סגן ראש עיריית ת"א-יפו מציג: קו חם לחילונים נגד הדתה

צלצלו והינצלו. הקו החם של ראובן לדיאנסקי נגד הדתה (צילום: יחסי ציבור)
צלצלו והינצלו. הקו החם של ראובן לדיאנסקי נגד הדתה (צילום: יחסי ציבור)

קבלו את ה"חילוני-פון", יוזמה של ראובן לדיאנסקי, סגן ראש העיר, שהשיק הבוקר מוקד טלפוני לדיווחים ותלונות על מקרי כפייה דתית, הפרדה מגדרית, מיסיונריות בבתי הספר ושאר ענייני הדתה בעיר. לדיאנסקי: "קיימת סכנה ממשית לציביון החיים החילוני בתל אביב"

סגן ראש עיריית תל אביב-יפו ראובן לדיאנסקי השיק הבוקר את מיזם ה"חילוני-פון", מוקד טלפוני לדיווחים על מקרי כפייה דתית במרחב הציבורי בעיר. תרשמו מספר: 050-5023185. הקו החם הושק לדבריו בעקבות עלייה בכמות הפניות על מקרי הדתה בתל אביב ולאור התבטאויות של פוליטיקאים, רבנים ועסקני דת נגד נשים, להט"בים, חילונים ומיעוטים. השקת הקו מלווה בקמפיין מודעות ברחובות העיר תחת הכותרת "חוויתם הדת"א?", בקריאה לציבור לדווח על מקרי הדתה בחינוך, מיסיונריות דתית במרחב הציבורי ובכנסיה לבתי ספר, הפרדה מגדרית במרחב הציבורי, רדיפת קהילת הלהט"ב וכדומה, ולדיאנסקי מבטיח כי כל תלונה תטופל ברצינות.

"הקמתי את ה'חילוני-פון' כי קיימת היום סכנה ממשית לציביון החיים החילוני בתל אביב", הסביר לדיאנסקי. "אני מתייחס במלוא הרצינות לכוונות ולאמירות של גורמים חשוכים וקיצוניים. אסור להקל ראש בתופעות שנראות לכאורה שוליות כי ראינו שהן עלולות להפוך לזרם מרכזי ומסוכן. כבר היום ישנן תופעות הדתה בתל אביב ויש להתייחס לכך במלוא הרצינות – זה לא משהו תאורטי. זה קורה בעיר כל הזמן".

הסכנה לציביון החיים החילוני אינה תאורטית. ראובן לדיאנסקי (צילום: סלפי)
הסכנה לציביון החיים החילוני אינה תאורטית. ראובן לדיאנסקי (צילום: סלפי)

מאז הבחירות שהתקיימו בנובמבר, הרגישות בעיר גבוהה במיוחד למקרים שבהם מסתמנת השפעתו של הניצחון החרד"לי-חרדי על החיים בעיר, וטיפול ברמה העירונית בתופעות של כפייה דתית, הדרה ואפליה על בסיס דת, מין וגזע יהיה המבחן המנהיגותי הגדול של בכירי העירייה לאורך שנת הבחירות הקרובות לראשות העיר. ואלה הולכות להיות כנראה בחירות מקומיות מאוד פוליטיות.

לדיאנסקי סיכם את הכרזתו על הקו החם החדש ואמר ש"מכירת החיסול של נתניהו לחרדים ולקיצוניים חשוכים והסכנה המרחפת מעל מיעוטים, ערבים, נשים, להט"בים ומגזרים שונים מחייבת אותנו לשמור על אופי החיים הליברליים שלנו ולהילחם, בכל האמצעים הדמוקרטיים, על זכויות אדם, שיוויון ועל החופש של כל אחת ואחד מאיתנו לחיות את חייו על פי בחירתו/ה ומצפונו/ה".