קוקטייל פארטי: רגעי הקיץ של מאיר אדוני, אוראל קמחי ורז רהב

שלוש ממסעדות השף הטובות בתל אביב חוברות לחטיבה העסקית של Nespresso לחגיגת קוקטיילים שאתם חייבים לטעום. אוראל קמחי, מאיר אדוני ורז רהב רקחו את הקוקטיילים מבוססי הקפה שהיינו צריכים לקיץ. רוצו לנסות

רוצו לטעום. קוקטיילים מבוססי קפה של השפים הטובים בתל אביב. צילום: אנטולי מיכאלו
רוצו לטעום. קוקטיילים מבוססי קפה של השפים הטובים בתל אביב. צילום: אנטולי מיכאלו

מניין כוסות הקפה הקר שמצטבר על השולחן שלנו עולה בקצב מסחרר, אם בגלל נמנמת הקיץ שאורבת לנו בצהריים החמים ואם בגלל הטמפרטורות הגבוהות שמזדחלות להן לחופים של תל אביב. אם לא היינו בטוחים כמה טרנד הקפה הקר חזק הקיץ, הרי שעולם הקולינריה שמצטרף לחגיגה מבהיר לנו שזה לגמרי המקרה. התוצרים הקיציים שמעטרים את התפריטים במסעדות האהובות עלינו, מקבלים לשורותיהם קפה במגוון וריאציות, והטובה בהן היא לחלוטין קוקטיילים המבוססים על קפה קר.

>>לרשימת אירועי הקיץ המלאה של Nespresso

מותג הקפה Nespresso כבר הודיע לנו בסקר שערך שישראלים מכורים לקפה שלהם. כעת חובר המותג לשלוש ממסעדות השף המובילות בתל אביב כדי לוודא שגם אתם תתמכרו לטרנד, ומשיק שלושה קוקטיילים קיציים מבוססי קפה קר שאתם (באמת) רוצים לטעום.

רז רהב במסעדת OCD, אוראל קמחי במסעדת פופינה ומאיר אדוני במסעדת בלו סקיי (הכשרה): כל אחד מהשפים רקח קוקטייל מבוסס קפה מיוחד (וטעים במיוחד, טעמנו) שילווה את התפריט שלו למשך שלושה שבועות, מ־28 ביוני ועד ל־14 ביולי. השפים נתבקשו לתת את הפרשנות שלהם ל"רגע הקיץ המושלם" – אוריינטלי או שוקולדי, חמצמץ או מתוק – כל אחד מהם משולב בתערובות קפה משובחות שנבחרו במיוחד למסעדות, וממצה את כל מה שטוב בקפה קר שפוגש בטוויסט אלכוהולי. מה בין קפה וקולינריה ומה הופך את הקוקטייל שלהם למיוחד? שאלנו אותם.

רז רהב – OCD

קוקטייל Otimo

רגע הקיץ של רז רהב. צילום: אנטולי מיכאלו
רגע הקיץ של רז רהב. צילום: אנטולי מיכאלו

"קוקטיילים הם חלק בלתי נפרד מתעשיית הקולינריה, הם בעצם גרסה קולינרית למשקה. כשף, גם המים שהאורחים שלי שותים נוגעים בי, זה חלק מהחוויה הכוללת שלהם. הקוקטייל שרקחנו לשיתוף הפעולה עם Nespresso הוא איזשהו טייק אוף על הקוקטייל הקלאסי מנהטן. הוא מאוד מחמיא לגבינות ותרד, נושק למטבח האיטלקי ולטעמים שלו. הקוקטייל מכיל רוסקי קונטרו, מרטיני רוסו, ורמוט אדום, קפה וחלבון ביצה – טעמים אפריטיפיים שהמטרה שלהם היא לפתוח את התיאבון.

