התפוח המסוכר: הקינוחים הכי טובים בניו יורק

אם את רוצה מתוק, לכי הכי רחוק, אומר אמדורסקי וצודק. יעל שטוקמן טסה לניו יורק ודגמה את המתוקים הכי שווים של התפוח הגדול

גלידה של מילק בר
גלידה של מילק בר
23 באוקטובר 2018

לא פשוט להיות עיתונאית – מחקר רציני דורש עבודה מרחיקת לכת. מתוך תחושת שליחות טהורה למין האנושי, ארזתי מזוודה והלכתי לדגום מכל מה שיש לניו יורק להציע, במטרה למצוא את המתוקים המענגים, המושחתים והמוצלחים ביותר. לפניכם רשימת הזוכים.

עוד כתבות שיעניינו אותך:
שלושה בתי קפה חדשים ומפתים בעיר
המסעדה היפנית שתגרום לכם לחצות את הירקון
המדריך המלא למסיבות האלווין בתל אביב

עוגיית שוקולד צ'יפס

עוגיות שוקולד צ'יפס קלאסיות הן אחד מסימני ההיכר הבולטים של העיר ניו יורק. קשה להבחין בתוך השפע בעוגיה הטובה ביותר מביניהן, אך היא בהחלט קיימת. מחוץ למאפיית Levain Bakery משתרך תור ארוך מאד, ועל פי החוק האמריקאי – אם יש תור ארוך למקום כלשהו, סימן שהוא שווה וצריך לעמוד בו. כך עשיתי, וכבר בעודי מחכה בתור הגיע לאפי אותו ניחוח משכר, מוכר ואהוב כל כך של עוגיות בשעת אפייתן. ואכן, חם וישר מהתנור זכיתי לטעום עוגיית שוקולד צ'יפס מושלמת, במרקם מצטיין, רכות אלוהית וכמות מכובדת ונאה של שוקולד. ובכן רבותיי וגבירותיי, God is a Cookie.

פורנוגרפיה לפודיז. לוויאן בייקרי
פורנוגרפיה לפודיז. לוויאן בייקרי

Levain bakery: 167 West 74th Street,351Amsterdam Avenue, 2167 Frederick Douglass Blvd.

פודינג בננה

טעמתם פעם נחמה אמיתית? כזו שמתפשטת בכל הגוף בחמימות ומודיעה נחרצות שפשוט היה בסדר? ובכן, זהו הטעם המנצח של פודינג הבננה של מגנוליה בייקרי. קרם פודינג מתוק ומלכותי, בננה טרייה ופיסות עוגת ספוג רכות ומבורכות. קארי בראדשו גילתה לנו את המאפייה הזו בסקס והעיר הגדולה ולא בכדי – חוץ מפודינג הבננה הנדיר באיכותו תהנו שם גם מקאקפייקס מופלאים ועוגות מטריפות.

Magnolia bakery: 1240 Avenue of the Americas at 49th Street
401 Bleecker Street and W. 11th Street
200 Columbus Avenue at 69th Street

סינמון באן

הניו יורקריים בוודאי שמחים ששף הפטיסרי הנודע דומיניק הנסל שם פעמיו מפריז לניו יורק והביא להם חצי המלכות ויותר. האיש שאחראי ליצירת הקרואנט הפליא גם במאפה הקלאסי והאייקוני ביותר, הרי הוא הסינמון באן בכבודו ובעצמו. הנסל מחולל ניסים גם עם המאפה הפשוט לכאורה, ולא נותרו מילים לתאר את פריכות בצק השמרים החד פעמית, ארומת הקינמון העזה וציפוי הוניל המסוכר והמתוק כל כך. מאסט.

