העיר הירוקה: הלוקיישנים הכי טובים לשאכטה בתל אביב

המקום הכי קהילתי בעיר. פארק קריית ספר (צילום: shutterstock)
המקום הכי קהילתי בעיר. פארק קריית ספר (צילום: shutterstock)

מטופלי קנאביס רפואי, אתם כבר יודעים: תקראו לזה "סט וסטינג" או בגרסה הסחית שלו "לוקיישן, לוקיישן, לוקיישן", אבל בערך חצי מחווית העישון היא המקום בו אנחנו מעשנים. אז לאן בעיר הכי כדאי ללכת? רק אל תשכחו את כל המסמכים, אם מישהו יצוץ עם שאלות

22 בינואר 2023

דיסקליימר: זו כתבה שבהחלט מיועדת למטופלי קנאביס רפואי, ומי שלא – מוזמן סתם לראות בה כתבה נחמדה על מקומות פסטורליים בתל אביב

יש לכם יום חופש ואתם מחפשים איפה לעשות שאכטה בשקט? בא לכם ערב רגוע עם חברים ושאכטה ואין לכם מושג לאן תלכו? ובכן, מזל שהכנו לכם רשימת המקומות הטובים ביותר להתמסטל בהם בתל אביב. הרשימה הזאת לא הולכת להתחשב רק בפרמטר "האם אפשר לעשן שם?", אלא להתמקד גם בנוחות, כמות אנשים ובעיקר השקט הנפשי ששורר באותו מקום שמעניק לנו את היכולת לעשן במקומות ציבוריים – ולהנות.

מרכז סוזן דלל

מי מאיתנו לא הסתובב מידי פעם בנווה צדק ותהה לעצמו "אנשים אמיתיים גרים כאן?" והגיע גם למרכז סוזן דלל? האזור הומה בבתי קפה, אבל המקום הנחמד ביותר הוא על המדרגות מול המבנים היפייפים. המקום מאפשר ישיבה נוחה והאנרגיה ששוררת במקום היא של תנועה, אמנות ובעיקר ריקוד. אם אתם אוהבים את הפרטיות שלכם, במהלך היום והלילה לא תמצאו שם הרבה אנשים. האמנים שקועים בחזרות בחללים הפנימיים, והקהל לצפות בהם בערבים לא נשאר יותר מידי זמן לפני או אחרי ההופעה באזור. אם חשקה נפשכם בארכיטקטורה איכותית, להישען על מבני אבן יפים ולהרגיש עוצמות של כוריאוגרפיה בגוף – זה המקום לגלגל בו.
יחיאלי 5

אבל בחייאת, לא כשיש שם איזה פסטיבל או משהו. סוזן דלל (צילום: שאטרסטוק)
אבל בחייאת, לא כשיש שם איזה פסטיבל או משהו. סוזן דלל (צילום: שאטרסטוק)

מתחם שרונה

לא לשפוט, וגם לא להיבהל. שרונה הוא מקום מדהים לעשות בו שאכטה, ואני אסביר: נכון שביום יום מדובר במרכז עסקים ועבודה סחי, אבל בשעות הערב העובדים והסוחרים מתנדפים ולא נשאר שם הרבה. האנשים שפוקדים את המקום במהלך הערב הם בעיקר כאלה שמגיעים לבתי הקפה והמסעדות מסביב, והמרכז הירוק באמצע, עם הפארק והמדשאה והרחבות הגדולות, נשאר לרוב ריק. לעיתים תתקלו בזוגות פריפריאליים שהגיעו לתל אביב בפעם השלישית בחייהם, לא יותר מזה. האנרגיה היא המונית ומשונה קצת, ללא ספק, אבל אין כמו להדליק שאכטה ולתהות על קיומם של אנשים בעולם הזה שלנו. שרונה מעניקה לכם דבר חשוב, והוא מתקני שעשועים שנשארים ריקים רוב הזמן, מהם תוכלו להנות כמו ילדים ולהיזכר איך זה היה כשהייתם באמת שמחים פעם.

