קו 25 הוא הקו שהכי מאפיין את תל אביב: צפוף כמו הגיהנום עצמו

יש כל כך הרבה אנשים על האוטובוס שזה גורם להתחממות גלובלית. בכמות כזאת המזגן לא יעזור, חייבים צמחייה

אוטובוס בתל אביב, קו 25 (צילום: Shutterstock)
אוטובוס בתל אביב, קו 25 (צילום: Shutterstock)
23 באוקטובר 2019

קו 25, תחנת מוצא: קלצקין (ת"א). תחנה סופית: מרינה (בת ים). תחנת עלייה: מלכי ישראל (כיכר רבין) 13:25

המסלול של קו 25 מתחיל באוניברסיטה ומסיים במרינה. כמו תהליך התדרדרות של סטודנט בפרסומת של אל-סם. לדעתי קו 25 הוא הדופק של תל אביב עצמה. הוא חוצה אותה לאורכה וככל הנראה הכי מאפיין אותה מכל הקווים. צפוף כמו הגיהנום בעצמו.

את האוטובוס הראשון פיספסתי. למעשה ראיתי אותו חולף. אבל אמרתי לעצמי, לא נורא, הוא ממילא נראה דחוס מדי. על כל החלונות יש אדים ויד כמו בסצינת המין בטיטאניק. יבוא עוד אחד. הסתכלתי בשלט האלקטרוני. שש דקות. מצויין. אחרי שלוש דקות זה כבר היה שבע דקות.

קצת אחרי רוטשילד הדלת האחורית נתקעה. לא נסגרה. אנשים איבדו את זה. אבי ניר? הנה לך פורמט. תוך פחות משלושים שניות יש היסטריה, צרחות, באזור האקורדיון מתחילה הגרלה את מי אוכלים ראשון

אחרי רבע שעה קו 25 נוסף הגיע. עליתי יחד עם עוד ארבעים ותשעה האנשים שחיכו בתחנה ושלושה נציגי הצלב האדום. היה דחוס באותה המידה. בעיית הצפיפות בקו 25 היא בדיוק כמו בעיית הדירות. יש מעט מדי. אפשר להגביר את התדירות או להפעיל קו לזוגות צעירים, אבל למה? אתם תתפלאו על כמה מעט מקום אנשים מוכנים לשלם את אותם חמש תשעים. במקום זה בוא נפעיל באבל לאנשים שיש להם את הכסף המתוק.

לא קל. חם. אתה לוקח נשימה ואתה מרגיש שמישהו כבר משתמש בחמצן הזה. וזה לא בגלל המיזוג. הוא פועל. זה בגלל ריבוי האוכלוסיה. יש כל כך הרבה אנשים על האוטובוס שזה גורם להתחממות גלובלית. בכמות כזאת המזגן לא יעזור, צריך צמחייה. על קו 25 יש את כל סוגי הנוסעים, כמו מדגם של העיר. מבוגרים, צעירים, כאלה עם פנסיה מסודרת וכאלה שיודעים איפה פתחו את המקום החדש שהוא עכשיו הדוראק שנסגר, צברים, עולים, ערבים, תיירים, אריתראים, הודים ויש הומלס אחד, שזה כידוע העץ ריח של קו 25. רק מקום אין.

חשוב לומר שבקו 25 יש שני סוגי מבוגרים. יש כאלה שנראים כאילו הם ישבו בלוציפר, לא שמו לב לזמן, שתו בירה אחת יותר מדי והם עכשיו בני 70. ויש מבוגרים חרושי קמטים, שהחיים נלחמו בהם והם נלחמו חזרה, הרוויחו ביושר כל שקית ניילון שהם מחזיקים ובעצם באו לפה רק כי זה היה קרוב למעברה של החברים שלהם. גם הם בני 70 עכשיו, אבל נראים יותר. על האוטובוס יש גם קבוצה גדולה של צעירים לבושים יפה מדי. או שזאת נסיעה לחתונה או שזה הווק אוף שיים הכי גדול שראיתי בחיים שלי.