Dominque Ansel: 189 Spring St

Cinnamon Spun Roll4 dominqe ansel
Cinnamon Spun Roll4 dominqe ansel

המאפייה הטובה ביותר

המאפייה האלמותית מילק בר היא גן עדן של ממש לאוהבי המתוק – יש בה כל מה שתרצו ויותר. טראפלס חלומיים, עוגיות שובבות ומוגזמות, מילקשייקים מושלמים, קראק פאי אחד וגלידת חלב קורנפלקס אחת. הקראק פאי, ששמו נודע למרחקים, הומצא ממש כאן על ידי כריסטינה טוסי, הקונדטורית הראשית ובעלת רשת מילק בר. הפאי הוא על טהרת החמאה, ולא על טהרת הקראק, למרות שקשה לקבוע מה מהם ממכר יותר. מלבד כמות נדיבה של חמאה מקורמלת, יש בקראק פאי שיבולת שועל טחונה היטב, מעט קמח תירס, סוכר ואמת אחת מזוקקת- הוא לא פחות ממושלם. לא נתעלם ולא נשכח את כדור הגלידה המסורתי של מילק, בטעם חלב הקורנפלקס. דמיינו את טעם החלב שנותר בקערה אחרי שפתיתי הקורנפלקס נאכלו, הוא נותר ממותק עם טעם של פעם. מילק זיקקו את הטעם הזה לכדי טעם הילדות האולטימטיבי ויצרו גלידה אלמותית שלאכול אותה זו לידה מחדש. ללא הגזמות.

Milk Bar – כל הסניפים

קנולי

בית הקפה האיטלקי המוקפד Zibetto התפרסם כזה שמציע את האספרסו הטוב ביותר בניו יורק. אך מהו קפה ללא מאפה? לצד ספל הקפה רצוי להצטייד בקנולי סיצילאני אמיתי. גלילי בצק מטוגן ופריך במילוי מענג של גבינת ריקוטה מתקתקה עם נגיעת וניל מפתיעה. מוקפד אך לא יומרני, בסטייל איטלקי אותנטי.

Zibetto: 1221 6th avenue
501 5th Ave
1385 6th Ave and 56th Street

בבקה

כדי להוכיח שלמרות כל המתוקים והשפע לא נשכח מאין באנו ולאן נלך, זה הזמן להזכיר שהקהילה היהודית בניו יורק היא השנייה בגודלה בעולם אחרי ישראל. איפה שיש יהודים יש אוכל ובמקרה של ניו יורק הוא טוב, טעים ומנחם. בברוקלין, ניו יורק, מעוז המעדניות והדליקטס זכיתי לטעום עוגת בבקה שניתן להגדירה כפלא עולם שמיני. הבבקה היא אותה עוגת שמרים קלאסית ששמורה במיוחד ללילות שישי ולימים חגיגיים, ובמאפייה Mekelburg's נותנים ביצוע מושלם שלה – בצק שמרים הדוק ועסיסי, דחוס בשוקולד, רמת אפייה מדויקת ואמונה אחת באלוהים.

mekelberger's
mekelberger's

Mekelburg's: 293 Grand Ave, Brooklyn

דונאט

יכול להיות שהגענו עד כאן מבלי לדון בבצק מטוגן? אל דאגה, בדונאטפלאנט תמצאו דונאט מושלם וערב לחיך שלאכול ממנו זו חוויה רוחנית לכל הדעות. רכות בלתי נתפסת של בצק חמים, טרי ומטוגן, שלל טעמים יצירתיים ומשגעים, ציפויים ייחודיים ומתיקות רבה אך מעודנת. מומלץ במיוחד דונאט קרם הקוקוס שניחן בטעם אקזוטי ועז, פרוסטינג מרגש ודיוק בלתי נלאה. למיטיבי הלסת אמליץ גם על דונאט עוגת הגזר שמיטיב לשלב שני קינוחים אהובים במיוחד, בביס אחד מושלם.

Doughnut Plant – כל הסניפים

פנקייק

בשכונת ווילמסברג הטרנדית ישנם המון בתי קפה ומסעדות מדליקות. חלק מבתי הקפה האלה לוקים בהיפסטריות יתרה עם משקאות כמו מאצ'ה-תאנים (סיפור אמיתי) וחלק מהמסעדות אקלקטיות ויקרות מדי, אך יש סוד אחד וחשוב שרבים לא יודעים. באחד מבתי הקפה שמגישים ארוחות בוקר נפלאות באמת מתחבאים הפנקייקים הכי טובים אי פעם. הם לא דומים לשום דבר שטעמתם בעבר, בהתחייבות. ב-Breakfast in Brooklyn תמצאו פנקייקים מבצק אוורירי כענן, מתיקות מעודנת ורוטב שוקולד-אגוזי לוז שמיימי. הרוטב הוא תוצרת המקום ומזכיר מעין נוטלה ביתית, האגוזים טחונים דק ומורגשים רק מעט והשוקולד עז, עוצמתי ומדויק כל כך.

 Sunday in Brooklyn: 348 Wythe Ave Brooklyn, NY 1124