לא רק מוזיקה: מה בתפריט במתחם ההופעות החדש בפארק שרון?

החברים של תומר. קו רקיע. צילום: שלומי פינטו
החברים של תומר. קו רקיע. צילום: שלומי פינטו

המיזם השאפתני גייס את אחד השפים המוכרים בעיר והתוצאה חורגת בהרבה ממנת הנקניקייה בלחמנייה שהכרתם במקומות אחרים. במלים אחרות: אם יש פה תפריט עם המנה הטרנדית "צלעות תירס" (זה מתפשט, תבדקו), כנראה שהגעתם למקום הנכון

21 ביוני 2021

בשבוע שעבר דיווחנו על פתיחת קו רקיע, מתחם ההופעות החדש בפארק אריאל שרון. לאחר השקה הרשמית שהתקיימה שלשום (מוצ"ש) בנוכחות החברים של נטאשה (רוקרים קשישים רולזזז), כבר אפשר לספר על המהפך הקולינרי שהמקום מכניס בסצנת ההופעות. ובאמל"ק: פרעצל עבש – אאוט, מנות שף מדוגמות – אין.

השאפתנות שמתבטאת במיזם המשותף של קבוצת בלוסטון וקבוצת הפורום הבאר שבעית, שמתכננות להביא למקום אמנים בינלאומיים וישראלים מהשורה הראשונה, משתקפת היטב בתפריט. להרכבתו גויס לא פחות מאשר שף תומר אגאי (סנטה קתרינה), שבחר להביא גרסה אישית למנות אוכל רחוב מהארץ ומהעולם: צלעות תירס עם צ'ילי אדום ואורגנו; קונוס פטאטס ברוואס עם איולי שום ורוטב עגבניות; פרנה ובתוכה נקניקיות מתובלות בבהרט שמייצר במיוחד איש הבשר ג'ורג' דה בף עם טחינה הר ברכה, אריסה וירקות פרוסים; מינוט סטייק בחלה עם איולי עשבים ירוק, רוקט, עגבנייה ובצל סגול; קבב טלה קפיצי ועסיסי בפיתה עם בצל שרוף, עמבה וטחינה; שיפוד פרגית עם צ'יפס, טחינה וסחוג ירוק ולקינוח גלידת מי ורדים עם קוקוס וסירופ פטל.

המחירים סבירים יחסית למקובל, 35-50 ש"ח למנה, והכמות נדיבה ותחזיק אתכם עד הבית. עוד נקודה לזכות המקום נזקפת בגין צלחות חד פעמיות מתכלות, חשיבה נכונה במקום שכולו – ובכן – זבל.

אוכל רחוב בגרסת השף. קו רקיע (צילום: שלומי פינטו)
אוכל רחוב בגרסת השף. קו רקיע (צילום: שלומי פינטו)

"הצטרפנו לפעילות הזו לאחר שראינו שיש ניסיון אמיתי לקחת את כל הדבר הזה שנקרא הופעה צעד אחד קדימה – טעם, צבע, מוזיקה, אנשים ופאן", מנמק אגאי את השילוב המפתיע. "הפנייה אלינו נעשתה מתוך רצון לקחת את הנקניקייה בלחמנייה עם כרוב חמוץ ולשדרג אותה למנה עם כוונה. לאו דווקא לאוכל היי אנד אלא לכך שלכל דבר בתוך הלחמנייה יש סיבה. ואני כאן כדי לבדוק שזה קורה נכון". ואיך מאכילים 1,300 איש לפני ההופעה מבלי לעגל פינות? "זו משימה קשה ומורכבת. קו רקיע הוא מעין מסעדת הוט קוטור שבה כולם אוכלים במכה וצריכים לצאת מרוצים, ועבורי כשף זהו אתגר".

שף תומר אגאי (צילום: יולי איז'ק – מחשבות שהיולי)
שף תומר אגאי (צילום: יולי איז'ק – מחשבות שהיולי)

השדרוג שמתחיל בתפריט ונמשך בשירות, עמדות מכירה רבות שמקצרות את התור ושירות משלוחים לטווח קצר (זוכרים מהקורונה?) ב־10 אחוז הנחה. וכך זה עובד: נרשמים לאפליקציית BFF (מומלץ לפני ההגעה למקום כי לעתים ה־Wi Fi כושל), סורקים קוד QR ומזמינים מהתפריט שבאפליקציה. כשההזמנה מוכנה מקבלים הודעה לנייד לאסוף אותה מעמדת איסוף. מילה טובה מגיעה גם להתנהלות הכוללת במקום: החניונים מסודרים למופת, כולל שאטלים למחנים בחניונים התחתונים, וסדרנים שולטים בתנועה. כך קורה שהיציאה בתום הערב, סיוט מובנה בקיסריה ושוני, מתנהלת למופת ובתוך 20 דקות מגיעים לתל אביב.

גם קינוח יש.קו רקיע (צילום: שלומי פינטו)
גם קינוח יש.קו רקיע (צילום: שלומי פינטו)

"התפיסה שלנו היא לתת חוויה כוללת לקהל שבא לצרוך תרבות", מסכם גיא בסר מנכ"ל בלוסטון. "לא באים רק למופע עצמו אלא לערב שלם עם אוכל ברמה שטרם נראתה בישראל, נוף וסאונד. אין צורך במסעדה לפני או בבר אחרי". לדבריו, אגאי נבחר ללוות את הקבוצה כולה מבחינה קולינרית, כולל מקומות נוספים שייפתחו, ואנו נהיה כאן כדי לספר.