אבל תבואו בערב. מרכז שרונה (צילום: יולי גורודינסקי)
אבל תבואו בערב. מרכז שרונה (צילום: יולי גורודינסקי)

גן הפסגה

חולמים על פארק ירקרק עם נוף לים בלי להצטרך אשכרה לרדת אל החוף? קיבלתם. גן הפסגה הוא לא רק מקום שעושים בו הקרנות סרטים והופעות ואירועי תרבות, ביום יום תוכלו למצוא אותו מלא בתיירים ואנשים מקומיים שרק רוצים לנוח רגע. הנקודה המומלצת היא על המדשאה הרחבה עם הנוף לים, או אם תהיו נועזים קצת, על הספסלים מקדימה בין העלייה לירידה. מדובר אזור קטן שאין בו אף אחד, עם זווית מדויקת לים. הרוחות השוררות בגן הפסגה הן של סיורי תיירים מאורגנים, מקומיים שמחפשים את עצמכם ושל "כל אחד עושה מה שבא לו". גם אם אתם מחפשים פינה מבודדת, כנראה שתמצאו אותה בגן הפסגה הרחב שמעניק לכל אחד פינה אישית (לא בהכרח מוצלת, תלוי באיזה שעה או עונה אתם מגיעים).

גן הפסגה ביפו (צילום: יחסי ציבור)
גן הפסגה ביפו (צילום: יחסי ציבור)

קפה שפירא

לחלוטין מדובר בחצר האחורית של תל אביב שהכי כיף לשבת בה שעות על גביי שעות. קפה שפירא מציע לכם חצר שמזכירה את הזולה שבנינו בחטיבה עם החברים. האנרגיה במקום היא של "זין על הכל, תעשו מה שבא לכם" ואם הגעתם בערב הנכון, אז גם תוכלו להיתקל בהופעת אינדי של הזמר שכל הקהל מורכב מהחברים שלו. קפה שפירא הוא המקום האולטימטיבי להדליק שאכטה בצהריי היום כשאתם רוצים להירגע ולשבת צמוד לספסל שעות על גביי שעות מבלי שאף אחד יציק לכם. המקום מלא באנשים בדיוק כמוכם – גם הם מחפשים אזור נעים לעשות בו שאכטה ולעבוד, או סתם להתפנן.
רלב"ג 15

כמו משהו מהגליל. קפה שפירא (צילום: יפעת יוגב)
כמו משהו מהגליל. קפה שפירא (צילום: יפעת יוגב)

פארק קריית ספר

פארק קריית ספר הוא המקום האולטימטיבי לשאכטה על פי כל ההגדרות בספר. יש שם ירוק, יש שם מים, יש שם חיות חמודות ואנרגיה טובה. במהלך היום וגם הערב, המקום הומה אנשים, אבל אנשים טובים. סוג האנשים שאולי יגיע עם הילדים שלו לפארק לסיבוב קצר, אבל לא יהיה לו אכפת שיש מישהו שמעשן ג'וינט בצד השני. קריית ספר מעניקה לכם את כל מה שאתם צריכים ויותר מזה – מים זורמים במזרקה, עלים ירוקים, כלבלבים חמודים, משפחות צעירות ומקומות נוחים לשכב בהם. מה צריך יותר מזה?

הבטחנו חיות חמודות, נכון? הדורבן הזה צולם ב-2021 בקריית ספר (צילום: מערכת טיים אאוט)
הבטחנו חיות חמודות, נכון? הדורבן הזה צולם ב-2021 בקריית ספר (צילום: מערכת טיים אאוט)

מייקרס

מייקרס זה הבית קפה הכי נעים בסביבה, והוא גם זה שמצלמים בו את ה"סוקולנט סשנז". הם לא רק מגישים קפה, אלא גם מגדלים צמחים ויוצרים הוויה מיוחדת בעיר. ההמלצה היא להגיע בשעות הבוקר ולהריח את האוויר הטוב שיש במקום ולהרגיש את האנרגיה הטובה של העולם נוגעת בכם. בשעות הערב מתקיימות במקום סדנאות ליצירה והשארה, כולם מעולמות הטבע. ואם הגעתם לשם בשעות הערב בימי שלישי, זה גם זמן טוב לשאכטה, שכן מידי שלישי מתקיימות הופעות כובע חיות בהשתתפות מוזיקאים מקומיים שיכולים להכניס אתכם לטריפ מוזיקה כיפי במיוחד.
מזא"ה 4