קליפ חדש ליעל נעים בבימויו של סטרומאה

הזמרת הישראלית־צרפתית יעל נעים רושמת הישג מרשים נוסף: קליפ חדש, לשיר "Coward" מתוך האלבום האחרון שלה, "Older", בבימויו של האמן הבלגי המצליח סטורמה (פול וואן האבר), שעלה הבוקר לאתר הוידאו ארט Nowness

יעל נעים. צילום: גטי אימג'ז
יעל נעים. צילום: גטי אימג'ז
3 בינואר 2017

נעים נולדה בפריז להורים תוניסאים־יהודים ועלתה לישראל כשהייתה בת ארבע. היא גדלה ברמת השרון וניסתה לפתח קריירה מוזיקלית מקומית עד צאת אלבומה הראשון ב־2007 הנושא את שמה, שהביא אותה להכרה עולמית ובמיוחד בצרפת. מאז היא פועלת בעיקר משם, שם אף זכתה בתואר "זמרת השנה" ב־2011 בפרסי Victoires de la Musique, המחולק מטעם משרד התרבות הצרפתי (אגב, באותה שנה סטרומאה זכה באותו טקס בפרס "האלבום האלקטרוני של השנה", עבור "Cheese").

עוד כתבות שיסברו לכם את האוזן: 
מרימים: אסף אמדורסקי ממליץ על המסך הלבן
כהן@מושון מדברים על מלנכוליה, מוות והיפ הופ
ריאיון עם המפיק־ראפר שקל ובכורה לאלבומו הראשון

לדברי אתר Nowness, האחראי להשקתו הרשמית של הקליפ הבוקר, החיבור בינה לבין סטרומאה אינו מקרי. כשנעים שמעה כי האמן הבלגי סיפר בראיון ששירה "Coward" הביא אותו לכדי דמעות, הציעה לו לחבור אליה על מנת ליצור ולביים עבורה קליפ. סטרומאה, מוזיקאי ויוצר רב תחומי, נענה בחיוב להצעה לטבילת אש אמנותית ממאחורי המצלמה, והביא עמו את לוק ג'וניור טאם, במאי בלגי עולה העובד בסטודיו של סטרומאה, Mosaert (סיכול אותיות של Stromae), העוסק באופנה ובפרויקטים חזותיים נוספים. להפקה הצטרף עוד שחקן חיזוק, הבמאי והתסריטאי הצרפתי-ספרדי מרטין סקאלי, שבאמתחתו בימוי פרסומות אמנותיות למותגים גדולים (בהם גוצ'י) ועבודתו במסגרת צוות הבימוי של הסרט "מלון גרנד בודפשט" של ווס אנדרסון.

"הקליפ דן בשאלת הפחד מלהמשיך הלאה ולקבל את המציאות", מסרו טריו הבמאים ל-Nowness. "הוא בא לידי ביטוי על ידי גיבורת הקליפ, אשר מסרבת לקבל את המציאות שלה ולהתחיל שלב חדש בחייה. אנחנו מטילים ספק בקו הדק והסובייקטיבי שבין אומץ לפחד ולהיפך. באיזו מידה יכולה נחישות לה להיראות כמו אומץ? או שזה פשוט פחד מהעתיד?".