קיץ עם הילדים: מדריך האירועים המלא לקיץ 2014

החופש הגדול התחיל והארץ מלאה בתערוכות לילדים, אירועים מיוחדים, פסטיבלים, הצגות והופעות לכל המשפחה. קבלו את המדריך השלם לכל אירועי הקיץ לילדים ולמשפחה בכל הארץ

תערוכת המוח במכון ויצמן. צילום: יח"צ
תערוכת המוח במכון ויצמן. צילום: יח"צ
19 ביוני 2014

חופש הגדול כבר כמעט כאן. רואים אותו בעיני ההורים, בכתפיים השמוטות, בחוסר השקט שמאפיין אנשים שיודעים שבחודשיים הקרובים הם עומדים להפוך למכונת בידור ומשיכת כספים משוכללת ולאבד את כל ימי החופש שצברו, את הכסף ששמרו לשיפוץ המטבח ואת שרידי הכבוד העצמי שיבזבזו בתחנונים לקרובים כדי שיסכימו לארח את הילדים.

אבל לא לקטר על הקיץ באנו, אלא לשרוד אותו. ואם כבר לשרוד, עדיף לעשות את זה בסגנון ולשאת בראש זקוף ובחן אירופי קליל את מה שהגורל הטיל עלינו. וכידוע, קל יותר לשאת את גורלנו בחן כשאין צורך להזיע.

בכמה ממפעלי הבילוי לקיץ השתמשו בחוכמה ברצון ההורים לבלות עם הילדים ולחזור הביתה בחתיכה אחת בלתי מיוזעת למוות, והעתיקו את הפעילות למקומות סגורים וממוזגים, שעל הדרך יחכימו את הילדים. זאת אולי הסיבה לכך שהדבר החם ביותר בחופש הגדול של 2014 יהיה הליכה לתערוכות. ספקטקולריות, מבטיחות ואולי גם מקיימות – מהקיץ הזה תצאו כשאתם יודעים (קצת) יותר.

קיץ 2014: אירועי ילדים בתל אביב והמרכז

הדינוזאורים חוזרים

נראה שהמארגנים מנסים להתעלות על ההצלחה משנה שעברה עם 30 דגמי דינוזאורים שגובהם מתנשא עד שישה מטרים. המבקרים יוכלו ללטף ולהאכיל, לטפס ולרכוב על הדגמים.

גג קניון עזריאלי. 89 ש"ח (79 ש"ח בהזמנה מוקדמת). ראשון־חמישי ושבת 9:00־20:00, שישי 9:00־14:30

הדינוזאורים באים_H

טיטאניק: תערוכת האוצרות הרשמית

תערוכת הטיטאניק – ספינת הפאר שהטביעה איתה ב־1912 מאות נוסעים, ביניהם כמה מעשירי העולם, והזניקה 90 שנה מאוחר יותר את הקריירה של דיקפריו – מבטיחה לספק למבקרים נגיעה מחוויית ההפלגה המסויטת באמצעות מוצגים מקוריים מהספינה ושלל הדמיות.

מרכז הירידים, עד 23.8. 139 ש"ח. ראשון־חמישי ושבת 9:00־20:00. שישי 9:00־16:00

למה?

תערוכה אינטראקטיבית הנושאת את השם המסקרן "למה" ומיועדת לילדים שמרבים לשאול מדוע, למבוגרים שלא תמיד יודעים לענות. את התשובות אספו בשבילם מדענים מהאוניברסיטה העברית וממוזיאון המדע בירושלים.

נמל יפו, יולי־אוגוסט. 79 ש"ח. ראשון־חמישי ושבת 10:00־21:00, שישי 10:00־17:00

למה_H

תפעילו ת'מוח

המבקרים הסקרנים מוזמנים לבהות בתימהון בדגם מתנפח וענק של המוח, להבין מהן אשליות אופטיות, ללמוד איך עובדים החושים ועוד.

גן המדע במכון ויצמן, החל מ־9.7. מבוגר: 60 ש"ח. ילד: 50 ש"ח. ראשון־חמישי ושבת 9:00־20:00, שישי 9:00־14:00

הפסטיבל לתיאטרון בובות בחולון

במסגרת הפסטיבל הבינלאומי ה־17 לתיאטרון ולסרטי בובות בחולון יתקיימו מופעים מהארץ ומחו"ל, יוקרנו סרטים וייערכו סדנאות לקהל הרחב ולאנשי מקצוע. במהלך הפסטיבל הכניסה למוזיאון לתיאטרון בובות תהיה חופשית.

המרכז לתיאטרון בובות בחולון. 17.7־26.7. הכניסה חופשית. puppetcenter.co.il

ארטלנד

תערוכה ומשחקיית אמנות לילדים. בנוסף לתערוכה המיוחדת במקום קיימים מספר מתחמי פעילות הכוללים בין היתר: תערוכה בה מוצגות עבודות נבחרות של ילדים יוצרים מרחבי הארץ, חלל רב חושי בו הילדים לומדים להכיר מקרוב את החומרים איתם יוצרים אמנות פלסטית ופיזית, איזור סדנאות ופעילות יצירה מודרכת בו הילדים מכינים עבודות עם הדרכה צמודה ועוד.