כל הטעמים והמרכיבים משתלבים עם החלבון שהשקשוק הארוך שלו בעצם מחבר את הקוקטייל ברמה המרקמית, כמו קרמה או קצף. בקוקטייל השתמשנו בתערובת הסינגל אוריג'ין ברזיל של Nespresso, הטעמים והמרקם שלה מחמיאים ביותר למרטיני רוסו. הקפה לא קלוי מדי, לא קשוח מדי ומתאים באופן מושלם למתקתקות שאליה כיוונתי.  קראנו לקוקטייל Otimo, שזה נהדר בפורטוגזית. הוא באמת קוקטייל נהדר".

אוראל קמחי – פופינה

קוקטייל Guilty Pleasure

רגע הקיץ של אוראל קמחי. צילום: אנטולי מיכאלו
רגע הקיץ של אוראל קמחי. צילום: אנטולי מיכאלו

"אנחנו לוקחים קוקטיילים מאוד ברצינות בפופינה. כמו המטבח אצלנו, גם הם מתחלקים לקטגוריות הבישול שיש לנו במסעדה. בעולם הקולינריה מתבקש מאוד להתחיל ארוחה עם קוקטייל טוב, ואני אומר את זה בתור מישהו שהוא חובב ענקי של יין. קוקטייל מכניס אותך לאווירה של המקום, הוא יודע להעביר איזושהי שפה שהמסעדה מדברת בה בשלוק אחד, במראה ובדיוק של הטעמים.

בשורה התחתונה מדובר במשקה שיורדים בו לפרטים, זה המשך ישיר של קולינריה. בקוקטייל הזה חיברנו את המטבח לבר עם המבט לקיץ. הקוקטייל מפוצץ בקרח, הוא קליל, מרענן ועושה כיף. הוא מזכיר לי את הוודקה־מרטיני שאני מאוד אוהב לשתות, מעליו קצפת עם רום וטוויל שקדים פריך ודקיק. תערובת הקפה אספרסו לגרו של Nespresso הביאה למרקחה הזו מרירות קלילה של קקאו שסוגרת את כל הטעמים יחד. רום, וודקה, קפה, המון קרח, קצפת ומאפה קטן – זה קוקטייל מתקתק, קינוחי ופשוט כיפי".

מאיר אדוני – בלו סקיי

קוקטייל Oriental Express וקוקטייל Old Fashion Coffee

רגע הקיץ של מאיר אדוני. צילום: אנטולי מיכאלו
רגע הקיץ של מאיר אדוני. צילום: אנטולי מיכאלו

"הקוקטיילים האלה נוצרו כחלק מהשפה שהמסעדות שלי מדברות בה בשנים האחרונות. חיבור לטעמים הישראליים והחמים של המזרח התיכון, טעמים עזים, מלאי תיבול ואמוציות. אני רוקח עם הברמנים במסעדות שלי שילובים שמחברים עשבי תיבול, תבלינים, סירופים בטעמים כדי לחבר את עולם האלכוהול כמה שיותר קרוב לעולם הקולינריה. טבחים זה עם שחי על קפה. עומס העבודה, המחסור בשינה והשעות ההזויות הופכות אותנו לצרכני קפה רציניים.

קפה הוא תבלין לכל דבר אצלי ותמיד נמצא במנות שלי, לכן היה טבעי ליצור קוקטייל שמשלב בתוכו קפה. האוריינטל אקספרס מכיל טקילה, סורבה פיסטוק, טריפל סק, אבקת היביסקוס והל, בצירוף התערובת לונגו לגרו של Nespresso שמשתלבת בצורה הרמונית עם הטעמים הקלילים והמרעננים של הקוקטייל. לעומת זאת, הקפה אולד פאשן הוא יותר איטלקי, עם בורבן, רוטב שוקולד, שמנת, טוויל שוקולד ורגניש תפוז. תערובת הקפה אספרסו לגרו היא בעלת טעם פירותי ולא מתנצל שיכול לבוא לידי ביטוי בקוקטייל עם טעמים דומיננטיים כמו וויסקי ושוקולד".