חם ומתוק: 7 הקינוחים החורפיים הכי טובים בעיר

פופ אנד פופ. צילום: אסף קרלה
פופ אנד פופ. צילום: אסף קרלה

החורף אמנם לא ממש כאן עדיין וספק אם אי פעם יגיע - אבל זה לא אומר שאנחנו לא יכולים לשחק בנדמה לי. עכשיו רק תעצמו עיניים, תדמיינו שאתם באתר סקי כלשהו באירופה ותנו ביס באחד מהקינוחים שאספנו כאן

6 בדצמבר 2021

הימים הם ימים, איך נאמר זאת, 'קרירים'. כלומר, הכל יחסי כמובן, וכנראה שהעיר היקרה ביותר לא יכולה להיות גם הקרה ביותר. ועדיין מבצבצים פה ושם ימים מעט קרירים שבחלקם אפילו כלול גשם. נשבעים. במיוחד עבורם (אבל יותר מכך – עבורכם) שינסנו מותניים ויצאנו לבדוק מהם הקינוחים הכי חורפיים ומחממים בעיר, כאלה שירככו מעט את שעון החורף ויעשו לנו מתוק בבטן ובלב.

1. פנקוטה חבושים | אנימאר

בדריה מגישים קינוח חורפי קלאסי עם טעמים שיזכירו לכל אחד ואחת את ריבת החבושים של סבתו. סבתך לא רקחה ריבת חבושים? לבנו אתך! מזל שיש באנימאר תחליף ראוי. ולעניינו, מדובר בפנקוטה רכה ומופלאה במרקם מנצח, מעליה קראמבל חמים בתוספת פיסטוק ותבלינים, גלידת וניל וזעפרן וחבושים כבושים ברוטב זעפרן בטעם מופלא שנותרים חמימים ומנחמים. בדיוק לחורף הקרוב.
48 ש"ח, מלון דן, הירקון 87, 03-5759060

פנקוטה חבושים באנימאר. צילום: גלי חכמון
פנקוטה חבושים באנימאר. צילום: גלי חכמון

2. טארט אשכולית אדומה ולוונדר | אלון שבו סטור

עוד מנפלאותיו של החורף – פירות הדר. בקינוח הטארט המדובר אלון שבו מעלה על נס את האשכולית האדומה, שניחנת בניחוח הדרי עז ובטעם עדין במרירות מעודנת. הוא מוסיף לטארט קראנץ' שקדים ודבש, קונפיטורה ביתית של אשכוליות וכן קרם לוונדר ומסקרפונה להשלמת הביס, וגם קישוט לוונדר יפהפה מלמעלה. מדובר בקינוח נבון וחכם שחף מגימיקים ודאווינים מיותרים ונותר מופלא ואלגנטי.
41 ש"ח, צ'לנוב 22, 03-673-5856

טארט אשכולית אדומה ולוונדר של אלון שבו. צילום: אלון שבו
טארט אשכולית אדומה ולוונדר של אלון שבו. צילום: אלון שבו

3. ברד פודינג | מנסורה

תנו לנו לומר לכם משהו, אכלנו לא מעט ברד פודינג בחיים. היום זה קינוח שמככב כמעט בכל תפריט קינוחים שמכבד את עצמו, ועדיין, משהו בברד פודינג של מנסורה שמורכב מפרוסות חלה אבודות – זכור לנו וחביב עלינו במיוחד. מדובר בפרוסות חלה שמשוחות בחלב ובשמנת, עם רוטב טופי ממולח שהוא הקיק האמיתי של המנה, וגם גלידת וניל ביתית בצד כי זה אף פעם לא מזיק.
42 ש"ח, דרך שלמה 13, 03-944-6556

ברד פודינג של מנסורה. מאינסטגרם
ברד פודינג של מנסורה. מאינסטגרם

4. אקלייר נוגט | מלי מלו

מלי מלו ממוקם ברופטופ של מלון בבו שברחוב יבנה, באווירה ניו יורקית משהו. על התפריט אמון שף מאיר אדוני, והוא כולל מנות נבחרות ממסעדותיו השונות לאורך השנים. ובאשר לקינוח החורפי – תמצאו כאן הרבה שוקולד כמובן, כי אין מחמם מוצלח ממנו. נמליץ בשמחה על האקלייר נוגט, שעשוי מבצק רבוך כהלכתו, ממולא באגוזי לוז, קרם נוגט, טופי קרמל, שוקולד וקרם אנגלז וויסקי שמיטיב עם החגיגה כולה.
49 ש"ח, רחוב יבנה 42, 077-230-2563

אקלר נוגט של מלי מלו. מאינסטגרם
אקלר נוגט של מלי מלו. מאינסטגרם

5. שטרודל תפוחים | שטפן ג'לטו

ביום חורף תל אביבי שואל את עצמו אדם כיצד יוכל לחוש לרגע מהו חורף אמיתי בעיר אירופאית אמיתית? התשובה היא: שטרודל תפוחים בנוסח וינאי מבית היוצר של שטפן, וינאי בעצמו. אותנטי מזה אין. והשטרודל? להתעלף. דפי בצק דקיקים אך פריכים בעת ובעונה אחת, שביניהם מתחבאים תפוחי עץ ממותקים אך לא מתוקים מדי, ניחוח קינמון חיוני ונחמה חד פעמית, תוסיפו גלידה, עלינו.
29 ש"ח, טשרניחובסקי 21, 03-679-9788

שטרודל של שטפן. צילום: אפיק גבאי
שטרודל של שטפן. צילום: אפיק גבאי

6. קרואסון תותים וגנאש שוקולד לבן | פופ אנד פופ

איך יודעים שזה חורף? התותים כבר מחכים בכל ירקנייה. יקרים, כפי שהייתם מצפים בעיר הכי יקרה בעולם, אבל טעימים כרגיל. השף קונדיטור עופר בן נתן מפליא בקרואסון שאפוי ללא חת הממולא בתותים טריים פרוסים, ובגנאש קטיפתי של שוקולד לבן. מדובר בשילוב טעמים חלומי ובכל ביס מחכים כבר לביס הנוסף מהמתוק-מתוק הזה.
32 ש"ח, הארבעה 28, 03-759-5000 (בתמונה הראשית)

7. פאדג' שוקולדים | מגזינו

מכירים את הקינוח שמופיע בתפריט, או קורץ אליכם מהוויטרינה וברוב הימים תגידו לעצמכם שהוא נראה וואו אבל כבד מדי ומיד אחריו תזדקקו לשנ"צ בבהילות? אז זה היופי בחורף, שקינוח פאדג' שוקולד לא יפיל אתכם מהכיסא אלא רק ירפד אתכם כמו שצריך. מדובר בפאדג' שוקולד מריר ללא גלוטן – מה שרק מוסיף לשוקולדיות היתרה, בתוספת שוקולד לבן וציפוי גנאש שוקולד מריר. בקיצ, יאמי.
44 ש"ח, דרך מנחם בגין 21, 03-757-0535

פאדג שוקולד של מגזינו. צילום: יאיר גת
פאדג שוקולד של מגזינו. צילום: יאיר גת