גדול. מוגזם. מתוק: הקינוחים האמריקאים הכי מושחתים בתל אביב

אין מצב להסתפק באחד. ספרינקלס (צילום: אסף קרלה)
אין מצב להסתפק באחד. ספרינקלס (צילום: אסף קרלה)

הדודים מאמריקה חוגגים את יום העצמאות, ולנו בלבנט לא נותר אלא לאחל מזל טוב ולהמשיך לזלול ממיטב התופינים שהם מופת לשחיתות. קבלו את הקינוחים האמריקאים הכי הכי פה בעיר

4 ביולי 2021

כמה קינוחים אפשר לאכול מאמריקה? ובכן, נראה שהרבה מאוד. אבל ממש. הדודים מאמריקה חוגגים את יום העצמאות וגם, אם תרשו לנו, את יום העצמאות הראשון מטראמפ. לנו פה בלבנט לא נותר אלא לאחל מזל טוב ולהמשיך לזלול וליהנות ממיטב התופינים שהם מופת לשחיתות. קבלו אותם. 

פודינג בננה | דה שואו רום בייקהאוס

פודינג הבננה של השואו רום הוא לא פחות ממעדן שמיימי, ולא נופל מאחיו הגדול במגנוליה בייקרי שבמנהטן. פודינג רך ומבורך במרקם מנצח, עם קרם וניל עשיר, פיסות בננה טריות וחתיכות דשנות של ופל בלגי – והכל מעורבב יחד לכדי מרקחת נפלאה באמת. כעת לכבוד יום העצמאות האמריקאי יצאו בספיישל מיוחד ומלבד הטעמים הרגילים תמצאו גם פודינג בננה סמורס עם מרשמלו ושברי ביסקוויטים (התגשמות רוב חלומותינו בצנצנת אחת), פודינג עם חמאת בוטנים וריבת תות כמיטב המסורת האמריקאית, ופודינג פאי אוכמניות עם שכבת פודינג אוכמניות עשירה ונהדרת.
מחיר: 18 ש"ח. נמכר החל מ-4.7 בכל הסניפים לשבוע בלבד. מהרו
מלכי ישראל 11 תל אביב, 03-933-5592
פנקס 3 תל אביב, 054-735-5325
בית לחם 3 תל אביב, 03-772-11-88

הלו פודינג של השואו רום. צילום: יהונתן בן חיים
הלו פודינג של השואו רום. צילום: יהונתן בן חיים

ניו יורק צ׳יז קייק | נולה

נולה חרטה על דגלה להגיש לחיך הישראלי את מיטב הקולינריה האמריקאית שבגדול אומרת שלושה דברים מרכזיים: הרבה, מתוק, מושחת. על כן לא פלא שבחרנו בניו יורק צ׳יז קייק שלהם לרשימה חשובה זו. עוגת גבינה אפויה לפי הספר – גבוהה, נאה ומרשימה. עוגת הגבינה העשירה ניחנת במרקם נכון ומדויק, מנעד טעמים מושלם שנע בין חמיצות מתונה למתיקות רצויה ובסיס הגרהאם קרקר טחון כהלכתו ומנצח ממש. לא לפספס.
39 ש״ח, דיזנגוף 197 תל אביב, 03-5230527

עוגת גבינה של נולה. צילום: יעל רסנר
עוגת גבינה של נולה. צילום: יעל רסנר

עוגת גזר | ספרינקלס

מקדש המתוקים האמריקאי החדש מראה לנו שעוד ועוד ועוד זה חיובי וממש אין במה להתבייש. את ספרינקלס פתחו שירה ערן ומישל אלחנני והביאו לקדמת הבמה את המגדניות האמריקאיות, בדיוק כמו שאנחנו אוהבים. ליקקנו את האצבעות (ליטרלי) כשטעמנו את עוגת הגזר שיצרו. מדובר בעוגה אישית המורכבת משכבות עוגת גזר טובה ונימוחה שביניהן משוח קרם שמנת ונילי ומתוק, שמוסיף לביס העסיסי והנכון כל כך. מלמעלה ציפוי גבינת שמנת וגזר שובב לקישוט. טעים למות, מה נוסיף.
28 ש״ח, יגאל אלון 94. 054-7044665

