עליית מדרגה: העירייה תדגום צואת כלבים שלא נאספה

קצת שיימינג לא יזיק לכם. קמפיין עיריית תל אביב-יפו (צילום: גיא יחיאלי)
קצת שיימינג לא יזיק לכם. קמפיין עיריית תל אביב-יפו (צילום: גיא יחיאלי)

המלחמה בבעלי כלבים שלא אוספים אחריהם נמשכת ואתמול אושר חוק עזר המחייב מסירת די-אנ-איי של חיות המחמד. הקנס שיינתן הוא מעל ל-700 שקל, וגם עלויות הבדיקה יושתו על בעלי הכלבים. בקיצור: אל תסריחו

המלחמה שהכריזה העירייה על בעלי כלבים שלא אוספים צואה עולה ביממה האחרונה מדרגה. מועצת העיר אישרה אמש (ב') תיקון לחוק עזר עירוני לפיו בעלי כלבים יידרשו למסור פרטי זיהוי גנטיים (DNA) של חיית המחמד. המשמעות: פקחים ידגמו צואת כלבים שלא נאספה, יתאימו אותה למאגר ויגיעו לבעלים. הקנס: גבוה (מעל ל-700 שקל), וגם עלויות הבדיקה יושתו על הבעלים.

"מגעיל אותי לאסוף": התלווינו לסיור אכיפה על בעלי כלבים. היה מסריח

באפריל האחרון פצחה העירייה בקמפיין מאסיבי בתופעה, ונקטה בין השאר בפעולות הבאות: הגדרת "אזורים חומים" בהם התופעה חמורה במיוחד והגברת פעילות האכיפה וההסברה, הסטת כוחות פיקוח ל-10 רחובות בהם נרשמו הכי הרבה דוחות על אי-איסוף צואה, התקנת מדבקות הסברה על מדרכות ב"שכונות חומות", כריזה ייחודית לתזכורת לבעלי כלבים לאיסוף הצואה, קמפיין נרחב על מתקני הפרסום העירוניים  ופינת "הקקי היומי" – שיימינג לשכונות בהן לא נאספה צואה על לוחות מודעות שכונתיים.

קצת פאסיב אגרסיב לא יזיק לכם. קמפיין עיריית תל אביב-יפו (צילום: גיא יחיאלי)
קצת פאסיב אגרסיב לא יזיק לכם. קמפיין עיריית תל אביב-יפו (צילום: גיא יחיאלי)

היחס בין מספר הכלבים לבני האדם בתל אביב-יפו נחשב לאחד הגבוהים בעולם, עם יותר מ-40 אלף משקי בית בעלי כלבים, כך שלמעשה 1 מכל 10 תושבים הוא בעלים של כלב. הכלבים העירוניים עושים את צרכיהם במרחב הציבורי, ועל פי נתונים שנאספו בעירייה כ-500 קילו צואת כלבים בממוצע בחודש לא נאספת על ידי בעליהם. יותר מ-6,700 קריאות בנושא המחורבן למוקד העירוני התקבלו בשנה האחרונה ו-3,500 דוחות ניתנו בשנת 2020.

מהעירייה נמסר הבוקר כי "ניקיון המרחב הציבורי הוא חלק בלתי נפרד מנראות העיר, והעירייה מקווה כי הפעולות העירוניות לצמצום התופעה אכן יביאו לשינוי בקרב בעלי הכלבים שלא אוספים את צואת כלביהם בעיר. העירייה סבורה כי באמצעות הסברה, אכיפה ושיתוף פעולה של כלל תושבי העיר יחול שיפור בנושא זה, למען איכות החיים בעיר". נו, אל תסריחו.