל התקנות החדשות של הקורקינטים

בנוסף הודיעה העירייה כי היא מרחיבה את האזורים בהם נאסרה חניית קורקינטים מחוץ לתאי החניה הייעודיים שנקבעו לטובת העניין. בנוסף לכ-220 תאי החנייה הייעודיים שסומנו ברובע 3, סומנו עוד כ-180 תאי חנייה ברובע 5 (דרומית לבוגרשוב). באזורים אלו לא תתאפשר סיום נסיעה ונעילת הכלים מחוץ לתאים. עם זאת, משיחות עם מוקד 106 עולה שאין כוונה לטפל בקורקינטים שלא חנו בתאי החניה אם הם אינם מפריעים לתנועה על המדרכה, אולם בעירייה מתעקשים שגם מקרים כאלה ייאכפו.

כמו כן הודיעה העירייה כי היא מקימה יחידה ייעודית לפיקוח על הקורקינטים שתמנה 22 פקחים. מתחילת שנת 2019 חולקו כ-21,000 דוחות בגין רכיבה אסורה על המדרכה.

כך נראות לוחיות הזיהוי
כך נראות לוחיות הזיהוי