מה הלוז: קינוחי הנוטלה הכי טובים בתל אביב

הממרח האיטלקי השמיימי הוא מצרך חובה בכל בית, אבל זאת פשוט טעות להסתפק בפרוסה מרוחה. הנה הקינוחים הכי מומלצים בתל אביב

עוגת גבינה-נוטלה של מגזינו (צילום: ברק כהן)
עוגת גבינה-נוטלה של מגזינו (צילום: ברק כהן)
5 בפברואר 2020

הודעות מדאיגות בישרו לאחרונה על מחסור בממרח אגוזי הלוז והשוקולד השמיימי – הלא הוא הנוטלה. זה שרבים מאיתנו חטאו בכפית ועוד כפית ועוד כף שלו באמצע הלילה, פינטזו על כריכים בכיכובו בילדות, ועד היום משכנעים את עצמם שזה דווקא בריא כי אגוזים. ברחבי העולם מציינים את יום הנוטלה ב-5 בפברואר, אבל כל יום הוא יום טוב לקינוח נוטלה מנצח. הנה החמישה הכי טובים בתל אביב.

רוזלך | קפה לנדוור

הרוזלך של קפה לנדוור לימדו אותנו מחדש מהו אוכל מנחם. למי שלא מכיר, וחבל, נספר שמדובר בקונכיות בצק קטנות ופריכות, שמעט חרוכות בקצוות וממולאות בכמות נכבדת של נוטלה. קשה להסביר מה הופך את הרוזלך לטעימים כל כך – אולי הסוד טמון בפשטות ובחוסר היומרות, בטריות הבצק ובנוטלה, כמובן.
45 ש"ח לצלחת של 10 רוזלך

מסוג הדברים שפשוט אי אפשר להגיד להם לא ????#יום_הנוטלה_הבינלאומי

פורסם על ידי ‏רשת קפה לנדוור‏ ב- יום ראשון, 2 בפברואר 2020

פיצה נוטלה | מוצ'ה

במוצ'ה מיטיבים לשלב בין שתי קלאסיקות איטלקיות, הרי הן פיצה ונוטלה. כאן גולת הכותרת היא הבצק שלא מבייש אף פיצרייה איטלקית. הוא עבה אך נותר אוורירי וקליל וניחן במרקם מנצח באמת. על הבצק משוחה שכבת מוס נוטלה נהדרת, זילופי נוטלה, כדורי שוקולד קטנים ובננות טריות. שחיתות בניחוח איטלקי מובהק, לא לפספס.
36 ש"ח, אבן גבירול 19 תל אביב, 077-603-7560

פיצה נוטלה של מוצ'ה (צילום: גיל כהן)
פיצה נוטלה של מוצ'ה (צילום: גיל כהן)

עוגת גבינה נוטלה | מגזינו

ידוע לנו כבר שכל מה שברק כהן ממגזינו נוגע בו הופך לזהב. כזו היא גם עוגת הגבינה-נוטלה שהוא מציג לראווה בוויטרינה הנחשקת בעיר. בסיס בצק פריך עשוי ללא רבב, מעליו שכבת גבינת שמנת עשירה ושכבת נוטלה מצוינת והכרחית. המסקרפונה והנוטלה מאזנות זו את זו ומשתלבות נהדר לכדי ביס חד פעמי.
42 ש"ח, מגזינו
להזמנת שולחן במגזינו 

עוגת גבינה-נוטלה של מגזינו (צילום: ברק כהן)
עוגת גבינה-נוטלה של מגזינו (צילום: ברק כהן)

פופ טארט נוטלה | נולה

הפופ טארט הוא נשנוש דגל בכל ארוחת בוקר אמריקאית שמכבדת את עצמה. מדובר בביסקוויטים ממולאים וקלויים קלות, המצופים לרוב בממרח מושחת ומפנק. בנולה מגישים פופ טארט נוטלה נהדר באמת, הביסקוויט מצוין ולא חוטא ביובש, ומילוי הנוטלה מצטיין ולא מכביד. מלמעלה גלייז נוטלה עם סוכריות צבעוניות שרק מוסיף לחגיגה. יאמי.
20 ש"ח, נולה

פופ טארט נוטלה של נולה (צילום: טליה רסנר)
פופ טארט נוטלה של נולה (צילום: טליה רסנר)

קאפקייק נוטלה | רד ולווט

ברד ולווט מגישים קאפקייקס וניל ושוקולד עם פרוסטינג מופלא של גבינת שמנת ונוטלה. העוגות מגיעות למידת אפייה מדויקת ונותרות נימוחות. הפרוסטינג טרי ומעלה על נס את טעמי הממרח האלמותי כשהוא מדגיש את האגוזיות הידועה וגם את המתיקות המבורכת.
16/17 ש"ח, דיזינגוף 134 תל אביב, 076-540-2022

קאפקייק נוטלה של רד ולווט (צילום: יח"צ)
קאפקייק נוטלה של רד ולווט (צילום: יח"צ)