קמפיין גיוס כספים: משחררים את סוס הכרכרה האחרון בעיר

בני שלזינגר והסוס קינג. צילום: מוחמד שקרא
בני שלזינגר והסוס קינג. צילום: מוחמד שקרא

פעיל זכויות בעלי החיים הוותיק בני שלזינגר מגייס 25,000 ש"ח במטרה לרכוש לבעלי הסוס "קינג" ריקשה חשמלית שתחליף אותו. שלזינגר כבר החליף במהלך דומה את סוס האלטע זאכן האחרון בעיר "ג'ון ג'ון"

1 במרץ 2022

משחררים את קינג: אחרי ששחרר לפני למעלה משנה את סוס האלטע זאכן האחרון בתל אביב, לקח על עצמו בני שלזינגר – פעיל זכויות בעלי החיים הוותיק – לשחרר גם את סוס הכרכרה האחרון בעיר. הסוס, קינג שמו, מוביל תיירים לסיורים בטיילת. שלזינגר מבקש לגייס מהציבור סכום של 25,000 ש"ח שעתידים לשמש לרכישת ריקשה חשמלית שתחליף את קינג בתפקידו.

הריקשה המבוקשת. צילום: מוחמד שקרא
הריקשה המבוקשת. צילום: מוחמד שקרא

שלזינגר (72) עוסק כבר למעלה מ-55 שנים בתחום, הוא ממייסדי "תנו לחיות לחיות" וגם היה מעורב בשחרור הדולפינים מהדולפינריום בשנות ה-90. את שחרורו של ג׳ון ג׳ון, סוס האלטע זאכן האחרון בעיר, השיג בהדברות.

״הכרתי את מוחמד, שהיה הבעלים של ג׳ון ג׳ון. הוא דור שני לעגלונים, טיפל בסוס ברמות מאוד גבוהות אבל בכל זאת הסוס משך עגלה שהיו עליה מקררים ושאר רהיטים כבדים והוא פחות הבין את המהות של סוס שקשור לעגלה בחום של 40 מעלות. הבנתי שהדרכים של המאבק לא יובילו לשום מקום אתו, מבחינתו זאת דרך חיים, אז פשוט התחלנו לדבר״, מספר שלזינגר.

מוחמד שקרא. באדיבות המצולם
מוחמד שקרא. באדיבות המצולם

״בא לי הרעיון שאם נקנה לו ריקשה חשמלית הוא יוכל להמשיך לעבוד ולפרנס בכבוד את המשפחה שלו בתחום שהוא מכיר – והוא בתמורה ישחרר לי את ג׳ון ג׳ון. הוא נרתם לעניין ונוצרה בינינו חברות מדהימה. גייסנו את הכסף מכמה תורמות פרטיות וג׳ון ג׳ון עבר לעמותת ׳להתחיל מחדש׳. מוחמד מאושר ממש להסתובב עם הריקשה ושלא יקללו אותו והיום הוא עוזר לי בכל הפעילויות עם סוסים ביפו. רק בזכותו הצלחנו לשכנע את הבעלים של קינג להסכים לעסקה דומה ועכשיו אנחנו מגייסים את הכסף כדי לשחרר אותו (קינג)״.

שלזינגר מגייס את הכספים באמצעות חשבון הפייסבוק שלו, וכן חברים ופעילים אחרים המציפים את הבשורה. לצורך הגיוס נפתח חשבון נאמנות באמצעות משרד עורכי דין פארן ושות׳. כיוון שהחוק בישראל לא אוסר על שימוש בסוס להסעת אנשים המוצא היחיד העומד בפני פעילי זכויות בעלי החיים בעיר הוא פדיית קינג והחלפתו בריקשה.

בני שלזינגר וחבר/ה. באדיבות המצולם
בני שלזינגר וחבר/ה. באדיבות המצולם

״חייבים להגיד שאם להיות בעל חיים במצוקה אז רק בתל אביב״, אומר שלזינגר, ״המחלקה הווטרינרית כאן מצוינת ביחס לשאר המדינה, שם היחס לבעלי חיים הולך ומתדרדר עם השנים, אבל ברגע שהסוס מטופל אין להם מה לעשות. זה חוקי. אני כבר לא ישן בלילות כי לקחתי על עצמי את האחריות הזאת, לא יכול לדמיין שקינג יחזור לכביש. זה יושב לי בכל תא ועצב בגוף. ההצלחה בגיוס פה היא לא שלי אלא של קינג ולמרות רגעים של שבירה אין לי ספק שאצליח״.
תרומות לשחרורו של קינג אפשר להעביר לחשבון נאמנות בבנק דיסקונט, סניף 100, חשבון – 83669797, פארן ושות' עו"ד; או בביט ישירות לבני שלזינגר –  055-2497132