קיפסלי, אתונה – השכונה הכי רב תרבותית ביוון

גלים של קהילות מהגרים לצד חבורות אמנים מגוונות הופכים את קיפסלי לאחת הפנינות המרגשות בעיר מרגשת גם כך

קיפסלי, אתונה.
קיפסלי, אתונה.
24 בספטמבר 2019

מעט צפונית ממרכז העיר, מאחורי המובלעת האנרכיסטית והידועה לשמצה של אקסארכיה, ממוקמת קיפסלי, מהשכונות העתיקות ביותר באתונה. לאורך העשורים האחרונים, גלים של קהילות מהגרים השתקעו בתוך המיקס האקלקטי של אריכטקטורת ארט-דקו, ארכיטקטורה ניאו-קלאסית וארכיטקטורה פוסט-מלחמתית, והפכו אותה לאחת השכונות הרב תרבותיות האמיתיות היחידות ביוון. בשנים האחרונות הפכה את קיפסלי לבית גם קהילת אמנים גדולה, ושדרות פוקיונוס נגרי מכילות את מפגש העולמות הזה: זקנים יוונים יושבים ומשחקים דומינו בכיכר, חנויות ספרים מגניבות וגלריות מושכות את העין, ומסעדות אתיופיות שוכנות לצד בתי קפה יווניים מסורתיים.

להזמנת טיסה זולה לאתונה עם טיים אאוט טיסות >>

לאכול: מסעדת Asia Minor הקטנטנה והמפוצצת-תמיד היא המקום להתנפל בו על אוכל כורדי מושלם, עם המאזטים, הטאבולה והקבב החרפרף שהחיך הישראלי כבר מכיר היטב. כדאי להזמין מקום מראש בסופ"שים.

לשתות: מפורסם בזכות הנגרוני שלו והעיצוב מאמצע המאה העשרים, Au Revoir הוא אחד מהברים הוותיקים ביותר באתונה. קהילת האמנים של קיפסלי ממלאת אותו עד אפס מקום מדי ערב. פאקינג היפסטרים בכל מקום.

לעשות: בלו אחר הצהריים עצל של יום ראשון בתצפיות על העוברים והשבים בפלאטיה אגיו גיאורגיו הירוקה, תדלקו באחת הטברנות המסורתיות באזור או לגמו בירה ב-Village הטרנדית. מה צריך יותר.

לישון: איירביאנבי היא ההימור הטוב ביותר שלכם אם אתם רוצים לישון בשכונה עצמה. חובבי מלונות יכולים לנסות את בית ההארחה היפה Quinta שממוקם בשכונת אקסארכיה הסמוכה. להזמנת חדר בבית ההארחה

והמקומיים אומרים: "לקיפסלי יש פשוט אנרגיה מדהימה, יש כאן אנשים מכל העולם אבל יש גם עדיין תחושה כפרית אמיתית. היא ענקית וקטנטנה בו זמנית".