קח לך ותן גם לו: אתר חדש יאפשר לכם להשכיר כל העולה על רוחכם

אתר Rentitb יאפשר לכם לשכור ולהשכיר כל דבר: מכלב פודל ננסי לפי שעה ועד יאכטה

אתר רנט איט בי
אתר רנט איט בי
23 באוגוסט 2015

"לפני כשנתיים בערך קיבלתי תמונה גדולה ולא הייתה מקדחה בשביל לתלות אותה. התבאסתי לקנות מקדחה ב־700 ש"ח כשאין ספק שלשכן יש מקדחה שהוא יכול להשאיל לי, אבל לא היה לי נעים לדפוק על הדלת שלו ולבקש, בכל זאת, תל אביב", מספר אדיר טרבלסי. "התחלתי לדמיין מצב תיאורטי שבו ידוע לי מה יש לכל אדם מסביבי, מצב שבו היו משכירים לי מה שארצה תמורת סכום סמלי, ולמעשה ככה התחיל הרעיון". טרבלסי הקים את האתר Rentitb, שעשוי להפוך לדבר הבא בכלכלה השיתופית והמרושתת.

Rentitb, בהשראת "Let it Be" של הביטלס, מושק בימים אלו ממש, בתל אביב תחילה. מדובר בשוק חברתי חכם שמאפשר לכל אדם לשכור או להשכיר כל מה שירצה. אלה רק חלק משלל המוצרים שאפשר למצוא שם ברגעים אלה ממש: גלשנים (35־100 ש"ח לשעה), אופניים חשמליים (מ־15 ש"ח לשעה עד 60 ש"ח ליום), אביזרים למסיבות (תחפושת מיניונים ב־240 ש"ח ליום או ערכת קריוקי ב־180 ש"ח), שמלות כלה (7,000 ש"ח ליום), ספרים (הביוגרפיה של סטיב ג'ובס ב־10 ש"ח לשבוע), יאכטות (500 ש"ח לשעה), טירה מתנפחת לילדים (200 ש"ח ליום), קונסולת פלייסטיישן 4 (150 ש"ח ליום) ואפילו כלב פודל ננסי העונה לשם Chewy the chick magnet, שעלותו 10 ש"ח לשעה. וכן, גם מקדחות.

הסטארט־אפ הוא מקור הכנסה למשתמשים שרשומים בו וגם אלטרנטיבה נוחה למי שאין ביכולתו לרכוש מוצרים מסוימים. האתר פונה לקבוצות דמוגרפיות מגוונות: אנשים שיוקר המחיה שוחק אותם, אנשים שרוצים להתנסות במוצרים לפני הרכישה, הורים שמשכירים ושוכרים ציוד לילד או לתינוק וסטודנטים שמשכירים ספרי לימוד משומשים למי שמתבאסים לשלם מחיר מלא על מוצר שיעלה אבק לאחר כמה חודשים.

"הרבה סטודנטים בעיר נקרעים תחת נטל ההוצאות. אנחנו רוצים להיות מסונכרנים עם תל אביב, היא היעד המרכזי שלנו ואם זה יצליח כאן זה ייצא אל העולם", אומר טרבלסי. "אנחנו משקיעים כרגע הרבה בתחבורה – אופניים, אופניים חשמליים, קורקינטים ומכוניות. אנחנו רוצים שאנשים ירגישו בטוחים לחלוק את האופניים שלהם דרך הפלטפורמה שלנו, גם אם זה רק לפרק זמן של כחצי שעה. המטרה הכי גדולה שלנו היא לעזור לציבור לחולל מהפכה אמיתית, בלי פוליטקאים, מחאות ומילים גדולות. ברגע שיהיו יותר מוצרים באתר, אז הלכה למעשה מתרחש שינוי כלכלי בחיים של כולנו בעיר".

לאתר Rentitb