ליד שוק הכרמל התרחש חילוף מאסיבי של אוכלוסיה. יורדים האנשים היפים של קינג ג'ורג' ועולים אלה של אלנבי. קל להבדיל, בדיוק כמו הבגדים שאתה קונה באלנבי והבגדים שאתה קונה בקינג ג'ורג'. כמו בכל תחנה גם הפעם היה משחק הכיסאות. אבל בלי מוזיקה או פרס, רק אלימות כבושה, ווייב של אומנויות לחימה פאסיב אגרסיביות ואנדר טון של הטרדה מינית.

בשלב הזה אני חושב שראיתי שני הודים יורדים מהאוטובוס בגלל הצפיפות. סליחה על הגזענות, אבל הם הודים! מדינה שעשויה מצפיפות! אפילו אותם קו 25 שבר! קצת אחרי רוטשילד הדלת האחורית נתקעה. לא נסגרה. אנשים איבדו את זה. אבי ניר? הנה לך פורמט. תוך פחות משלושים שניות יש היסטריה, צרחות, באזור האקורדיון מתחילה הגרלה את מי אוכלים ראשון. בסוף מישהו קם לסדר את הדלת. הוא סידר אותה. בזמן הזה תפסו לו את המקום.

האוטובוס מגיע ליפו, אבל נוסע לידה כי כי חופרים עכשיו את שדרות ירושלים כדי להרוג את העסקים המקומיים ואז כשיסיימו לבנות את הרכבת יהיה יותר קל לעשירים החדשים להשיג שם את הקפה שהם אוהבים מתל אביב

כשהגענו לרחוב העלייה העומס ירד. פחות אנשים באוטובוס, פחות אנשים ברחוב. ברחוב העלייה יש הרבה חנויות אלכוהול, כי ברחוב העליה רוצים לשכוח. עלה מישהו שניכר שיש לו בכיס דרכון של אנשים אחרים. בשקט היחסי מתחילות כל מיני שפות אחרות באוטובוס. לאו דווקא כאלה שזיהיתי. מן בליל שפות של בורקס בשישי בבוקר בשדרות ירושלים. אגב, זה לא שאין יותר תל אביבים. פשוט יש פחות. ג'נטריפיקציה זה שכל כמה זמן באוטובוס מתל אביב ליפו הבנות עם המזרוני יוגה מאריכות את הנסיעה שלהן בעוד תחנה. או במילים אחרות, כשהאוטובוס עבר ליד אבולעפיה רק 93% מהאנשים מהאנשים הסתכלו לשם בקטע לא אירוני. האוטובוס מגיע ליפו, אבל נוסע לידה כי כי חופרים עכשיו את שדרות ירושלים כדי להרוג את העסקים המקומיים ואז כשיסיימו לבנות את הרכבת יהיה יותר קל לעשירים שיבואו להשיג שם את הקפה שהם אוהבים מתל אביב.

בנקודה הזאת, הנהג התחיל להאיץ. כאילו חיכה שיהיו עליו רק זקנים והכביש יהיה ממש גרוע. האוטובוס רועד. כמעט נפלתי שלוש פעמים ובשלב הזה כבר ישבתי על כסא. אין יותר אף תלאביבי על הקו וניכר שהנהג כבר רוצה לגמור עם זה. צילצלתי לנהג לעצור. אין ביטוח תאונות בטיים אאוט.

קו 25
מחיר 5.90. היה יותר הוגן לחלק את הסכום במספר הנוסעים.
עמידה בזמנים לא.
תדירות לא.
צפיפות לא הרבה יודעים אבל 25 זה "צפיפות" בגימטריה.
אוכלוסייה כולם.
אווירה הנחשול.
ציוד נלווה באותה מידה יכלו לשים תפאורה של ציוד נלווה.
נסיעה לאט מדי ואז מהר מדי.
עוצמת מיזוג How dare you.