דונאט | אור שפיץ

מיטבי הלכת בוודאי יזכרו את הסניף האלמותי של דאנקן דונאטס שהיה בקניון רמת אביב והותיר בכולנו בעיקר געגועים. זיכרון מתוק לאותו הסניף תוכלו למצוא בקולקציית הדונאטס של אור שפיץ בבייקרי שעל שמה, בדמות דונאט קרמל מלוח מצוין. בצק בטיגון ראוי וקליל, מילוי קרמל מלוח מושחת ומשובח, וזיגוג סוכר וקרמל למהדרין.
מחיר: 16 ש"ח. בוגרשוב 3 תל אביב

אור שפיץ (צילום: שלומי יוסף)
אור שפיץ (צילום: שלומי יוסף)

קראק פאי | M25

כבר רבות סופר ודובר על הקראק פאי של M25 שהיה כאן כוכב עוד לפני שהפך לקבוע כמעט בכל תפריט קינוחים. יונתן בורוביץ' סיפר שהכין אותו אחרי שטעם אותו בניו יורק והבין שהוא חייב להביא את הבשורה לחיך התל אביבי. מדובר בפאי דקיק ומופלא שהוא מופת למתיקות מזוקקת, מרקם מדויק והתמכרות אמיתית.
מחיר: 34 ש"ח. סמטת הכרמל 30 תל אביב, 03-5580425, ברודצקי 25 תל אביב, 03-9340248

זהירות ממכר! קראק פאי של יהונתן בורוביץ. צילום: ירון ברנר
זהירות ממכר! קראק פאי של יהונתן בורוביץ. צילום: ירון ברנר

בראוני שוקולד | איטס

אין יותר אמריקאי מבראוני. הבראוני הוא סמל לאפייה הביתית האמריקאית ובאמת קשה לטעות אתו. הוא מנחם, הוא שוקולדי, הוא לעיס, הוא רך והוא מבורך. ובכלל, מרתה סטיוארט אמרה פעם שאין הרבה צרות שבראוני לא יכול לפתור. אנחנו כמובן מסכימים ומציעים לכם לטעום את בראוני השוקולד של איטס ולהיווכח באמת. הוא שוקולדי עד כלות, מרוכז וממותק ונוספים לו כמה פתיתים של מלח מלדון גס לאיזון והשלמת הביס האידאלי.
20 ש״ח. לאתר

פיצקוקי | האני לולו 

אי אפשר לדבר על קינוחים אמריקאים מבלי לדון בעוגיות ענק, על כן נודה להאני לולו על יצירת הפיצקוקי שהיא עוגיית ענק מחולקת הדומה בצורתה למשולשי פיצה, פיצה& קוקי!!! הבנתם? כבר אהבנו והערכנו. הפיצקוקי שאהבנו במיוחד מעלה על נס את כל סודות הממתקים ויש בה M&MS, שברי אצבעות קינדר, נוטלה ושוקולד צ׳יפס. העוגיות אפויות במידה מושלמת שבין פריך לנימוח, עובי העוגיות נכון ומדויק ולנו לא נותר אלא להמשיך לזלול ולזלול.
69 ש״ח, יגאל אלון 94, או בוולט. 03-977-4262

בלונדיז חמאת בוטנים ושוקוצ׳יפס | בבקה בייקרי

הבלונדיז הוא להיט מהשנים האחרונות. מדובר בבראוני שוקולד לבן מקורמל שמקבל באפייה גוון זהוב ושזוף, וטעם קרמלי מפתה בניחוח מעושן מעט שמסיר במעט ממתיקותו העזה. בבבקה בייקרי מוסיפים לבלונדי גם חמאת בוטנים (בכל זאת אמריקה) שמוסיף לשחיתות הנחוצה ומשבצים שוקוצ׳יפס לכדי ביס צ׳אנקי ומהנה בהחלט.
12 ש״ח, דיזינגוף 145. 03-641-8088

הלו בבקה. צילום: יח"צ
הלו בבקה. צילום: יח"צ