Artstation, יריד המזרח נמל תל אביב

 

גינה לי

פרויקט החוגג 11 שנים שבו מוצגות בגינות הקהילתיות ברחבי תל אביב הצגות והפעלות מוזיקליות לכל המשפחה ללא תשלום. בין ההצגות שיתקיימו: החתול במגפיים, היפה והחיה, החברים של אורטל, ילד ירוק, הקוסם מארץ עוץ ועוד. לפירוט ההצגות פנו לקישור המצורף.

גינות ברחבי תל אביב יפו, עד 21 באוגוסט, כל יום 18:00-19:30

דולס ארט

תערוכת בובות אמנותיות לכל המשפחה, עם מגוון רחב של בובות מכל הסוגים: בובות פורצלן, מריונטות מעץ, בובות של הקומדיה דל'ארטה, אסמבלאז' ועוד בובות מחומרים ובעיצובים שונים.

מוזיאון יפו לעתיקות, עד 19 ביולי

לאה גולדברג – המשוררת שאהבה לצייר

תערוכה פעילה המבוססת על יצירותיה של לאה גולדברג, ציורים של המשוררת ושל מאיירים לספריה ושיריה: "המפוזר מכפר אז"ר", "כובע קסמים", "הילד הרע", "מה עושות האיילות", "איה פלוטו" ו"דירה להשכיר".  בתערוכה גם עמדות יצירה וקריאה ופעילויות מיוחדות המאפשרות לבקר להתנסות באופן מעשי בקשר שבין המילה לאיור.

מוזיאון האדם והחי, עד סוף השנה

מכוניות ורכבות

תערוכה שבה עשרות מכוניות מיניאטוריות של חברת מרצדס מהמאה ה-19 ועד היום, ביניהן מכונית הדיימלר הראשונה משנת 1886 וקילומטר של מסילות רכבת ורכבות מיניאטוריות נוסעות בנופי אירופה.

מתחם התחנה תל אביב, עד 31.8

רכבות

סירק דה סוליי – קידם

הקרקס הבינלאומי הנודע מגיע לארץ לעשר הופעות שעוסקות בקידם, ילדה שנרדמת ונכנסת לעולם דמיוני.

היכל נוקיה, 6-21 באוגוסט

פסטיבל לגו

פסטיבל שכולו לגו בנמל תל אביב, עם מתחמים, מיצגים ופעילויות מעולם הלגו. בין הפעילויות בפסטיבל מתחם לגו טכניקס, מתחם לגו מיינד סטורם, מתחם אקס-בוקס, לגו לבנות ועוד.

האנגר 11, נמל תל אביב, 23.7-30.8

קסם בספארי

תצוגה אורקולית לילית בספארי ברמת גן, שבה בין בעלי החיים משולבים עולמות המדיה התאורה והטכנולוגיה ויוצרים חוויה של עולם פנטזיה.

ספארי רמת גן, עד 31.8

קיץ 2014: אירועי ילדים בחיפה והצפון

דיסני ג'וניור במדעטק

מתחם התנסות הכולל שלוש בריכות, שבו יוכלו המבקרים, מגיל שנתיים עד 7, ללמוד על תכונות המים באמצעות ספינות מפרש ולהשיט אותן, לבנות ארמון צף ועוד.

מדעטק חיפה. 13.7־18.10. 80 ש"ח למבוגר, 70 ש"ח לילד

קיץ 2014: אירועי ילדים בירושלים

ביג במבו

ברחבת מוזיאון ישראל יוצב בקרוב מיצב שגודלו כ־500 מ"ר, העשוי ממוטות במבוק הקשורים זה לזה, כולל שבילי הליכה וטיפוס, ומצויד במרפסות מנוחה גבוהות שאפשר להשקיף מהן על הנוף.

מוזיאון ישראל, ירושלים. עד אוקטובר, מגיל 6. 30 ש"ח לילד, 60 ש"ח למבוגר

המכונה שבפנים: ביומכניקה

תערוכה אינטראקטיבית לכל המשפחה שמזמינה את המבקרים למסע בעקבות היצורים  החיים וחושפת בפניהם את נפלאות הטבע ואת החידושים והטכנולוגיות שפיתח האדם מתוך ההתבוננות בטבע.

מוזיאון המדע בלומפילד ירושלים, 9.7-18.10

הפסטיבל הבינלאומי לתיאטרון בובות ירושלים

הפסטיבל הבינלאומי לתיאטרון בובות, המארח מגוון הצגות למבוגרים ולכל המשפחה מהארץ ומחו"ל. הצגות הפסטיבל יתקיימו בתיאטרון הקרון, תיאטרון החאן, האמפיתיאטרון שבגן הפעמון ובתחנה הראשונה.

ברחבי ירושלים, 10-14.8

קיץ 2014: אירועי ילדים בדרום

בריכת הכרישים

במצפה התת ימי תיפתח השנה בריכה חדשה שבמרכזה עוברת מנהרה שקופה והמבקרים יכולים לצעוד בתוכה כשהכרישים שוחים מעליהם וסביבם. הזדמנות לראות 18 זני כרישים שסביבתם הטבעית היא מפרץ אילת. לא לבעלי לב חלשלוש.

המצפה התת ימי, אילת. החל מ־21.7, כל השבוע 8:30־16:00. 94 ש"ח למבוגר,
74 ש"ח לילד